AnonymBruker Skrevet 27. april #1 Skrevet 27. april Har ei lita snuppe på 3,5 år som virkelig ønsker seg hull i ørene. Hun har beundret mine alltid, og har siden jul spurt nesten hver eneste dag om når hun kan få hull i ørene slik som mamma har.. finnes det en salong i innlandet som utfører slikt? De jeg har vært i kontakt med har stortsett fra skolestarters alder.. Anonymkode: 0927e...0de
AnonymBruker Skrevet 27. april #2 Skrevet 27. april Aldri gå til de som brukes pistol. Gå til noen som faktisk driver med piercinger. Anonymkode: c475f...f51 4 4
Abra Skrevet 27. april #3 Skrevet 27. april Hadde ville ventet til et piercingstudio påtar seg det ansvaret. 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #4 Skrevet 27. april Vil anbefale å vente. Min 6 åring fikk, men både hun og venninner tok på øredobbene, og hun fikk kraftig infeksjon. Måtte få antibiotika og ta de ut. Angrer veldig på at hun fikk hull så tidlig. Anonymkode: a7979...2e0 4
AnonymBruker Skrevet 27. april #5 Skrevet 27. april Vet ikke om det finnes noen, men tror ikke det er bra alder. Enten må de være så små at de ikke plukker på ørene, dvs noen uker gamle, ellers må de være så store at de skjønner de må la de være i fred i flere uker. Min jente tok da hun var seks. Hadde mast lenge, men hun var ikke "moden" før det. Anonymkode: 21707...d40
AnonymBruker Skrevet 27. april #6 Skrevet 27. april Det er vel en grunn til at de fleste har aldersgrense, så vent til hun blir eldre. Det er vondt, og det kan hende hun endrer mening. Du kan jo kjøpe klipsøredobber til henne? Anonymkode: 0b498...e6c 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #7 Skrevet 27. april Hun er alt for ung. Ørepiercinger bruker 3-6 mnd på å gro, noen ganger aldri. Anonymkode: 66d99...1df 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #8 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Aldri gå til de som brukes pistol. Gå til noen som faktisk driver med piercinger. Anonymkode: c475f...f51 Abra skrev (11 minutter siden): Hadde ville ventet til et piercingstudio påtar seg det ansvaret. Hehe. 18-årsgrense på alle de i byen her. De rører ikke barn. Anonymkode: 34ca5...7f8 1
Daria Skrevet 27. april #9 Skrevet 27. april Når de som driver med det er ganske samstemte når det gjelder aldersgrense, er det som regel lurt å lytte til dem. En 3-åring er for liten for mye hun gjerne vil, sånn er det bare - og hun er i mange tilfeller også for liten til å skjønne hva det hun vil faktisk innebærer. Hun ser bare fin pynt som hun også vil ha (og som jåle fra svært ung alder, som fikk hull i ørene som 6-åring og ikke angret en dag, sympatiserer jeg forsåvidt med det...) og har ikke grunnlag for å tenke så mye lenger. 2
AnonymBruker Skrevet 27. april #10 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vet ikke om det finnes noen, men tror ikke det er bra alder. Enten må de være så små at de ikke plukker på ørene, dvs noen uker gamle, ellers må de være så store at de skjønner de må la de være i fred i flere uker. Min jente tok da hun var seks. Hadde mast lenge, men hun var ikke "moden" før det. Anonymkode: 21707...d40 Selv tok jeg mine hull da jeg var tre, det var aldri noe problem for meg..😅 Anonymkode: 0927e...0de
Abra Skrevet 27. april #11 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hehe. 18-årsgrense på alle de i byen her. De rører ikke barn. Anonymkode: 34ca5...7f8 På øreflipp? Har sett en øvre grense på 8år hos noen. Men ikke 18 på øreflipp.
AnonymBruker Skrevet 27. april #12 Skrevet 27. april Ikke yngre enn førsteklasse-alder, og da hvis de ønsker det selv. Anonymkode: f76ff...aad
AnonymBruker Skrevet 27. april #13 Skrevet 27. april Skal treåringen få begynne med sminke også? Og kanskje g-strengbikini på stranda? Anonymkode: ade25...eae 3
AnonymBruker Skrevet 27. april #14 Skrevet 27. april Datteren min fikk hull i ørene når hun var 5-6år. Det som kan være litt skummelt hvis du tar det for tidlig, er at de er litt uvørne i leken og lett kan rive/ hekte seg fast med øredobbene. Bør også være store nok til å huske på å ikke ta seg til ørene med møkkete hender og at det må renses. Anonymkode: 6ae14...118
AnonymBruker Skrevet 28. april #15 Skrevet 28. april Jeg var 4 år, gikk helt fint. Anonymkode: e709e...41b
AnonymBruker Skrevet 28. april #16 Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har ei lita snuppe på 3,5 år som virkelig ønsker seg hull i ørene. Hun har beundret mine alltid, og har siden jul spurt nesten hver eneste dag om når hun kan få hull i ørene slik som mamma har.. finnes det en salong i innlandet som utfører slikt? De jeg har vært i kontakt med har stortsett fra skolestarters alder.. Anonymkode: 0927e...0de De aller fleste tar avgjørelser på vegne av barna selv om barna ikke nødvendigvis er enige. Mange voksne har jo problemer med rasjonelle valg, og derfor har bransjen satt regler. Du kan si: Det kan du få når du begynner på skolen. Kjøp noen som klipses på så hun kan pynte seg. Se på det som trening til når du skal forklare at du ikke kan kjøpe alkohol til henne når hun er 14 og at hun ikke får kjøre bilen som 12 åring. Anonymkode: 116a9...b56 1 2
luxifine Skrevet 28. april #17 Skrevet 28. april Det anbefales å vente til de er 12 år, da kan de hjelpe til og holde rengjøringen selv. Piercing, ikke pistol er et must. De fleste piercingstudioer piercer øreflipp når barnet er 12 med tillatelse fra foreldre (jeg var der sammen med henne, var ingen problem). Når min var 3,5 kjøpte jeg klips og falske øredobber til henne. Det handler om pynten, ikke hullet for et lite barn. 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. april #18 Skrevet 29. april Galskap, hun er altfor liten. Svaret er nei. Anonymkode: 25c62...251
AnonymBruker Skrevet 29. april #19 Skrevet 29. april Hva med sånne klips øredobber? det er jo en substitutt som mange bruker i voksen alder også! Anonymkode: 024a3...8ba 1
Abra Skrevet 29. april #20 Skrevet 29. april luxifine skrev (På 28.4.2025 den 8.27): Det anbefales å vente til de er 12 år, da kan de hjelpe til og holde rengjøringen selv. Piercing, ikke pistol er et must. De fleste piercingstudioer piercer øreflipp når barnet er 12 med tillatelse fra foreldre (jeg var der sammen med henne, var ingen problem). Når min var 3,5 kjøpte jeg klips og falske øredobber til henne. Det handler om pynten, ikke hullet for et lite barn. Piercingstudio her gjorde det på vår 7,5åring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå