AnonymBruker Skrevet 29. april 2025 #101 Skrevet 29. april 2025 Jeg er dessert menneske, så det slår sjeldent feil hos meg. Det som derimot slår feil er hvilke middager og desserter folk slår sammen. Man ønsker jo gjerne ikke en tung dessert etter en tung middag. F.eks. pizza (tynn bunn) m.lett topping og brownies syns jeg kan gå fint, pasta og panna cotta, sodd og tilslørte bondepiker, også videre. Grillmat med påfølgende is etterpå er jo nydelig på en sommerdag. Det mest skuffende jeg har vært borti var i konfirmasjonen min - trodde det var noen som hadde laget oreo kake fordi det så jo ut som en oreo kake, men når jeg tok en GEDIGEN bit inn i kjeften viste det seg å være sviskekompott 😂 Anonymkode: 062bc...7e5 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2025 #102 Skrevet 29. april 2025 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Min konklusjon etter å ha lest denne tråden er at jeg skal slutte å servere gjester dessert. Den eneste desserten jeg virkelig kan huske å ha blitt skuffet over selv hadde jeg laget nettopp til et middagsselskap - det var jordbær i prosecco-gelé i porsjonsglass, og for én gangs skyld hadde ikke geléen stivnet (til tross for at jeg hadde testet oppskriften med hell før). Det var bare sørgelig for alle, og jeg hadde ingen backup. Sånne tråder som dette blir imidlertid bare triste, for alle skal overgå hverandre i å male ut akkurat hvor frastøtende de synes masse god mat er. Man trenger ikke bli fornærmet eller knust selv om man ikke får favorittretten sin hver gang, For min del er det noe som mangler hvis jeg ikke får dessert og kaffe etter en god middag, så jeg tar det meste om jeg får. Anonymkode: d10ad...ec7 Den smakte da vel godt uavhengig av konsistens? Men jeg skjønner hva du mener. Jeg hadde tatt det med et smil og kost meg med desserten. Men så elsker jo jeg bær, og har alltid hatt en barnlig glede over å få servert gelé ❤️ Anonymkode: 864be...977
AnonymBruker Skrevet 30. april 2025 #103 Skrevet 30. april 2025 Kompotter som det helles masse lett-melk oppå, æsj! Har sett det da jeg jobbet på sykehjem der det ble servert. Ellers er noe av det kjipe gammal butikk-is som har ligget leenge i fysern. Og nypesuppe, fatter ikke at det er mat så vondt som det er 🤢 Må være noe de åt under krigen.. Anonymkode: b6e42...679
Fighter83 Skrevet 30. april 2025 #104 Skrevet 30. april 2025 Napoleonskake der det nesten var ingen vaniljesmak på kremen og butterdeigen fortsatt var deigete og ikke sprø 😬 Man blir virkelig skuffet når man forventer noe annet😅
AnonymBruker Skrevet 30. april 2025 #105 Skrevet 30. april 2025 Fy søren så bortskjemt folk idag er! De kan spise dessert og søtsaker hver dag og dermed setter de ikke pris på en søt avslutning på middagen. Vi som har levd ei stund spiste ikke søtt hver dag og dermed var desserten og kaker i helga satt stor pris på. Folk burde prøve å begrense seg i uka! Anonymkode: 6b304...384 5
AnonymBruker Skrevet 30. april 2025 #106 Skrevet 30. april 2025 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Fy søren så bortskjemt folk idag er! De kan spise dessert og søtsaker hver dag og dermed setter de ikke pris på en søt avslutning på middagen. Vi som har levd ei stund spiste ikke søtt hver dag og dermed var desserten og kaker i helga satt stor pris på. Folk burde prøve å begrense seg i uka! Anonymkode: 6b304...384 Pøh. Jeg vokste opp med søtsaker kun på lørdag og eventuelt vafler eller boller på søndag, og fikk ikke en gang drikke saft til middagen eller ha søtpålegg på brødskiva til hverdags. Likevel var det da en del desserter jeg ikke likte. Besteforeldrenes sviskekompott, f.eks. Eller mormors bløtkake... 🤢 Det er fullt mulig å være kresen eller ha preferanser uten å være bortskjemt. Hadde jeg holdt på å dø av sult, hadde jeg nok trykt i meg både sviskekompott og bløtkake om det var det eneste vi hadde, men som dessert holder jeg meg langt unna. Da sparer jeg heller kaloriene til noe annet. Anonymkode: e2f06...251 2 3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2025 #107 Skrevet 30. april 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Pøh. Jeg vokste opp med søtsaker kun på lørdag og eventuelt vafler eller boller på søndag, og fikk ikke en gang drikke saft til middagen eller ha søtpålegg på brødskiva til hverdags. Likevel var det da en del desserter jeg ikke likte. Besteforeldrenes sviskekompott, f.eks. Eller mormors bløtkake... 🤢 Det er fullt mulig å være kresen eller ha preferanser uten å være bortskjemt. Hadde jeg holdt på å dø av sult, hadde jeg nok trykt i meg både sviskekompott og bløtkake om det var det eneste vi hadde, men som dessert holder jeg meg langt unna. Da sparer jeg heller kaloriene til noe annet. Anonymkode: e2f06...251 Og spesielt ille hvis den sviskekompotten var dynket i lettmelk 😡 Og aldri gi meg nypesuppe, da tar jeg heller i mot Toro tomatsuppe med pisket krem oppi, ja seriøst! 😅 Anonymkode: b6e42...679 1
Maleficenta Skrevet 30. april 2025 #108 Skrevet 30. april 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Fy søren så bortskjemt folk idag er! De kan spise dessert og søtsaker hver dag og dermed setter de ikke pris på en søt avslutning på middagen. Vi som har levd ei stund spiste ikke søtt hver dag og dermed var desserten og kaker i helga satt stor pris på. Folk burde prøve å begrense seg i uka! Anonymkode: 6b304...384 Neida dere spiste bare loff med sirup på til stadighet men.... Det har iallefall mine foreldre sagt. Var ikke grovbrød eller grove melsorter å få tak i da de var barn 1
Maleficenta Skrevet 30. april 2025 #109 Skrevet 30. april 2025 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Kompotter som det helles masse lett-melk oppå, æsj! Har sett det da jeg jobbet på sykehjem der det ble servert. Ellers er noe av det kjipe gammal butikk-is som har ligget leenge i fysern. Og nypesuppe, fatter ikke at det er mat så vondt som det er 🤢 Må være noe de åt under krigen.. Anonymkode: b6e42...679 Jeg føler meg sykt rar som liker sånt. Men er vel fløte på?
AnonymBruker Skrevet 30. april 2025 #110 Skrevet 30. april 2025 AnonymBruker skrev (På 27.4.2025 den 14.04): I barndommen var bærsesongen nær traumatisk - rips (kjempesur!) med vaniljesaus - kjipe greier når alternativet var gele, sjokoladepudding etc... Nå er det greit - men tross alt en hverdagsgreie. Solbær synes jeg er bedre, om de er godt modne. Av mer forsegjorte ting har jeg blit veldig skuffet over Dronning Maud Pudding - eller Haugenddessert. Det er i grunnen bare er fromasj uten smak - bare egg, krem og gelatin med raspet sjokolade i lag. Det smaker jo ingenting, selv om den ser flott ut. Så for øvrig nylig et innlegg et sted der noen spurte om hvordan få mer smak. Noen oppskrifer opererer visst med portvin oppi, noe som jeg vil tro gjør den mer interessant. Men sitronskall, appelsin og lignende ville nok gjort underverker her. Anonymkode: d87ab...2db Helt enig, men med litt oppgradering blir den mye bedre. Jeg serverer den med karamellsaus, og pynter med bær. Da blir det litt mer interessant. Vanlig kokesjokolade er også skikkelig kjedelig, men sjokolade med kaffe eller karamell gir mer smak Anonymkode: 9b3fc...61d 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2025 #111 Skrevet 30. april 2025 Panna cotta er fryktelig kjedelig. Ruspudding skjønte jeg ingenting av. Sviskekompott er for de som ikke kommer skikkelig på do… Anonymkode: 9b3fc...61d 2 1
Sinsiew Skrevet 30. april 2025 #113 Skrevet 30. april 2025 Frityrstekt banan, eller banan og sjokolade i folie i ovnen. Marsipankake med banan. Fikk en gang servert tørr sukkerbunn rulla med mascarpone krem. Fruktsalat, jeg liker å spise frukten uten å blande smakene.
Frøkenfryden Skrevet 1. mai 2025 #114 Skrevet 1. mai 2025 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Panna cotta er fryktelig kjedelig. Ruspudding skjønte jeg ingenting av. Sviskekompott er for de som ikke kommer skikkelig på do… Anonymkode: 9b3fc...61d Ruspudding😆 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2025 #115 Skrevet 1. mai 2025 Verter som serverer is fra boks eller enda verre åpner en pakke kroneis (skrekk) er nedtur. Anonymkode: 85885...124
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2025 #116 Skrevet 1. mai 2025 Frøkenfryden skrev (10 minutter siden): Ruspudding😆 DET hadde vært i overkant spennende. Ikke ane hva slags rus det blir. Ikke noe som en rusutløst psykose etter et godt måltid. Anonymkode: 42bd2...d0d 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2025 #117 Skrevet 1. mai 2025 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Fy søren så bortskjemt folk idag er! De kan spise dessert og søtsaker hver dag og dermed setter de ikke pris på en søt avslutning på middagen. Vi som har levd ei stund spiste ikke søtt hver dag og dermed var desserten og kaker i helga satt stor pris på. Folk burde prøve å begrense seg i uka! Anonymkode: 6b304...384 For noe vrøvl. Mine foreldre født på 40 og 50 tallet er utrolig søtmatsavhengige. Det var brødskive med syltetøy, sukker eller sirup, tynne biter med butikkjøpt kake hver dag til kaffen og de tok mer enn gjerne en kopp kaffe og båtis til middag og sløyfet middagsmaten til fordel for det søte. Jeg husker jeg allerede som barn spurte om vi ikke heller kunne få skikkelig mat da jeg selv den gang ikke varne glad i søtt. Selv spiser jeg søtt noen få ganger i året da jeg ikke er noe søtmatsmenneske(foretrekker varmmat og tar heller en ekstra porsjon middag), men når jeg først spiser det så vil jeg at det skal være skikkelig gjort. Anonymkode: cdfb6...97c 1 1
Knutekålmor85 Skrevet 1. mai 2025 #118 Skrevet 1. mai 2025 Frøkenfryden skrev (5 timer siden): Ruspudding😆 Regner med at de mente russedessert. Saftgrøt med semule, pisket til luftig. Har smakt, ikke noen favoritt, men skulle klart spise litt om jeg måtte. https://www.detsoteliv.no/oppskrift/russedessert
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2025 #119 Skrevet 1. mai 2025 «Himmelsk» fruktsalat. Hermetikkfrukt med sprøytekrem Anonymkode: d89d6...7de
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2025 #120 Skrevet 1. mai 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): «Himmelsk» fruktsalat. Hermetikkfrukt med sprøytekrem Anonymkode: d89d6...7de Jeg tok feil av navnet. Det er jo selvfølgelig himmelsk lapskaus🥸 Med hermetikk og sprøytekrem. Litt revet sjokolade dersom man er i ekstra godlage. Anonymkode: d89d6...7de
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå