Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Hva er det med folk som må parkere 5 cm fra bilen til andre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det med folk som må parkere 5 cm fra andre sin bil? Utrolig irriterende når man skal ut.  Ekstra merkelig når det ofte er masse ledig rundt. 

bil.jpg

bil2.jpg

Anonymkode: 79448...72a

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tydelig mange som parkerer sånn. 🤓

AnonymBruker
Skrevet

Som en katt: If it fits, I sits… 

neida. Joda.

Men på den nederste der står jo den ene bilen helt tydelig over linjen, da må man forvente at den bilen som parkerer innenfor sine linjer står nær nabobilen altså… 

Anonymkode: 66c85...dad

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ikke sikkert det var ledig når vedkommende parkerte. Opplever det ofte, man må parkere trangt fordi andre har lagt lista. 

Anonymkode: 7ed42...d56

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det bare er jeg som er for hensynsfull. Hvis det er en veldig trang luke parkerer jeg heller lengre unna for å ikke gjøre det vanskelig for de andre som står der. Det kan jo være noen har en mindre bil en meg som passer bedre inn i luken. Jeg har også opplevd å få skader på bilen min når jeg parkere på slike plasser, så liker å stå der det er litt bedre plass. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Parkerer kun nærme hvis det f.eks. er en fancy Tesla som har parkert over oppmerket parkering, når det er ledig parkering ved siden av. Da parkerer jeg heeelt inntil merking, men like innenfor. 
Med min gamle corolla har jeg ikke mye å frykte i motsetning til en 700 K Tesla…

Anonymkode: d0469...dd1

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er så rikelig med idiotparkeringer rundt omkring. Ofte feite biler som legger nær at sjåførene tror de eier alt og alle:

IMG_20250427_222724.jpg.128c801badde73218b203bb8fd08b8b8.jpg

Da parkerer jeg gjerne jallabilen min noen millimeter fra dem. Men helt rett og innenfor strekene. Så kan de få lov til å svette litt på vei ut.

Anonymkode: 68174...1f3

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

For å få opp døra. Parkeringsplasser er jo veldig smale i forhold til dagens biler, da blir det sånn. 

Anonymkode: ad182...ebc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg parkerer ofte så tett ved siden av kolleger på jobb. Og har sett at forbipasserende peker når de ser hvor tett jeg har parkert... :vetikke: 

Jeg skjønner ikke hvorfor andre skal bry seg? Jeg og kolleger parkerer så tett etter avtale.

Anonymkode: b194d...100

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Sicktrip
Skrevet

Ryddet for forherligelse av brudd på norsk lov, brukerangrep,brukerdebatt, samt svar til dette.

Chantielle mod.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg parkerer mellom strekene, med mest plass mot streken på siden hvor jeg trenger å kunne åpne døren. 

Anonymkode: 302bb...a09

• Liker 2
Skrevet

Man parkerer alltid med passasjerdøra så næme linjen som mulig, og gjerne motsatt vei som bilen ved siden av. Slik får man god plass mellom førerdører og liten plass mellom passasjerdører. De som forstår dette prinsippet har aldri problemer i parkeringshus. Andre -som eieren av Civicen i HI- må rett som det er slite med å klatre over senterkonsollen og får oftere riper i bilen.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (4 minutter siden):

Man parkerer alltid med passasjerdøra så næme linjen som mulig, og gjerne motsatt vei som bilen ved siden av. Slik får man god plass mellom førerdører og liten plass mellom passasjerdører. De som forstår dette prinsippet har aldri problemer i parkeringshus. Andre -som eieren av Civicen i HI- må rett som det er slite med å klatre over senterkonsollen og får oftere riper i bilen.

Vel og bra hvis man er alene i bilen, men hvis man har passasjerer, kanskje til og med litt store passasjerer hjelper det ikke så mye.

Anonymkode: c863f...7d7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vel og bra hvis man er alene i bilen, men hvis man har passasjerer, kanskje til og med litt store passasjerer hjelper det ikke så mye.

For ikke å snakke om barn som skal inn i barnestoler, da er dette en håpløs strategi.

Anonymkode: 5844b...e80

Annonse
Skrevet

Det har alltid jeg lurt på også ☺️

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg bruker  nesten alltid å slippe ut passasjeren før jeg kjører inn i parkeringsluka. Parkerer ganske sentrert med mest mulig avstand til begge nabobilene- tenker på at nabobilen ikke skal slenge døra inn i min bil.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Man slipper selvsagt passasjerer av og på utenfor parkeringslomma.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det verste er kjøpesenter og P-hus. Deres inntekt er basert på at folk kommer å handler hos dem, så de legger tilrette for at flest mulig skal kunne komme, og skviser inn alt for mange P-plasser på et lite areal, de viser ikke kundene nok respekt til at de gidder å lage store nok P-plasser til at folk kan benytte seg av tilbudet uten å få skitt og dritt på jakke og bukse. 
Det er frekkhet og dårlig kundebehandling satt i system. 

Vi bør alle parkere midt på streken, slik at det er plass nok til å kunne åpne bildør, og kunne komme seg inn og ut av bilen på skapelig vis. 

Anonymkode: 302bb...a09

AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (1 time siden):

Man slipper selvsagt passasjerer av og på utenfor parkeringslomma.

Fungerer ikke like greit med små. Verre er det når du har med babystolen ut av bilen, den krever sin plass.

Likevel parkerer jeg som du beskriver hvis det er den eneste ledige plassen, også får jeg bare lirke barna ut på et vis.

Jeg bodde tidligere i byen uten fast parkeringsplass, og lukeparkering på gaten var eneste alternativ. Måtte alltid lete etter ledig plass, og kanskje kjøre i sirkel i håp om at noen kjørte ut i mellomtiden. Fant jeg da en ledig plass å lirke meg inn på så gjorde jeg det uten å tenke på at de andre syntes det var irriterende å måtte lirke seg ut senere. 

Anonymkode: f8a79...c2c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...