Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 
Skal arrangere barnebursdag hvor et barn ikke tåler laktose. Hvilket smør er da best å bruke i smørkrem? Melange eller Tine sitt? Skal være topping på muffinsene 

på forhånd takk😊

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge deler fungerer.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tine. 

Anonymkode: 0e806...525

• Liker 1
Skrevet

Melange er ikke smør, det er margarin. Bruk Tine laktosefritt smør og Philadelfia laktosefri kremost. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bruk Melange, grusomt produkt som ikke burde være på butikkhyllene.

Anonymkode: 84fac...9cd

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Lnh9 skrev (2 timer siden):

Hei! 
Skal arrangere barnebursdag hvor et barn ikke tåler laktose. Hvilket smør er da best å bruke i smørkrem? Melange eller Tine sitt? Skal være topping på muffinsene 

på forhånd takk😊

Vil du ha smørkrem bruker du Tine laktosefritt SMØR. 
Vil du ha margarinkrem bruker du laktosefri MARGARIN. 

Anonymkode: 43960...8b7

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Rotemor skrev (1 time siden):

Begge deler fungerer.

Nei æsj MARGARIN i smørkrem 🥶

Anonymkode: 279d7...12c

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei æsj MARGARIN i smørkrem 🥶

Ja, du får ha din mening.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vil du ha smørkrem bruker du Tine laktosefritt SMØR. 
Vil du ha margarinkrem bruker du laktosefri MARGARIN. 

Vil ha det som gir best smak😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Laktosefritt meierismør eller ghee. Ghee er meierismør der melkestoffet er fjernet.

Anonymkode: b2ff9...09f

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Lnh9 skrev (7 timer siden):

Men hva tror du selv gir best smak av smør og margarin? 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Lnh9 skrev (7 timer siden):

Da blir det IKKE margarin...

• Nyttig 3
Skrevet

Jeg sverger til Eldorado Smøremyk. Jeg synes den er best. Melange blå fungerer også bra, men husk da å tilsette litt salt da den er uten salt. Vet mange er glad i blå Soft Flora også. 

Hvilken som er best kommer an på om en liker smørsmaken, eller fortrekker margarin, eller motsatt. Det er en evig debatt om det skal være smør eller margarin. Jeg tåler ikke melk selv, så kan kun har margarin, og synes «smørkrem» med det er veldig godt. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Bruk Melange uten melk. Den er helt trygg og funker fint i smørkrem. Har brukt den selv til muffins i bursdag, ble veldig bra.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil først si at jeg blir alltid veldig glad når jeg leser om folk som faktisk går det ekstra skrittet å tilpasse når de får gjester med allergier🥰

Her i huset lager vi frosting til en muffins med blå Melange og Oatly på mackan eller Philadelphia plantebasert.

Anonymkode: a77f7...a95

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg vil først si at jeg blir alltid veldig glad når jeg leser om folk som faktisk går det ekstra skrittet å tilpasse når de får gjester med allergier🥰

Her i huset lager vi frosting til en muffins med blå Melange og Oatly på mackan eller Philadelphia plantebasert.

Anonymkode: a77f7...a95

Helt enig her, så fint å lese om folk som tar hensyn 🩵 Oatly på mackan har mye blitt brukt her, men den er litt tynnere, men blir fast og fin med litt margarin, som blå Melange. Ikke så lenge siden jeg prøvde Philadelphia plantebasert, og den er nå en ny favoritt på skiven og maiskakene. Mild og passer nok perfekt i frosting både til muffins og til f.eks glasur til gulrotkake. Bonus at den også er helt glutenfri og inkluderende for enda flere 😁

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det skal være laktosefritt er tine laktosefritt smør best. Jeg blir sykt skuffa hvis noen erstatter smør med Melange eller noe enda verre bare for å gjøre det laktosefritt. 🙈

Skal det være melkefritt er det jo en annen sak, men du trenger ikke ødelegge smaken bare fordi det skal være laktosefritt. 

Anonymkode: e6996...e2b

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.4.2025 den 17.23):

Men hva tror du selv gir best smak av smør og margarin? 

Er egentlig ikke så viktig hva jeg tror, for jeg har aldri brukt disse produktene før. Ville derfor høre med de som har erfaring😊

Skrevet

Så lenge det kun er laktose som er problemet, ville jeg gått for Tine laktosefritt smør. Da smaker det ordentlig smør. 

Hvis det derimot gjelder noen som ikke tåler melk i det hele tatt,  ville jeg gått for den blå Melange margarinen som er vegansk. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...