Gå til innhold

Hva er det med folk som må parkere 5 cm fra bilen til andre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fungerer ikke like greit med små. Verre er det når du har med babystolen ut av bilen, den krever sin plass.

Da er det et alternativ å parkere langt vekk fra inngangen hvor det er færre biler.

Nå er det lenge siden jeg hadde små barn, men jeg syklet ofte med barn i sykkelhenger på handletur. Enklere for meg og morsommere for barna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 2.5.2025 den 16.38):

Jeg parkerer ofte så tett ved siden av kolleger på jobb. Og har sett at forbipasserende peker når de ser hvor tett jeg har parkert... :vetikke: 

Jeg skjønner ikke hvorfor andre skal bry seg? Jeg og kolleger parkerer så tett etter avtale.

Anonymkode: b194d...100

Folk bryr seg kanskje, fordi de blir irritert når de ser det... Jeg har selv måttet stå å vente 1 time en gang for å komme inn i bilen. Ikke kunne jeg gå inn på andre siden heller, fordi jeg ikke kunne hoppe over setet pga ryggen. Når folk ser slike parkeringer, så tenker de jo ikke at det er normalt og avtalt.... 

Anonymkode: cdf5b...76c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Snok1 skrev (3 minutter siden):

Da er det et alternativ å parkere langt vekk fra inngangen hvor det er færre biler.

Nå er det lenge siden jeg hadde små barn, men jeg syklet ofte med barn i sykkelhenger på handletur. Enklere for meg og morsommere for barna. 

Ja, det er fint for de som bor slik at de kan sykle :) 

Jeg parkerer alltid langt fra andre biler, men hender likevel at det kommer idioter ved siden av likevel. Noen steder er det ikke stor parkeringsplass heller. 

Anonymkode: cdf5b...76c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Snok1 skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg velger selvfølgelig andre alternativer enn en trang plass hvis jeg har mulighet til det.

Jeg bor ikke lenger i byen hvor alt er innen gang- og sykkelavstand.

Anonymkode: f8a79...c2c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (På 8.5.2025 den 9.53):

Når det er snakk om en babybilstol, er det også snakk om en baby som er for liten til å sitte i sykkelvogn mens man sykler (under 9 mnd). Da er det ikke særlig relevant at du syklet til butikken med dine (forhåpentligvis noe eldre) barn. 

Og man kan parkere så langt unna som mulig, men det hjelper ingenting når det kommer noen å klistrer seg inntil deg mens man er i butikken, slik at man ikke får barna inn i bilen igjen. Kan ikke akkurat sette baby og toåring alene på bakken utenfor bilen mens man kjører ut. 

Anonymkode: c27a0...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bryr seg ikke om andre, veldig vimsete og sikkert farlige på veien eller gjør det for å være ekkel mot andre. 

Anonymkode: 1c53e...b99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjarmør skrev (5 minutter siden):

Det er for å tøffe seg.

-Jeg kan parkere så bra, det klarer ikke du. Sjekk opp skiltnummeret mitt så du kan se hva jeg heter også.

Det er jo dårlig parkering.

Anonymkode: 1c53e...b99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er bare idioter som burde holde seg hjemme. 

Er så mange som parkerer som om de mangler 99% av hjernecellene sine. Ufattelig at de i det hele tatt fikk til å ta lappen i utgangspunktet. 

Har du en svær amerikansk bil så burde du enten parkere lengst unna som ny-bil-folkene, eller hold deg hjemme med gigabilen og ikke oppsøk offentlige parkeringsplasser. 

De verste er de som tydelig bare slenger ifra seg bilen og parkerer halvveis inn. Hvor de står delvis på skrått og tar opp i praksis 2 plasser fordi den ved siden av blir helt ubrukelig. Ser flere slike daglig. 

Jeg kjører en gammel bil, 2001 modell som kostet meg 15 000 kr. En liten bil og jeg parkerer alltid perfekt. Jeg gir blanke faen i bulker og skraper på min gamle bil for den skal kjøres til den må kondemneres og har null verdi for meg. Jeg smeller så klart ikke bildøren i andres bil med vilje om jeg ikke må, men om du får en skrape fordi DU velger å parkere meg inn. Vell det er ditt problem og ikke mitt. Er dritt lei av å må klatre fra passasjersetet for å komme meg inn i min bil som står midt imellom linjene. En gang så måtte jeg trille ut bilen min, mens jeg satt i passasjersetet. Var en liten helling i veien, satte bilen i fri og måtte trille ut for å komme meg inn i bilen. Da var jeg forbannet og kunne ha slått ned idioten som parkerte meg inn. Forsøkte så klart å nå personen per telefon. Fikk ingen svar, feig jævel. 

En pet peeve av meg er folk som ikke kan å parkere bilen sin, og de som velger gateparkering på smale veier når de ikke må. Dere fortjener å tråkke på lego hver dag resten av deres miserable liv. Og knekkebrødsmuler i senga som aldri forsvinner! 
Jeg har ikke road rage og bryr meg ikke om jeg krasjer, please do kill me. Men når det kommer til folk som ikke evner å parkere, da koker det innvendig. 

Anonymkode: 15240...a22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.5.2025 den 9.48):

Fungerer ikke like greit med små. Verre er det når du har med babystolen ut av bilen, den krever sin plass.

Likevel parkerer jeg som du beskriver hvis det er den eneste ledige plassen, også får jeg bare lirke barna ut på et vis.

Jeg bodde tidligere i byen uten fast parkeringsplass, og lukeparkering på gaten var eneste alternativ. Måtte alltid lete etter ledig plass, og kanskje kjøre i sirkel i håp om at noen kjørte ut i mellomtiden. Fant jeg da en ledig plass å lirke meg inn på så gjorde jeg det uten å tenke på at de andre syntes det var irriterende å måtte lirke seg ut senere. 

Anonymkode: f8a79...c2c

Så det at du har valgt å få barn skal gå utover andre? 

Du er en del av problemet, egosentrisk idiot som kun tenker på deg selv. Du får parkere lengre unna med ny-bil-folkene og GÅ! ikke parker inn andre uskyldige folk.

Anonymkode: 15240...a22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Når det er snakk om en babybilstol, er det også snakk om en baby som er for liten til å sitte i sykkelvogn mens man sykler (under 9 mnd). Da er det ikke særlig relevant at du syklet til butikken med dine (forhåpentligvis noe eldre) barn. 

Og man kan parkere så langt unna som mulig, men det hjelper ingenting når det kommer noen å klistrer seg inntil deg mens man er i butikken, slik at man ikke får barna inn i bilen igjen. Kan ikke akkurat sette baby og toåring alene på bakken utenfor bilen mens man kjører ut. 

Anonymkode: c27a0...e60

Jeg kan ikke løse alle problemene dine, men jeg forsøker å gi konstruktive tips her.

De som parkerer langt vekk er de  som bryr seg om bilene sine og ikke vil ha riper. Disse personene kan kjøre bil, og de kan dermed også parkere. I tillegg er det sjeldent fullt ved plassene lengst vekk, da de som ikke liker å gå og som ikke bryr seg om bilene sine kjemper om plassene nærmest inngangen med sin vimsete parkering. 

Jeg antar at på enkelte tidspunkter på enkelte dager er det uansett fullt, men med litt planlegging kan man unngå også dette problemet. Dessuten blir barna eldre fortere enn du aner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...