Gå til innhold

Dessert du har blitt skuffet over.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Angelheart2 skrev (Akkurat nå):

Er veldig glad i dessert og syns det aller meste er godt, men alt til sin tid. 
Jeg er ikke så glad i tunge kaker som dessert etter store måltider, for eksempel, men petit fours med noe smått og søtt i små porsjoner går fint. 
Vi var i et bryllup en gang der egentlig hele menyen var tragisk, men den toppet seg med en helt uspiselig bittersøt sjokoladekake med alt for mørk sjokolade, og kun det. Ingen bær, krem eller annet som kunne frisket opp litt. Det er sikkert noen som liker det, men for meg ble det alt for tøft. Det KUNNE sikkert gått på et vis dersom jeg hadde fått kaffe ved siden av, men det var ikke mulig, for kaffen var kun beregnet til kakebordet senere på kvelden....

Har for øvrig aldri fått servert trollkrem som dessert. Det er mer sånn "småsøtt" som vi lager oss dersom vi fyser på noe om høsten, på linje med eggedosis. 

Skjønner ikke vitsen med kake til dessert når det likevel senere skal serveres kaffe og kaker

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Generelt ikke fan av puddinger og gele, og merkelig nok ikke tiramisu heller... Er ikke glad i sprit i desserter.

Men elsker alt av rabarbra, solbær, rips, stikkelsbær, bringebær  og generelt frukt og bær. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kan du ikke komme med noen eksempler på gode, norske tradisjonsdesserter da? ☺️ Jeg er helnorsk og kommer ikke på noen jeg synes er noe særlig - og jeg er generelt glad i dessert. Er jo noen kaker/bakst men ser gjerne ikke på det som typisk dessert etter middagen. 

Folk liker ulike ting vet du, trenger ikke ta det så personlig at ikke alle elsker sviskekompott og trollkrem. 

Anonymkode: f55b8...335

Tilslørte bondepiker?

Anonymkode: 75d1c...ead

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...