AnonymBruker Skrevet 28. april 2025 #41 Skrevet 28. april 2025 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Er ikke så lett å snakke med foreldrene, de er jo aldri ute. De slipper ut barna kl 07.00 og de er ute hele dagen, går inn å spiser middag også ute igjen. Selv mine egne barn reagerer på at de er ute 20.30 på søndag. Foreldrene gjør en ræva jobb. Jeg og min mann ønsker ikke konflikter så vi har prøvd å ikke overdrive med å ta en prat med foreldrene. Anonymkode: a72f2...f26 Du høers fryktelig tafatt ut.. Du kan gå bort, ringe på døren og se " hei, kunne dere tatt en prat med barna? Vi har jo som dere vet akkurat plantet en ny hekk, og de henger så veldig i de buskene slik at vi er redde for at de knekker. Har prøvd å snakke med de, men de hører ikke når vi prater med dem" Blir ingen konflikt av det. Om du legger brev i postkassen, eller likneaede - så blir det lett konflikt. Og ang herming, og roping over til dere etc, så ikke gi det noe respons. Da er det jo ikke noe gøy til slutt. Anonymkode: 31daf...61b 6
AnonymBruker Skrevet 28. april 2025 #42 Skrevet 28. april 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du høers fryktelig tafatt ut.. Du kan gå bort, ringe på døren og se " hei, kunne dere tatt en prat med barna? Vi har jo som dere vet akkurat plantet en ny hekk, og de henger så veldig i de buskene slik at vi er redde for at de knekker. Har prøvd å snakke med de, men de hører ikke når vi prater med dem" Blir ingen konflikt av det. Om du legger brev i postkassen, eller likneaede - så blir det lett konflikt. Og ang herming, og roping over til dere etc, så ikke gi det noe respons. Da er det jo ikke noe gøy til slutt. Anonymkode: 31daf...61b Vi har prøvd å ringe på og spurt ungene om de kan be mamma eller pappa komme ut. Men kommer ingen vei. vi ignorer herming, men er så slitsomt. Anonymkode: a72f2...f26 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2025 #43 Skrevet 28. april 2025 Hvis foreldrene ikke er å få tak i og ungene går ute hele dagen så hadde jeg seriøst ringt politiet og sagt at du har prøvd å få tak i dem uten hell og du lurer på om det er noe alvorlig galt i hjemmet, Anonymkode: d6586...11d 6 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2025 #44 Skrevet 28. april 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis foreldrene ikke er å få tak i og ungene går ute hele dagen så hadde jeg seriøst ringt politiet og sagt at du har prøvd å få tak i dem uten hell og du lurer på om det er noe alvorlig galt i hjemmet, Anonymkode: d6586...11d Dette ☝🏻 Hvis så små barn åpner døra når det ringer på bør foreldre komme løpende like bark. Så null syn eller reaksjon fra forelder er all grunn til å ringe inn bekymring. Anonymkode: 1caf6...a28 2
Opal Skrevet 28. april 2025 #45 Skrevet 28. april 2025 (endret) Du er fryktelig tafatt. Hvis du har ringt på og foreldrene ikke gidder å komme ut, hva får deg til å tro at de vil bry seg om et brev? Samle opp lekene ungene kaster og gjem de vekk, ta frem hageslangen å spyl dem med iskaldt vann om de kommer i hagen deres. Ring politiet eller barnevernet, si at ungene er ute hele tiden uten tilsyn, ingen foreldre åpner når du ringer på, legg på litt ekstra.. Endret 28. april 2025 av Opal 4
AnonymBruker Skrevet 28. april 2025 #46 Skrevet 28. april 2025 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Her er problemet at mor er utrolig frekk og ufin i språket. Jeg ønsker egentlig ikke å ha noe med de å gjøre. Far kan fort stå å skrike ute uten å tenke på at det er barn han snakker til. Men tror jeg går for det med å ta lekene inn. Anonymkode: a72f2...f26 Hvorfor ber du oss om råd da? Anonymkode: 38192...280
AnonymBruker Skrevet 28. april 2025 #47 Skrevet 28. april 2025 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvorfor ber du oss om råd da? Anonymkode: 38192...280 Fordi jeg lurer på om det bare er jeg sov overdriver og om det kanskje er normalt. Jeg har ikke erfaring med å bo med barnefamilier før, Anonymkode: a72f2...f26
AnonymBruker Skrevet 28. april 2025 #48 Skrevet 28. april 2025 Opal skrev (7 timer siden): Du er fryktelig tafatt. Hvis du har ringt på og foreldrene ikke gidder å komme ut, hva får deg til å tro at de vil bry seg om et brev? Samle opp lekene ungene kaster og gjem de vekk, ta frem hageslangen å spyl dem med iskaldt vann om de kommer i hagen deres. Ring politiet eller barnevernet, si at ungene er ute hele tiden uten tilsyn, ingen foreldre åpner når du ringer på, legg på litt ekstra.. Ærlig talt. Jeg mishandlet ikke andres barn. Spyler de ikke ned!! Anonymkode: a72f2...f26
AnonymBruker Skrevet 28. april 2025 #49 Skrevet 28. april 2025 Strømgjerde for husdyr fikser sånt. Si at rådyr spiser hekken. Anonymkode: 92fcd...8d3 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2025 #50 Skrevet 28. april 2025 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg har sendt inn bekymringsmelding til barnevernet. Dette gjorde jeg i fjor sommer, men det ble ikke no forandring. Jeg har tenkt at jeg legger et brev i postkassen deres hvis det ikke tar slutt nå. Anonymkode: a72f2...f26 Da melder du inn igjen, der du gjentar bekymringene. Det vil si du skal jo ikke skrive noe om at de tråkker i hekken din, men at du observerer at barna som regel er overlatt til seg selv, oppfattes som kontaktsøkende (på en "negativ" måte) og at du opplever foreldrenes adferd som truende. Anonymkode: 616dc...b0b 4
AnonymBruker Skrevet 29. april 2025 #51 Skrevet 29. april 2025 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Fordi jeg lurer på om det bare er jeg sov overdriver og om det kanskje er normalt. Jeg har ikke erfaring med å bo med barnefamilier før, Anonymkode: a72f2...f26 Nei, det er ikke normalt! Meld inn bekymringsmelding til barnevernet, er du snill. Disse barna trenger at noen voksne ser dem og tar tak. Situasjonen deres vil ikke bli bedre om ingenting gjøres. Synes du ikke at du har en moralsk plikt til å melde ifra om unger som går for lut og kaldt vann? Anonymkode: 9db8a...8da 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2025 #52 Skrevet 29. april 2025 For noen uoppdragene barn. Uten oppdragelse så blir de usympatiske, grenseoverskridende og frekke. Sett opp et pigg gjerde så de ikke kan klatre over til din eiendom Anonymkode: d9405...45f 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2025 #53 Skrevet 29. april 2025 AnonymBruker skrev (På 27.4.2025 den 15.34): Hei. vår nærmeste nabo har to barn på 5 og 7 år. Disse to lar oss ikke være i fred med engang vi går ut i hagen. De sier hei 100 ganger vi svarer jo men så blir det kasting av leker til vår side av hagen, fange ord som vi sier og herme, skrike og skrike «hello dere» selv om vi svarer 100 ganger. Henge og ødelegge hekken vår, kaste leker og be oss gi dem til de. Ungene er dritt lei, mine er 9 og 11 år og syntes ikke det er no gøy. De har latt de bli med å leke et par ganger men vil som regel bare leke i fred. Jeg vil så gjerne sitte ute på verandaen uten å svare eller være redd de hermer og fanger ord vi sier. Vi planter tuja hekk i fjor, og gutten driver å ødelegger den, drar den, ligger på den. Foreldrene er aldri ute med de og virker ikke som de blir plaget engang. Men jeg vil bare ha fred. Forstå meg rett dette er to barn og jeg har ikke no imot de, men man må jo få fred på egne tomt. Jeg har bedt de slutte å ødelegge hekken og kaste leker over på vår side. Men de bryr seg ikke. Har noen tips til oss? Anonymkode: a72f2...f26 du får flytte Anonymkode: 90fec...021
AnonymBruker Skrevet 29. april 2025 #54 Skrevet 29. april 2025 Kommer lekene over igjen så er de dine. Din eiendom, dine ting. Sett opp gjerde som de ikke klarer å klatre på, og plant tujaen på din side så den får vokse i fred med beskyttelse av gjerdet. Anonymkode: 2d468...94d
AnonymBruker Skrevet 30. april 2025 #55 Skrevet 30. april 2025 Sett opp en vannspreder mot hekken så de blir klissvåte om de kommer for nærme 😅 (ikke en løsning som fungerer gjennom hele sommeren men..) Støtter også en bekymringsmelding til barnevernet. Og alle leker som kommer inn i deres hage hadde gått rett i søpla. Hadde kun gitt de tilbake dersom foreldrene kom på døra for å hente dem. Anonymkode: eb12d...14f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå