Gå til innhold

Hvilken type damer foretrekker/ ender narcissiter med ?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det en type damer som de foretrekker, som orker å leve med de? 

Anonymkode: f822d...293

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

People pleasere med medavhengighet og frakoblet alle egne behov. 

Anonymkode: 1e2b4...0c8

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Så til og med når man har vært i et forhold med en syk fyr skal man sitte der og få skylda. For det er noe med DEG så klart. 

For noe tull!

Anonymkode: 7d71d...3c2

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Her snakker jeg av egen erfaring, dessverre.

De ender ofte opp med damer som har hatt en litt dysfunksjonell oppvekst, og som ikke har sterke familiebånd rundt seg. Gjerne de som har noen sår i sjela, og som er lette å lede. De mest selvsikre og sterke damene styrer nok greit klar av disse, vil jeg tro.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

En narsissist ender ofte opp med damer som er lette å lede, damer som ikke står nok opp for seg selv, de damene som ofte godtar å bare få smuler. En dame som er usikker på seg selv og på andre, som gjerne har få personer rundt seg. Ei som er ekstra sårbar og som bare vil glede den hun er sammen med, men som ender opp med å bli brukt og ødelagt tilbake. En narsissist bryr seg ikke om noen andre enn seg selv, ikke egentlig. Han eller hun bruker andre kun for å få det som de vil, og for å komme dit dem vil. 

Anonymkode: 142af...5ad

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Usikre damer. 

Anonymkode: 407b8...475

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ta dere en tur på krisesenteret og snakk med noen av de som jobber der. Dere sprer fordommer og myter. 

Anonymkode: 7d71d...3c2

AnonymBruker
Skrevet
micromaya skrev (1 time siden):

De ender ofte opp med damer som har hatt en litt dysfunksjonell oppvekst, og som ikke har sterke familiebånd rundt seg. Gjerne de som har noen sår i sjela, og som er lette å lede. De mest selvsikre og sterke damene styrer nok greit klar av disse, vil jeg tro.

De leter etter og finner svakheter også hos sterke og selvsikre. Og alle har svakheter, noe annet er dumt å tro. 

Jeg var egentlig veldig selvsikker og sterk, men jeg hadde en svakhet som en slik person fant og utnyttet. 

Tommelfingerregelen et at slike lettere kan manipulere gode mennesker som ønsker godt og som er villig til å inngå kompromisser. Selvopptatte egoister er dem som er relativt trygge for slike. 

Anonymkode: 4b6cf...ef8

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvem som helst kan bli bytte for de mest manipulerende narsissistene som er flinkest til å maskere... Men kombinasjonen usikker+omsorgsfull er nok er fristende for mange av dem.  

Anonymkode: a3d4a...e73

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

i mitt tilfelle traff jeg på en som var enormt usikker og som jeg brukte en del tid på å få til å føle seg trygg. det skulle jeg aldri gjort ... 

Anonymkode: 5a339...c94

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvem som helst kan bli bytte for de mest manipulerende narsissistene som er flinkest til å maskere... Men kombinasjonen usikker+omsorgsfull er nok er fristende for mange av dem.  

Anonymkode: a3d4a...e73

Nei. Hvem som helst kan ikke bli et bytte. Jeg hadde ikke bitt på, det er jeg sikker på. 

Anonymkode: 46e86...df2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
micromaya skrev (1 time siden):

Tok meg 10 år med terapi for å bli den sterke, selvstendige damen som lar de seile egen sjø. Tøffeste jobben jeg har tatt, var å bygge opp selvtillit og selvfølelse. 

Anonymkode: 1e2b4...0c8

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Damer som er veldig empatiske og naive. 

Anonymkode: 23133...fb4

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke erfaringsbasert, men jeg har lært at man ALDRI bør dele at man har blitt dårlig behandlet av en mann før, og hvordan man da ble dårlig behandlet. En narsissist vil garantert bruke det til sin fordel, man bør heller aldri snakke om sine usikkerheter, for det vil han også ta i bruk for å ødelegge deg enda mer. 

Anonymkode: 959f8...57c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en såkalt usikker, people pleasende og konfliktsky dame med et sterkt selvhat, men jeg styrer glatt unna narsissister og psykopater. Min radar er ganske solid, og jeg har alltid hatt rett i alle mine mistanker. Bank i bordet uansett, jinxer det vel nå som jeg har skrevet det her. Jeg tror bare ikke det nødvendigvis er dét som gjør en person sårbar for å havne i klørne på en narsissist.

Anonymkode: 13654...583

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nyere forskning viser at langtids partnere av narsissister oftere enn andre er:

* spenningssøkende 

* engstelige

* har narsissistiske trekk selv

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0092656615000562

Anonymkode: 310f9...904

Høres fryktelig rart ut med spenningssøkende og har narsissistiske trekk selv. Strider mot alt jeg har opplevd, og jeg har vært utsatt for dette selv, og videre vært støtte for andre som har vært gjennom det samme. 

Engstelige...ja om man ikke er det i utgangspunktet. 

Angående spenkingssøkende er det mer et problem etter et slikt forhold, hvor det har vært så store svingninger, at DA er det ofte blitt en slags feilkobling angående at konflikter og drama betyr lidenskap liksom. Forrige man levde for de gode perioder, som ofte kom etter de verste. DA, etter forholdet, er det mange som har hatt forhold til narsissister/psykopater som tolker vanlig godt forhold som kjedelig og lite lidenskapelig. For de er ikke vant til så "flat" tilværelse (altså rolig og avbalansert tilværelse). Store svingninger er blitt normalt for dem. Men dette er etter at de er blitt skadet av å leve i slikt for lenge. 

AnonymBruker
Skrevet

*ja om man ikke er det i utgangspunktet vil man bli det, mente jeg å skrive. 

Undersøkelsen gir forøvrig mening om de vurderer kvinner som har vært utsatt for slikt etter at de er blitt skadet, og før de har fått bearbeidet erfaringene skikkelig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...