Gå til innhold

Dropper dere plenklippen i år?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det gjør jeg! Godt å slippe. 

Anonymkode: 47ee8...6e3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Deler av den. Vi har en del av plenen som blir blomstereng som jeg lar stå. Det kommer opp masse ulike blomster der, og den er vakker helt til begynnelsen av juni, da blir det bare veldig høyt gress og.,...men inntil da får den stå til glede for mennesker og insekter. 

Anonymkode: 48ffc...5b6

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Da må jeg asfaltere

Anonymkode: 01474...3db

• Liker 1
Skrevet

Deler av hagen får stå urørt hele året. Plenen foran og bak huset klippes.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig 🐝

Anonymkode: 176c2...a5b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

I det øyeblikket folk flest har investert i robot klipper som kan gi «perfekt» plen til alle, så blir det utrendy med perfekt plen 🙂

Jeg tenker å la et areal stå uklipt

Anonymkode: 03cc7...393

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjlpper (litt) foran huset, bak får det vokse som det vil. Og så har jeg sådd bieblandingsfrø

Anonymkode: 2de24...ebd

• Hjerte 1
Gjest jegerrinne
Skrevet

Her pleier vi ikke å klippe før hvitveis er ferdig blomstret.  Så har vi sådd vilblomster blanding i en skråning som kun blir tatt ved høsten etter all blomstring er ferdig

Skrevet

Nei. Men har masse bievennlige stauder pluss at jeg sår bievennlig frøblanding i to bed. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg alltid gjort. Plen er tull.

Anonymkode: 2c11c...75e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her klippes det. Orker ikke plukke titalls flått av ungene hver gang de har herjet på plenen. Klipper både plen og busker godt ned. Lar skråningene være til høsten, der sår jeg sånn villblomstmiks. 

Anonymkode: ff401...40f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg klipper plenen. Men har blomstereng i en del av hagen. Men der det er plen klippes det ofte og nøye..😅

Anonymkode: 5bf8d...e6e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Deler av den. Vi har en del av plenen som blir blomstereng som jeg lar stå. Det kommer opp masse ulike blomster der, og den er vakker helt til begynnelsen av juni, da blir det bare veldig høyt gress og.,...men inntil da får den stå til glede for mennesker og insekter. 

Anonymkode: 48ffc...5b6

Samme her. Vi har en stor mark som klippes, ellers ser bare alt ut som det står til nedfalls. Har 2 store blomsterenger til bier og innsekter 🥰

Anonymkode: 2cf88...616

AnonymBruker
Skrevet

Nei, dropper ikke det  

Anonymkode: bed51...2cb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Da kommer hoggormen

Anonymkode: 18953...5d8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kommer dere til å droppe plenklippen i år?

https://sol.no/nyheter/klar-beskjed-dropp-plenklippen/83023523

Anonymkode: 4a973...9b9

Hvor mange innsekter dreper vindmøllene tro? I Tyskland regner de med 1200 tonn drepes i året. Skjer vel det samme her, så ser ingen grunn til at gresset skal vokse vilt på plenen..

Anonymkode: 01474...3db

AnonymBruker
Skrevet

I fjor ventet jeg til midt i mai, og jeg vurderer å henge meg på trenden hele mai i år.

Samtidig så har jeg en del som blomstrer allerede, og jeg ser humlene, sommerfuglene og diverse insekter finner frem dit. Går jeg forbi sveitserpila, så er det alltid liv i den også. Jeg jobber med å utvide blomsterengdelen, og jeg skal kjøpe meg et epletre til helgen (Gravenstein eller Filippa, har ikke helt bestemt meg).

Ser flere av naboene har robotene ute og går, men vi bor rett ved skogen og har mye natur rundt oss. Så jeg tror ikke det er så ille akkurat her og at det er viktigere hva jeg bidrar med over tid, Som epletre, kanskje også et plommetre, bievennlige planter fra økologiske produsenter (jeg ble sjokkert da de i Sverige fant at flere frø og bievennlige blomster var behandlet med innsektsgift). Jeg samler også egne frø og deler stauder med naboen, og jeg tror ikke det er krise om jeg klipper en del av plenen om et par uker.

Anonymkode: 84a52...1ea

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, plenen klippes.

Flyttet inn i vinter, og har en skråning som ikke er klippet på tre år da, så der vokser absolutt ikke noe nå. Det ligger så tykt lag med dødt gress at det neppe er noe som klarer trenge igjennom det.

Anonymkode: c3490...360

Skrevet

Jeg klipper men.. har veldig lite plen. Og mange blomster, de fleste vennlige for bier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...