Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sykemeldt t.o.m 9. mai. Dette er en jobb som brukerstyrt personlig assistent, hvor brukeren er såpass krevende at det gikk på min psykiske helse løs. Jeg ble deprimert og orket ikke å stå i jobb. Dette var i februar.

I tiden jeg har vært sykemeldt har jeg søkt andre jobber (langt utenfor krevende syke personer innen helse) I går var jeg på jobbintervju, og i dag fikk jeg tilbud om jobb. De vil at jeg skal starte allerede på mandag. 

Hva gjør jeg nå? Jeg vil ikke la denne muligheten gå fra meg, men jeg har jo en måneds oppsigelsestid. Jeg kan vel begrunne til NAV og fastlegen at jeg vil starte i ny jobb, som jeg er i stand til å stå i. De vet jo hvorfor jeg er sykemeldt. At jeg ikke kan jobbe der jeg er sykemeldt. Få sykemelding ut oppsigelsestiden? Hvis jeg sier opp i dag, så er det jo bare ut mai måned.  

Anonymkode: abb4a...cfb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, du kan da jobbe så mye du vil selv om du er sykmeldt. Du skriver jo på meldekortet. 

Hør med arbeidsleder. Og prøv få en løsning. Ellers får du stå i jobben en mnd. Skjønner ikke hvordan enkelte her inne tror KG er løsningen på alt. 

Anonymkode: a7bac...aac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi man synes en del ting er flaut å ikke vite svaret på, så kan det være kjekt å spørre KG. La være å svare da, hvis du synes det er så håpløst.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Du kan jobbe i den nye jobben din med sykmelding på den forrige. Når du skal fylle inn sykepengesøknaden fra nav skriver du at du har jobbet fullt hos den nye arbeidsgiveren din slik at Nav ikke utbetaler sykepenger. Så lenge du ikke ber om sykepenger for den forrige jobben din så skal dette gå bra. Du er jo hva man kaller yrkesufør fra din forrige jobb, men ikke arbeidsufør for annet type arbeid.

Lykke til i ny jobb:)

Anonymkode: ed671...11f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Fordi man synes en del ting er flaut å ikke vite svaret på, så kan det være kjekt å spørre KG. La være å svare da, hvis du synes det er så håpløst.

Jeg svarte og gav deg de riktige svarene. Ingen på kg vet f.eks hva som står i arbeidsavtalen din. Eller hva som egentlig er spesifisert i sykmld din. Så hvorfor du spør en plass hvor du absolutt ikke kan finne de riktige svarene er helt utrolig. Det er du, nav og arbeidsleder som sitter på dette.

Ufattelig at folk bruker tid på kg, framfor å lese papirene de har, og ta en telefon/sende en epost. Slik at korrekte svar kommer fram. Ikke fra lhs utdannede jurister fra kg.  Snart klarer vel ikke genz å knyte skoene sine en gang. 

Skrevet

Send oppsigelsen til den "gamle" jobben nå i april slik at oppsogelsestiden er ut mai. Ta en telefon/møte med dagens arbeidsgover og spør om det er mulig å droppe oppsigelsestiden. De har vel allerede en vikar for deg...

Start på den nye jobben på mandag. Du kan jobbe 100% mens du er sykemeldt. Bare lever i meldingskortet i etterkant at du var i jobb hos en annen arbeidsgiver.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg svarte og gav deg de riktige svarene. Ingen på kg vet f.eks hva som står i arbeidsavtalen din. Eller hva som egentlig er spesifisert i sykmld din. Så hvorfor du spør en plass hvor du absolutt ikke kan finne de riktige svarene er helt utrolig. Det er du, nav og arbeidsleder som sitter på dette.

Ufattelig at folk bruker tid på kg, framfor å lese papirene de har, og ta en telefon/sende en epost. Slik at korrekte svar kommer fram. Ikke fra lhs utdannede jurister fra kg.  Snart klarer vel ikke genz å knyte skoene sine en gang. 

Men hvorfor kunne du ikke bare svare på det TS spurte om, uten å gi etter for å tilfredstille ditt eget behov for å føle deg bedre ved å trykke TS ned? 

Hvis du skal oppheve deg selv på den måten, så gjør det i det minste under ditt eget nick. 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Herregud, du kan da jobbe så mye du vil selv om du er sykmeldt. Du skriver jo på meldekortet. 

Hør med arbeidsleder. Og prøv få en løsning. Ellers får du stå i jobben en mnd. Skjønner ikke hvordan enkelte her inne tror KG er løsningen på alt. 

Det er ikke så enkelt at ts uten videre kan jobbe for en annen arbeidsgiver.

I utgangspunktet er ts forpliktet til å jobbe for nåværende arbeidsgiver hvis hun er arbeidsfør. Dette ordner seg ved å ha kontakt med fastlege og NAV. Jeg mener hun kan sykemeldes fra nåværende jobb og friskmeldes for ny jobb, men hun bør avklare med fastlege og NAV. Det ordner seg sikkert, men det er viktig å få formalitetene i orden. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Stjertmeis skrev (39 minutter siden):

Men hvorfor kunne du ikke bare svare på det TS spurte om, uten å gi etter for å tilfredstille ditt eget behov for å føle deg bedre ved å trykke TS ned? 

Hvis du skal oppheve deg selv på den måten, så gjør det i det minste under ditt eget nick. 

Problemer å lese? Ts fikk korrekt informasjon. Og om du synes det er å trykke ned noen, når man forklarer hvordan livet og arbeidslivet fungerer så bør kanskje du gå inn i deg selv litt og fundere på hva som er almennkunnskap her i landet. Framfor livets harde skole som alltid blomstrer fram med feil svar og kunnskap her inne på kg. 

Jeg vil at kg skal tilbake til hva det var, når det var seriøse spørsmål og seriøse svar. Ikke oppspunne spørsmål og svar kun man selv kan finne svar på. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Problemer å lese? Ts fikk korrekt informasjon. Og om du synes det er å trykke ned noen, når man forklarer hvordan livet og arbeidslivet fungerer så bør kanskje du gå inn i deg selv litt og fundere på hva som er almennkunnskap her i landet. Framfor livets harde skole som alltid blomstrer fram med feil svar og kunnskap her inne på kg. 

Jeg vil at kg skal tilbake til hva det var, når det var seriøse spørsmål og seriøse svar. Ikke oppspunne spørsmål og svar kun man selv kan finne svar på. 

Men du stoppet ikke etter at du svarte på det TS spurte om, du fortsatte med oppgulp - anonymt. 

At du savner hva KG engang var får være så. Du behøver ikke å ta det ut på TS. 

At du ikke kan spare deg for personangrep viser du utmerket i svaret ditt til meg. Fortsett gjerne med det. Det understreker bare poenget mitt 😊

AnonymBruker
Skrevet
Stjertmeis skrev (1 time siden):

Men du stoppet ikke etter at du svarte på det TS spurte om, du fortsatte med oppgulp - anonymt. 

At du savner hva KG engang var får være så. Du behøver ikke å ta det ut på TS. 

At du ikke kan spare deg for personangrep viser du utmerket i svaret ditt til meg. Fortsett gjerne med det. Det understreker bare poenget mitt 😊

Wooohoo. Problemer med og lese, problemer med å skjønne hva som er personangrep og ubrukelige hersketeknikker. (Dette er personangrep) tror KG har litt for mange av slike som deg. Totalt ubrukelige som bare kaprer en tråd for å lage oppgulp og ikke komme med noe svar til ts, men som bare svare for å prøve lage konflikt. (Litt sånn "white knight") Og som heller ikke har lest og forstått reglene på kg. 

Stå på. Jo mer du driver på jo mer lærer livets harde skole deg :) Snart kan du kapre tråder som handler om chemtrails og forklare oss hvordan de er designet til å kontrollere befolkningen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Wooohoo. Problemer med og lese, problemer med å skjønne hva som er personangrep og ubrukelige hersketeknikker. (Dette er personangrep) tror KG har litt for mange av slike som deg. Totalt ubrukelige som bare kaprer en tråd for å lage oppgulp og ikke komme med noe svar til ts, men som bare svare for å prøve lage konflikt. (Litt sånn "white knight") Og som heller ikke har lest og forstått reglene på kg. 

Stå på. Jo mer du driver på jo mer lærer livets harde skole deg :) Snart kan du kapre tråder som handler om chemtrails og forklare oss hvordan de er designet til å kontrollere befolkningen.

Jøss 😂 ganske paradoksalt at den som snakker om hvor bedritent KG er blitt, er den som står for det bedritne. Men ha en fortsatt fin kveld 🤭

Skrevet

Ryddet for avsporinger. 

Christina82, mod

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...