AnonymBruker Skrevet 27. april #1 Skrevet 27. april Jeg fikk en opplevelsesgave i bursdagsgave av kjæresten, som foregår i en annen by. Opplevelsen er kjøpt og hotell booket, så det er jo en flott gave, men jeg må kjøpe flybilletter selv, også går det jo gjerne litt ekstra penger på restauranter en helg utenbys. Er ikke dette en litt rar gave? Gi en gave som krever at man selv må bruke masse penger for å kunne oppleve gaven? Jeg har egentlig ikke råd til dette i tillegg til ferien vi har booket i sommer, men jeg må jo bare finne en løsning. Men merkelig, er det ikke? Kan jo ikke si noe heller, må jo bare takke og smile, og si at jeg gleder meg.. Anonymkode: eca69...520
AnonymBruker Skrevet 27. april #2 Skrevet 27. april - jeg aner forresten ikke om han mener jeg skal være med å spleise på hotellrommet også, han sa bare at hotellet var reservert. Som regel betale man jo når man er der. Syns dette er så rart! Selve opplevelsen er en konsert jeg egentlig ikke hadde sagt ja til om jeg ble spurt om jeg ville være med. Anonymkode: eca69...520
AnonymBruker Skrevet 27. april #4 Skrevet 27. april Jeg tenker at dersom man gir opplevelse i gave, bør alt utenom lommepenger/ mat være inkludert. Jeg hadde blitt litt oppgitt selv. Spesielt hvis jeg egentlig ikke hadde råd.. Anonymkode: 2af6e...af8 3 6
AnonymBruker Skrevet 27. april #5 Skrevet 27. april Si takk for fin gave men at du egentlig iikke har råd. Regner med at han skal være med selv? Be ham ta med noen andre. Det er veldig merkelig, ja, særlig uten å spørre deg først. Anonymkode: c2617...898 4 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #6 Skrevet 27. april Har du ikke skrevet om dette et par ganger før? Gnager det enda? Anonymkode: 17074...ab8
AnonymBruker Skrevet 27. april #7 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg tenker at dersom man gir opplevelse i gave, bør alt utenom lommepenger/ mat være inkludert. Jeg hadde blitt litt oppgitt selv. Spesielt hvis jeg egentlig ikke hadde råd.. Anonymkode: 2af6e...af8 Enig. Evt kan man spørre på forhånd, om dette er noe jeg har lyst og råd til. Nå må jeg ut med flybilletter til +- 3000kr tur/retur, i tillegg til restaurantbesøk ++. Anonymkode: eca69...520
AnonymBruker Skrevet 27. april #8 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har du ikke skrevet om dette et par ganger før? Gnager det enda? Anonymkode: 17074...ab8 Nei, har ikke skrevet om dette før, jeg fikk gaven nå i helgen. Anonymkode: eca69...520 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #9 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Si takk for fin gave men at du egentlig iikke har råd. Regner med at han skal være med selv? Be ham ta med noen andre. Det er veldig merkelig, ja, særlig uten å spørre deg først. Anonymkode: c2617...898 Det er så vanskelig, for sier jeg det, så blir han jo skuffet. Han var så stolt over å ha funnet på dette, og gledet seg til å glede meg. Men han skjønner visst ikke helt totalen av dette. Anonymkode: eca69...520
AnonymBruker Skrevet 28. april #10 Skrevet 28. april Fornuftig fyr som booket rom samtidig så man har et sted å være som tilreisende på konsert. Her er jeg nå sur 10 år etter en konsert fordi jeg måtte bruke egne penger på å komme meg til den og finne sted å bo. Konserten var bra den, men innser at jeg takket for en dårig gave. Måtte ta ut en fridag også - ergo tapt inntekt. Anonymkode: 2432b...d47
AnonymBruker Skrevet 28. april #11 Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (6 timer siden): Fornuftig fyr som booket rom samtidig så man har et sted å være som tilreisende på konsert. Her er jeg nå sur 10 år etter en konsert fordi jeg måtte bruke egne penger på å komme meg til den og finne sted å bo. Konserten var bra den, men innser at jeg takket for en dårig gave. Måtte ta ut en fridag også - ergo tapt inntekt. Anonymkode: 2432b...d47 Veldig irriterende, skjønner godt reaksjonen din! Her vet jeg ikke om jeg må betale for hotell enda da, han har booket, men vi betaler jo ikke før vi er der. Og reisen måtte jeg jo betale, så jeg er allerede noen tusenlapper fattigere for å kunne reise til en konsert jeg hadde sagt nei til om jeg hadde blitt spurt.. Anonymkode: eca69...520
AnonymBruker Skrevet 28. april #12 Skrevet 28. april Jeg kan i utgangspunktet ikke fordra opplevelsesgaver. Men har en mann som elsker å gi det. Føler det ofte blir en greie giver har lyst til å gjøre selv og så kombineres det med en gave. Jeg tenker at med mindre personen har sagt de ønsker en spesifikk opplevelse, så la være. Samme som å kjøpe redskaper til kjøkken og hage. Anonymkode: 76455...4f5 1
AnonymBruker Skrevet 28. april #13 Skrevet 28. april Jeg hadde nok takket for gaven, men at jeg dessverre ikke har råd til en slik tur. Jeg har ikke all verden i lønn, og jeg har konfirmasjon til høsten, og også to år etter det. Bilen må nok snart byttes ut også.Virker frekt å forvente fly og hotell i gave også, men jeg kan ikke blakke meg på en gave jeg får, uansett hvor bra opplevelsen er. Anonymkode: e185f...9da
AnonymBruker Skrevet 28. april #14 Skrevet 28. april Fikk en tur til utlandet i julegave ifjor. Hotell og flybilletter betalt av giver. Mat og lommepenger fikset jeg selv. Og det var ok. Mener at gir man bort en opplevelse så bør reise og opphold være inkludert. Anonymkode: 0be72...e64 2
AnonymBruker Skrevet 28. april #15 Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg kan i utgangspunktet ikke fordra opplevelsesgaver. Men har en mann som elsker å gi det. Føler det ofte blir en greie giver har lyst til å gjøre selv og så kombineres det med en gave. Jeg tenker at med mindre personen har sagt de ønsker en spesifikk opplevelse, så la være. Samme som å kjøpe redskaper til kjøkken og hage. Anonymkode: 76455...4f5 Ja nettopp, jeg føler også at dette er noe kjæresten ville, og som han ville ha meg med på. Vi skal t.o.m reise sammen meg et vennepar av han som jeg ikke kjenner så godt. Jeg nevnte at jeg ville møte et par av mine venner som bor i den byen vi skal til, for jeg har ikke sett de på flere år, og når jeg likevel er der så vil jeg jo treffe de. Da dro han på det, som om jeg måtte be han om tillatelse..?! Han mente at siden vi dro sammen med det andre venneparet, så måtte vi være sammen med de. Men herlighet asså! Dette skal jo liksom være min gave, som jeg i tillegg må betale flybilletter for å få oppleve, også skal jeg ikke få møte et par av mine venner som bor i byen vi skal til?? Jeg sa bare tydelig at «jo, jeg sier fra til de to vennene jeg vil treffe, kan jo ikke reise dit uten å møte dem.» Punktum. Han svarte ikke mer på det. Anonymkode: eca69...520 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. april #16 Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fikk en tur til utlandet i julegave ifjor. Hotell og flybilletter betalt av giver. Mat og lommepenger fikset jeg selv. Og det var ok. Mener at gir man bort en opplevelse så bør reise og opphold være inkludert. Anonymkode: 0be72...e64 Helt enig. Jeg stusset veldig på at jeg måtte betale 3000kr i flybilletter for å kunne motta gaven.. Jeg har lav inntekt, han middels pluss inntekt, så han burde ha kjøpt de flybillettene når han først valgte å gi meg den gaven. Anonymkode: eca69...520 1
AnonymBruker Skrevet 28. april #17 Skrevet 28. april Har du kjøpt flybilletten? Hvis ikke ville jeg sagt at jeg har kommet frem til at jeg dessverre ikke har råd til den turen. Anonymkode: ed969...68e 2
AnonymBruker Skrevet 28. april #18 Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du kjøpt flybilletten? Hvis ikke ville jeg sagt at jeg har kommet frem til at jeg dessverre ikke har råd til den turen. Anonymkode: ed969...68e Ja vi har kjøpt flybilletter, vi gjorde det sammen, samme kveld som jeg fikk gaven. Jeg var så paff at jeg bare ble med i dragsuget, også måtte jeg jo vise glede over gaven, ville ikke ødelegge øyeblikket. Men angrer på at jeg ikke sa noe. Anonymkode: eca69...520
AnonymBruker Skrevet 28. april #19 Skrevet 28. april Æsj, jeg hadde hatt sånn dårlig følelse under hele turen. Du kan iallfall si at du ikke har råd til restaurant med vennene hans og heller gå hjem til dine venner på middag? Prøv å snu det til noe positivt. Gjør det til din tur. Du har tross alt betalt flybilletten. Du bør kanskje også bare la det falle noen ord om at han betaler hotellet? Som om det er en selvfølge at han skal det. «Takk for at du betaler hotell også, for det er allerede en dyr opplevelse dette». Anonymkode: c2617...898 1
AnonymBruker Skrevet 28. april #20 Skrevet 28. april Er dette en konsert med et band han digger, men som du egentlig ikke er særlig fan av? Har hnan kjøpt gave i hovedsak til seg selv? Anonymkode: 78af4...06c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå