AnonymBruker Skrevet 27. april #1 Skrevet 27. april Hvem kan komme med en enkel men god 17.mai-meny? Vi blir tre eller fire stk og jeg vil ha noe det ikke er for mye jobb med. Anonymkode: cc008...ffc 1
Brunhilde Skrevet 28. april #2 Skrevet 28. april Forrett, hovedrett og dessert? Forrett: Melon og spekeskine Hovedrett: Laks med poteter, grønn salat og hollandaise Dessert: Jorbær med lettpisket kremfløte eller vaniljeis Jeg tenker at det over er typisk 17-maimat, men jeg ville nok servert dette: Forrett: Grønn- eller blåskjell med chili og lime Hovedrett: Andebryst med appelsinsaus og tilbehør Dessert: Hjemmelaget karamellpudding 1
AnonymBruker Skrevet 28. april #3 Skrevet 28. april Rømmegrøt, spekemat, røkelaks, eggerøre, potetsalat, salat, godt brød eller rundstykker. Det meste kan lages dagen i forveien. Er du ute etter treretters ville jeg hatt: Forrett: Aspargessuppe med røkelaks eller sprøstekt spekeskinke (suppen kan lages dagen før). Hovedrett: indrefilet med hjemmelaget potetsalat (kan lages dagen før), bernaise (kjøp evt Jacobs om du ikke vil lage selv) og salat av ruccola, cherrytomater, agurk, rødløk og pinjekjerner med vinaigrette. Her er en god potetsalat som ikke er kremete: https://meny.no/oppskrifter/gronnsaker/Potetsalat-med-sennepsdressing/ Dessert: tilslørte bondepiker. Erstatt evt med jordbær eller pynt med jordbær. Anonymkode: 9d2b0...30d 1
AnonymBruker Skrevet 28. april #4 Skrevet 28. april Grilling ved fint vær? 🤷♀️ Rømmegrøt med spekemat er jo en klassiker. Ellers er det jo typisk buffet og tapas med spekemat, laks, eggerøre, lefseruller ol. Men det krever jo autimatisk mer arbeid. Pavlova som noe søtt er jo også 17. mai klassiker 😊 Anonymkode: 73aed...c1a 1
AnonymBruker Skrevet 28. april #6 Skrevet 28. april Frokost, Brunsj eller middag? Vi skal ha champagnefrokost med mye godt til frokost. Og grilling til middag - Dropper forrett. Spareribs og coleslaw, potetsalat. Kyllingbryst. Grønn salat. Grillede grønnsaker. Bare jordbær, melon, litt sjokolade og en god is, til dessert. Anonymkode: ab18d...6a8
Tekumseh79 Skrevet 28. april #7 Skrevet 28. april Inderøy Sodd med kokte mandelpoteter og gulrotbiter. Ringnes Ingerfærøl (brus) og Røra Skjenning (tyynt flatbrød med sukkerlake på en side) til. Riskrem og rød saus til dessert, alternativt Anita Hestesko Iskake. Trøndersk standardrett til bryllup, sølvbryllup, gullbryllup, bursdag, barnedåp, konfirmasjon, 17.mai, valgfri juledag, slektstreff og begravelse. Rømmegrøt på St.Hansaften er vel eneste unntaket, og da er det også lov å ta en tynn en ved bålet. Champagne, drinker og utepils klinger dårlig for meg på "barnas dag." 2
AnonymBruker Skrevet 28. april #8 Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Frokost, Brunsj eller middag? Vi skal ha champagnefrokost med mye godt til frokost. Og grilling til middag - Dropper forrett. Spareribs og coleslaw, potetsalat. Kyllingbryst. Grønn salat. Grillede grønnsaker. Bare jordbær, melon, litt sjokolade og en god is, til dessert. Anonymkode: ab18d...6a8 Middag . Evig nok med ETT felles måltid! Anonymkode: cc008...ffc
AnonymBruker Skrevet 1. mai #10 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (På 27.4.2025 den 22.14): Hvem kan komme med en enkel men god 17.mai-meny? Vi blir tre eller fire stk og jeg vil ha noe det ikke er for mye jobb med. Anonymkode: cc008...ffc vi bruker bare og bestille take away og tar med hjem, et par ganger har vi hatt koldbord og så har vi grillet noen ganger Anonymkode: e45a2...197
AnonymBruker Skrevet 1. mai #12 Skrevet 1. mai Vi skal grille, uansett vær 😎 men hvis det ikke frister kan man alltids sette en stek eller laks i ovnen? Med passende grønt til. Anonymkode: 81c49...f76 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai #13 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (På 27.4.2025 den 22.14): Hvem kan komme med en enkel men god 17.mai-meny? Vi blir tre eller fire stk og jeg vil ha noe det ikke er for mye jobb med. Anonymkode: cc008...ffc På 17.mai er kun det beste godt nok. Skalldyrplatå, spekefat eller grillmat med kvalitetskjøtt, snakker ikke pølse og burger… Anonymkode: e5819...8f5
AnonymBruker Skrevet 1. mai #14 Skrevet 1. mai Vi kjører finere frokost med masse godt pålegg og brød, bruker litt tid på det for middag pleier å være litt mer "på skift". Noen skal her, noen skal der, noen har spist 10 is og orker ingenting osv.. så her er middag noe enkelt som alle kan spise når det passer dem: som for eksempel lapskaus og flatbrød. Ingen her spiser rømmegrøt (unntatt meg), og ingen er hjemme lenge nok til å spise en fin tre-retters. Du må selv bestemme ut fra deres program hva dere rekker og hvordan dere ønsker måltidene skal være for dere. Noen år har "middag" blitt en pølse i hånden, mens andre år (når mannen og jeg er uten barn og bare hjemme) så har vi hatt "finere" middag typ indrefilet med stekt sopp, løk og paprika sammen med fløtegratinerte poteter med fløtesaus. Ingen her er like, men er det en ting KG har lært meg er at dere som griller må ihvertfall ha masse tilbehør og masse forskjellige grillmat for ellers blir det "for enkelt". Grilling i bunad er fremmed begrep for meg... Anonymkode: b27da...ca4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå