Gå til innhold

Hva slags kjøtt spiser du?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Spiser det meste av kjøtt

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Smaker på det jeg får servert og har spist det meste sålangt.

Spiser svin, kylling, lam, vilt, and og sikkert navnet.

Spiser ikke hval, eksotiske dyr, hunder, katter.

Anonymkode: a78e4...739

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
tussi84 skrev (8 timer siden):

Men, jeg har smakt både krokodille, impala og sebra kjøtt. Var egentlig godt, men sånne ting får man jo ikke kjøpt her.

Jeg fant krokodillekjøtt og antilopekjøtt på en helgø-butikk for noen år siden. Krokodillekjøttet kjøpte jeg ikke siden jeg ikke kan fordra sjømat og googlet meg til at det skulle smake som en blanding av kylling og fisk. Men antilopekjøttet kjøpte jeg. Det smakte som rådyr og var fint og mørt. 

Anonymkode: a0b6e...da5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke behov for at noen må dø for en enkel smaksopplevelse. Lar de heller leve i fred. Bedre for dyra, meg og planeten❤️ 

Det er snart 15 år siden sist jeg smakte kjøtt nå, men husker at jeg likte alt utenom svin. Var noe ekkelt med konsistensen der.

Anonymkode: c7f7d...d2c

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har ikke behov for at noen må dø for en enkel smaksopplevelse. Lar de heller leve i fred. Bedre for dyra, meg og planeten❤️ 

Anonymkode: c7f7d...d2c

Da håper jeg at du ikke spiser noe fra monokultur. Det er massedrap og ødelegger matjorda. Bare se hva åkerdrift gjorde med den arabiske halvøy. Beiting er bevist i praksis over flere tiår at det kan få ørkenområder fruktbare igjen. Du kan ikke seriøst mene at ørken er bedre for planeten enn gress?

• Nyttig 3
Skrevet

I praksis blir det jo storfe, svin og kylling da det er det som er lettest tilgjengelig. 

• Nyttig 1
  • 2 måneder senere...
Skrevet

Vilt og storfe.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Alt

Anonymkode: 8ff55...b72

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser så å si alle typer kjøtt, fisk og skalldyr som er "vanlig" i Norge.
Det jeg er mest opptatt av når jeg selv lager mat og handler på butikk, er velge rent kjøtt og ikke farsekjøtt. Jeg handler minst mulig av pølse, karbonader, kjøttboller, hamburgerkjøtt osv, og veldig sjeldent kjøttdeig. Jeg synes det er nok av dette når man er på farten, og trenger ikke å velge dette til middag når det finnes andre valg. (spiser det om jeg får det servert)
Det trenger ikke å være verdens flotteste, møreste kjøtt eller filet, så jeg kan fint velge rimelige typer kjøtt som har bein på seg.

Anonymkode: f8347...59d

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det jeg er mest opptatt av når jeg selv lager mat og handler på butikk, er velge rent kjøtt og ikke farsekjøtt. Jeg handler minst mulig av pølse, karbonader, kjøttboller, hamburgerkjøtt osv, og veldig sjeldent kjøttdeig. 

Anonymkode: f8347...59d

Kjøttdeig er rent kjøtt som er kvernet.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser kun kjøtt som er kortreist og økologisk (med unntak av italiensk spekeskinke en gang i mellom).

Lam og kje er favorittene, men bruker også en del kylling fra Homagarden i Hardanger, lokalt hjortekjøtt, og storfe og kalvekjøtt fra lokale gårder med gardsslakteri. Ferskt svinekjøtt velger vi så og si aldri, men innimellom spiser vi bacon og gode pølser av svin.

Når det gjelder fisk og annen fersk sjømat spiser vi så variert og mye at det ikke går an å ramse opp engang - faste kunder hos god fiskehandler, 2-3 ganger i uken. Unngår rødlistet villaks og uer.

Anonymkode: 3738a...731

• Hjerte 1
Skrevet

Alt kjøtt untatt slanger og katt. Ikke  noen sjømat. Foretrekker hjort , rein og lamm

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Storfe, svin, kylling og alt "vanlig" vilt (elg, rådyr, hjort, rein, villsvin, rype, hval). Når det gjelder fårekjøtt synes jeg lam kan være helt ok, men jeg klarer ikke mye av den distinkte fåresmaken. Jeg spiser de ulike fiskeslagene som er vanlig å få tak i, men er ikke så glad i sei. 

Anonymkode: 7d2d8...b6f

• Liker 1
Skrevet

Kylling, kalkun, rein, okse/kalv, svin og litt lam.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

kun kylling, fisk, hval og vilt. Aldri rødt kjøtt.

Anonymkode: bac86...7ae

AnonymBruker
Skrevet

Kjøttdeig eller karbonadedeig, rødt kjøtt til gryteretter, kyllingkjøtt. Svært sjelden svinekjøtt, bare fordi det ikke er favoritten, ikke noe religiøse grunner.

Spiser aldri fårekjøtt, kan ikke fordra smaken. Ikke lam heller, med andre ord.

Viltkjøtt er jeg sjelden borti.

Anonymkode: 543f4...76f

• Liker 1
Skrevet

Jeg spiser alt av kjøtt. Svin og storfe er gjengangere hos meg. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig lite kjøtt. Byr meg mere og mere i mot. Kylling og lam sluttet jeg med for flere år siden.

Anonymkode: 6950e...e54

AnonymBruker
Skrevet

Spiser det meste, men ikke så mye svin. Liker ikke det så godt. Går mye i fisk og kylling.

Anonymkode: 8e330...5a9

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Spiser det meste. Glad i mat. Og glad i å prøve nye ting. 

Anonymkode: c6fcc...650

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...