AnonymBruker Skrevet 28. april #1 Skrevet 28. april Jeg har klart det kunst stykket og glemme å skru av lyset inni bilen min og møtte bil med tomt batteri da jeg skulle på jobb. Nå har vi forsøkt å lade batteriet i 24 timer, men det er like dødt. Ser derfor ut som jeg må på verksted med bilen og få nytt batteri. Jeg skulle til å bestille henting av verksted og reparasjon. Så kom jeg på at sist jeg hadde bil som måtte hentes, bestilte jeg frakten med Viking og fikk mesteparten dekket av forsikringen. Da blir det kanskje dyrere om jeg ber verkstedet hente bilen? Eller dekker forsikringen det også? Noen som vet? Anonymkode: 417bd...510
TBL12 Skrevet 28. april #2 Skrevet 28. april (endret) Regner med det er 12V batteriet som er tømt? Da blir bilen helt "mørk". Ikke noe som reagerer? En del batteriladere er "smarte" og må se en viss spenning før de starter. Kan det være årsaken? I så tilfelle er ikke batteriet ladet opp. En liten starthjelp kan øke spenningen nok til at batterilader kan starte ladingen. Da må laderen stå tilkoblet i en del timer før batteriet er ladet opp igjen. Batteri kan svekkes av å tømmes. Mulig batteriet bør byttes om det er for svakt. Men, at det blir helt ødelagt av å tømmes en gang bruker ikke skje? Et voltmeter (multimeter) er alltid nyttig i slike tilfeller. Hvilken spenning har batteriet fortelle mye. En svært lav spenning forklarer hvorfor batterilader ikke starter. Om bilen må på verksted kan du trolig velge mellom forsikringsselskapet, eventuelle medlemskap i NAF, KNA, Viking eller mobilitets garanti fra verksted. Sjekk vilkårene for de ulike alternativene. Endret 28. april av TBL12 1
AnonymBruker Skrevet 29. april #3 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har klart det kunst stykket og glemme å skru av lyset inni bilen min og møtte bil med tomt batteri da jeg skulle på jobb. Nå har vi forsøkt å lade batteriet i 24 timer, men det er like dødt. Ser derfor ut som jeg må på verksted med bilen og få nytt batteri. Jeg skulle til å bestille henting av verksted og reparasjon. Så kom jeg på at sist jeg hadde bil som måtte hentes, bestilte jeg frakten med Viking og fikk mesteparten dekket av forsikringen. Da blir det kanskje dyrere om jeg ber verkstedet hente bilen? Eller dekker forsikringen det også? Noen som vet? Anonymkode: 417bd...510 Sjekk om du kan ha berging gjennom verkstedet der du har service. Jeg bruker Meca og har berging i ett år etter servicen. Har du kasko, kan du ha berging der. Tror de fleste forsikringselskaper har det, men da mot en egenandel. Anonymkode: c6695...5ec
Jane Dough Skrevet 29. april #4 Skrevet 29. april Har du prøvd starthjelp, eller kun å lade batteriet? Da jeg hadde tomt batteri på bilen (også hybrid) startet den alltid med starthjelp, selv om batteriet ikke ville lades. Jeg ville prøvd det først. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå