Elaine Marley Skrevet søndag kl 13:33 #41 Del Skrevet søndag kl 13:33 Disse er det heldigvis lenge siden jeg har fått, men fikk det ofte i barndommen. Banansplitt. Jeg kan ikke fordra banan, så dette er vel noe av det verste jeg kan få. Fruktsalat med altfor mange forskjellige typer frukt. Det blir ofte ikke noe godt. Jeg er litt sensitiv for ulike teksturer. Sviskekompott. Svisker er ikke akkurat min favoritt. Gelé. Forferdelig. Likte det ikke da jeg var barn heller. Ellers enig i sunne desserter. Når det smaker som noe jeg kunne ha hatt til frokost eller med ekkel kunstig søtning så blir i hvert fall jeg skuffet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:36 #42 Del Skrevet søndag kl 13:36 Trollkrem ja og panna cotta er alltid en skuffelse. Den kjipe lillebroren til creme brule. Kompotter og frukt på boks med krem kan jeg godt stå over. Anonymkode: cb75e...367 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:43 #43 Del Skrevet søndag kl 13:43 AnonymBruker skrev (1 time siden): Av mer forsegjorte ting har jeg blit veldig skuffet over Dronning Maud Pudding - eller Haugenddessert. Det er i grunnen bare er fromasj uten smak - bare egg, krem og gelatin med raspet sjokolade i lag. Det smaker jo ingenting, selv om den ser flott ut. Som haugesunder er jeg nok inhabil her. Men jeg synes Dronning Maud pudding/fromasj blir godt om man bruker godt vaniljesukker i fromasjen. En del av oppskriftene er dessverre helt uten noen smakstilsetninger, og da er jeg helt enig. Anonymkode: c49a5...669 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:49 #44 Del Skrevet søndag kl 13:49 Fruktsalat. Frukt er hverdagsmat for meg, så selv om man dynker det i vaniljesaus så er det stusselig. Og alle kompotter, klarer ikke konsistensen, som å spise slim. Og så har jeg sluttet å bestille creme brulee og tiramisu på restaurant, skuffer alltid. Anonymkode: 5b07d...424 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:06 #45 Del Skrevet søndag kl 14:06 Henger meg på de som ikke vil ha Trollkrem. Jeg liker ikke bær, men spiser jordbær og blåbær hvis jeg må. Ellers er vaniljeis uten noe som helst tilbehør ganske kjedelig. En flaske sjokoladesaus koster ikke all verden, og hadde løftet desserten flere hakk. Eller syltetøy. Anonymkode: f8e9c...24c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet søndag kl 14:22 #46 Del Skrevet søndag kl 14:22 Unnskyld svigermor, men hermetiske pærer med ekstra lettmelk blir aldri noen høydare. Enig med alle som nevner trollkrem også. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:34 #47 Del Skrevet søndag kl 14:34 Daisy-love skrev (1 time siden): Første som slo meg også var trollkrem. Hverken glad i tyttebær eller krem, så dårlig kombo. Det er da ikke krem i trollkrem, men eggehvite. Jeg synes det er godt, og bytter av og til ut tyttebær med rips, solbær eller blåbær for å tømme bærlageret. Anonymkode: 263ea...d0a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:38 #48 Del Skrevet søndag kl 14:38 Kaker og bakst. Noe tungt og søt etter maten? Det er så bakvendt som man får det! Etter middag er jeg mett. En dessert må være noe skikkelig lett. En bitteliten kopp med bær eller frukt, for eksempel. Anonymkode: 898b2...c62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:43 #49 Del Skrevet søndag kl 14:43 Phoenix Heart skrev (2 timer siden): Alle norske tradisjonsdesserter. Da regner jeg med at grunnen er at det er norsk? Og tradisjon? Og at du slett ikke har smakt alt. Grow up! Anonymkode: 6b304...384 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:44 #50 Del Skrevet søndag kl 14:44 Hermetisk pære eller fersken med krem. Multekrem. Alle i familien min unntatt meg elsker multekrem så vi har alltid det på julaften. Anonymkode: affb8...589 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønnastar Skrevet søndag kl 14:45 #51 Del Skrevet søndag kl 14:45 Bløtkake eller marsipankake. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet søndag kl 14:46 #52 Del Skrevet søndag kl 14:46 Sjokolademousse 🤢 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet søndag kl 14:46 #53 Del Skrevet søndag kl 14:46 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da regner jeg med at grunnen er at det er norsk? Og tradisjon? Og at du slett ikke har smakt alt. Grow up! Anonymkode: 6b304...384 Ble du krenket, over svaret mitt? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:47 #54 Del Skrevet søndag kl 14:47 Phoenix Heart skrev (Akkurat nå): Ble du krenket, over svaret mitt? Jeg blir bare irritert over folk som forkaster det norske uten å vite hva de snakker om . Men mest ler jeg av deg fordi du er så fordomsfull. Anonymkode: 6b304...384 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønnastar Skrevet søndag kl 14:50 #55 Del Skrevet søndag kl 14:50 BobbySocks skrev (3 minutter siden): Sjokolademousse 🤢 Seriøst? Da er du kanskje ikke så glad i sjokolade? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hareena Skrevet søndag kl 15:03 #56 Del Skrevet søndag kl 15:03 Ikke skuffet over selve desserten, men over dessertmenyen på mange restauranter i lavere og middels sjikt: crème brûlée, panna cotta, sjokoladefondant m/vanlijeis. Altså, er det virkelig ikke mulig å være bitte litt mer oppfinnsom? 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:14 #57 Del Skrevet søndag kl 17:14 «Vanilje»is, dvs is med vanillin istedenfor ekte vanilje. Særlig hvis det er uten noe tilbehør. Anonymkode: 1cb0a...83a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:06 #58 Del Skrevet søndag kl 18:06 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Sunnifiserte desserter bestående av mager Kesam,cottage cheese, proteinpulver, Sukrin (🤢) o.l. Jeg vil heller spise dessert sjeldnere eller droppe det helt framfor det skvipet. Anonymkode: cdfb6...97c Helt enig. Alt smaker høgg, og de som påstår noe annet lyver så det renner, eller så har de smaksløker fra helvete. Spesielt irriterende når disse sunne influenserne mener at en brownies laget av dadler og cottage cheese og så mørk sjokolade at det smaker bare bittert, smaker det samme som vanlige brownies. Er vanligvis fan av Linda Stuhaug når det kommer til middag, men de kakene og dessertene er forferdelige. Husker jeg prøvde snickerskaka en gang, der alt er sukkerfritt. Jeg ble sjokkert over at noen mente den var god, smakte plast og sukrin. Anonymkode: 4dc29...824 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
n0vember Skrevet søndag kl 18:24 #59 Del Skrevet søndag kl 18:24 Trollkrem og multekrem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 04:50 #60 Del Skrevet mandag kl 04:50 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Satt litt på spissen altså, man skal være takknemlig for det man får, men visse retter blir man ikke veldig happy for. Så hvilke desserter synes du er kjett å få? Jeg har fått kezam og tyttebær en gang. Fruktsalat bestående av epler og overmoden banan, ikke noe mer. Cottage cheese og syltetøy. Av og til er det greit å droppe dessert... Anonymkode: d59d9...267 De verste dessertene jeg får må være dessert bare for å «ha noe til dessert». Som puffet ris med melk og syltetøy, cottage cheese med syltetøy. Slikt som IKKE er dessert, men som enkelte setter fram fordi de MÅ ha noe søtt etter middad. Da funker en sukkerbit til kaffen bedre. Og desserter som er tuftet på vanlige oppskrifter men som enten er fri for all søtning eller søtet med kunstig søtning 🤢 Dropp desserten eller lag dessert sjeldnere om du ikke vil ha sukker. Dessert skal være skikkelig dessert etter min mening. Ellers kan man like godt droppe det. Derfor har vi som oftes kun dessert i julen og en sjelden gang resten av året. Anonymkode: 3dbf3...7ab 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå