Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bor i hus, men man må ned på parkeringsplass (vår private oppstillingsplass) for å komme bort til søppelkassene. Jeg ser ikke søppelkassa ut av vinduet. Kan en på 4,5 kaste en søppelpose nå og da eller ville dere sagt det er for tidlig / farlig?

Anonymkode: 114ca...322

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer jo helt an på ungen. 

Min eldste kunne fint gjøre slikt på den alderen, nestemann absolutt ikke. 

Anonymkode: 2b3be...b69

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Bor i hus, men man må ned på parkeringsplass (vår private oppstillingsplass) for å komme bort til søppelkassene. Jeg ser ikke søppelkassa ut av vinduet. Kan en på 4,5 kaste en søppelpose nå og da eller ville dere sagt det er for tidlig / farlig?

Tror du noen er synske, og kan se forholdene mellom ditt hus og søppeldunken? Eller ser hvordan ditt barn oppfører seg mellom hjem og søppeldunk? Eller vet hvordan ditt barn er generelt? 
dette er forhold bare du kan vurdere. Er det latskap hos deg eller entusiasme hos barnet som drivet måten å få levert søpla på? 
Jeg synes du skal verdsette barnet ditt litt høyere enn å sende han langt avgårde med søpla. 

Anonymkode: 8b806...7da

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Barnet er så lite at h*n kan, men det kommer ann på om det er åpent område, om det kan komme biler, om det er inngjerdet, om du opplever det trygt og jeg mener også kun om du kan se barnet. Jeg har ofte gått bak mine uten at de vet det eller har sett meg, når jeg vil de skal gjøre noe for å skape mestring for dem, (feks dette, eller gå "alene" til skolen) men at de oppleves som trygt for meg. Jeg slapp ikke min 4,5 åring ut av syne utenfor huset, men de fikk begge lov til å leke ute, gå ut med søpla, sykle osv uten at jeg var fysisk sammen med dem. Vinduene her ble flittig brukt kan du si og terrassedøren stod mer åpen enn igjen.. 

Anonymkode: b456f...6f9

Skrevet

Det vil nok gå fint

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Barnet er så lite at h*n kan, men det kommer ann på om det er åpent område, om det kan komme biler, om det er inngjerdet, om du opplever det trygt og jeg mener også kun om du kan se barnet. Jeg har ofte gått bak mine uten at de vet det eller har sett meg, når jeg vil de skal gjøre noe for å skape mestring for dem, (feks dette, eller gå "alene" til skolen) men at de oppleves som trygt for meg. Jeg slapp ikke min 4,5 åring ut av syne utenfor huset, men de fikk begge lov til å leke ute, gå ut med søpla, sykle osv uten at jeg var fysisk sammen med dem. Vinduene her ble flittig brukt kan du si og terrassedøren stod mer åpen enn igjen.. 

Anonymkode: b456f...6f9

Det er jo vår tomt da, inngjerdet ja. Men sameie så er to hus til der og dermed naboer som kan kjører. Kan jo også komme inn andre biler slik som posten, Oda etc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Kommer jo helt an på ungen. 

Min eldste kunne fint gjøre slikt på den alderen, nestemann absolutt ikke. 

Anonymkode: 2b3be...b69

Stoler på ungen, sykt pliktoppfyllende og eldre enn sin alder i hodet. Mer skeptisk til alt annet rundt. Men sånn vil det alltid være. 7 åringer går jo hjem alene fra skolen, det synes jeg fremstår veldig tidlig ..

Skrevet

Min 5 åring gjør det, henter også posten rett over veien. Men vet at han er flink til å se seg for, og stopper om det kommer bil

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ekstremt hvor forsiktige folk har blitt. Å gå ned en privat oppkjørsel og opp igjen klarer en 4, 5 åring. 

Anonymkode: fdbc7...132

• Liker 2
  • Nyttig 2
Gjest jegerrinne
Skrevet

Hadde 0 problem med det. Her gikk det til besteforeldre 60 m unna da de var 4 år. På privat vei.

Så hadde latt barnet få lov til det. Utrolig fin måtte å lære barn å delta i vanlige husholdnings oppgaver

AnonymBruker
Skrevet

Prøv😃

Anonymkode: 72794...359

AnonymBruker
Skrevet

Folk er hysteriske. 

Anonymkode: c08d9...a9a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.4.2025 den 21.42):

Stoler på ungen, sykt pliktoppfyllende og eldre enn sin alder i hodet. Mer skeptisk til alt annet rundt. Men sånn vil det alltid være. 7 åringer går jo hjem alene fra skolen, det synes jeg fremstår veldig tidlig ..

5-åringer går hjem alene fra skolen. Hvis det er trygg vei så klart. Det var ikke alle som gikk på sfo her. 

Anonymkode: c08d9...a9a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det folk som kjører der og barnet ikke er modent nok til å se slike farer, så ville jeg ventet. Gjerne øvd på å gå med søpla mens du observerte, og øvd med barnet om å gå i trafikken

Anonymkode: d7fa7...4e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...