AnonymBruker Skrevet 29. april #1 Skrevet 29. april Er 26 uker på vei med barn nummer to, og har siden veldig tidlig hatt mye kynnere. Det hadde jeg med første barn også, så har ikke tenkt særlig over det - men nå de siste dagene har kynnerne endret litt karakter.. De er blitt ganske ubehagelige og kommer sammen med et vanvittig nedpress 🤔 Altså samtidig som magen strammer seg så trykker det sånn ned mot endetarmen at jeg har problem med å sitte stille 😅 Har ingen utfordringer i svangerskapet eller tegn til for tidlig fødsel, er ellers frisk så er ikke så veldig bekymret - men litt blir man jo.. Jeg opplevde ikke dette presset nedover sist 🤷🏽♀️ Er det vanlig ved 2+ gangs svangerskap? Anonymkode: 0f9e3...804
AnonymBruker Skrevet 29. april #2 Skrevet 29. april Hadde mye kynnere og nedpress med nr 4. Fra ganske tidlig. Anonymkode: bf56c...7b7
AnonymBruker Skrevet 29. april #3 Skrevet 29. april Anbefaler deg å kontakte føden og høre om de kan ta en sjekk. En venninne av meg opplevde lignende, og hun var faktisk i fødsel. De fikk stoppet det og utsatt fødselen en uke fordi hun kom raskt nok til sjekk. Kynnere kan jo føles forskjellig, så det er størst sjanse for at dette bare er kynnere. Men bedre å sjekke det en gang for mye enn for lite. Anonymkode: f715d...d5b 1
AnonymBruker Skrevet 30. april #4 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (På 29.4.2025 den 17.48): Er 26 uker på vei med barn nummer to, og har siden veldig tidlig hatt mye kynnere. Det hadde jeg med første barn også, så har ikke tenkt særlig over det - men nå de siste dagene har kynnerne endret litt karakter.. De er blitt ganske ubehagelige og kommer sammen med et vanvittig nedpress 🤔 Altså samtidig som magen strammer seg så trykker det sånn ned mot endetarmen at jeg har problem med å sitte stille 😅 Har ingen utfordringer i svangerskapet eller tegn til for tidlig fødsel, er ellers frisk så er ikke så veldig bekymret - men litt blir man jo.. Jeg opplevde ikke dette presset nedover sist 🤷🏽♀️ Er det vanlig ved 2+ gangs svangerskap? Anonymkode: 0f9e3...804 Oftere, mer og verre for hvert barn. Hadde dette og sterke tegn til at fødsel skulle starte hver natt de siste 5 ukene. Ble tilslutt satt i gang fordi jeg var utslitt. Til og med jordmor trodde flere ganger at jeg hadde rier hvert 10 minutt de ukene, så det var heftig. Anonymkode: e07a7...20d
AnonymBruker Skrevet 30. april #5 Skrevet 30. april Lurt å ta en sjekk på føden. Ingen som kan vite om det påvirker livmorhalsen eller ikke. Anonymkode: df7b5...c7a
AnonymBruker Skrevet 2. mai #6 Skrevet 2. mai Jeg venter nummer tre og har hatt svært hyppige kynnere het fra uke 15, som kan være veldig kraftige. Jeg fikk sjekket livmorhalsen ved innvendig ultralyd i uke 28. Hos meg var den heldigvis lang (4 cm) og lukket, og ikke noe tegn til at den ville åpne seg når jordmor trykket på magen min. Hvis du gikk til termin første gang, vil du sannsynligvis gjøre det denne gangen også. Men det kan være lurt å be om en sjekk, for sikkerhets skyld. Da er det altså innvendig ultralyd som er det eneste som kan gi et sikkert svar. Anonymkode: 91cf5...e34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå