Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei😊vi bor for tett på naboen , med jenter i samme skoleklasse. Dette skaper problemer for jenta våres. Vår og naboens jente er venninner og er mye sammen da vi bor så tett. Jenta vår er av den litt forsiktige og usikre typen.

hun andre har begynt å ta mer og mer plass.  I det siste har nabo jenta begynt å invitere forskjellige fra klassen ( som jenta vår ikke er noe særlig sammen med av en eller annen grunn) Tror det handler om kjemi. Det som skjer da er at  jenta vår Står og ser på. Nabo jenta føler seg populær som har så mye besøk , mens det blir vondt for vår . Tror ikke hun føler det naturlig å være med. Men synes hun kunne bli bedt bort når de ser hverandre ute. Nabo jentas foreldre spør ikke om vår vil være med. Vi pleier å be bort henne hvis vår har besøk , spesielt fra klassen. Vi synes det er mest riktig siden de ser hverandre og hvem som er på besøk osv.  hva tenker dere ?  Vi kan jo ikke nekte naboen å ha besøk , samtidig vet vi ikke hva vi skal gjøre for at det ikke skal bli så vondt får jenta vår. Jeg vil tro hun føler seg utafor.  Ofte blir hun «til overs» når naboen har besøk. Vi kan jo ikke dra bort hver gang naboen har besøk for å skjerme henne. ? Skal vi lære henne at sånn er livet ? Hun havner i skyggen av denne nabo jenta som okkuperer de fleste. Jeg innbiller meg i hvertfall at hun tenker « ingen viL være med meg» jeg er bare reserve venn når ingen andre kan» hvorfor er ikke jeg mer  spennende « . Vår datter er veldig snill, morsom og god. En god venninne sies det. Bare litt usikker og forsiktig ovenfor de hun ikke leker med fast.  Over tenker jeg?

Anonymkode: 515bc...75b

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bland deg!

Anonymkode: efb22...198

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde innlegget skulle handle om at nabojenta ble for intens og kontaktsøkende, men så er problemstillingen helt annen.

De er ikke 100% på nett og nabojenta søker seg andre. Det er jo helt normalt? Bare fordi de er fysisk nær ,betyr jo ikke at de passer sammen som venner?

Inviter venner hjem, men hva naboene gjør bør ikke påvirke deres liv. Og synes heller ikke de skal invitere deres jente selv om de har bedt andre.  De ser vel at jenta di ikke trives eller koser seg 

Anonymkode: fbf39...f26

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Send jenta di på fritidensdaktiviteter og inviter folk med hjem, ja. 
Og slutt å invitere naboen bort hele tiden.

Anonymkode: c9a78...fa7

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

La hun invitere barn hjem, og dere trenger ikke invitere nabojenta hver gang deres jente har besøk. 

Vi har hatt noe lignende her. Byggefelt, nærmeste nabo er en klassevenn. Er de ute å leker kan alle bli med, og de blir begge oppfordret til å ringe på den andre om de leker ute i feltet. Egen hage er det lov å bare være besøket. 

Anonymkode: 3f9f1...b15

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan bor man «for tett på naboen»?

Anonymkode: f8e65...12f

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er de? 

Anonymkode: 7486f...595

AnonymBruker
Skrevet

Inviterer dere venner over da? Tenker det er mest riktig her, ikke bry seg om naboen har besøk. Så lenge nabojenta ikke ber seg selv over og okkuperer besøket, hvis det er dere som har invitert så tenker jeg det ikke er et problem.

Anonymkode: 45fc9...943

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvor gamle er de? 

Så lenge datteren til ts «står og ser på» så antar jeg at de går i første, til nød andre klasse. Men det er en opplysning som burde fremkommet i hi. 

Anonymkode: e2687...205

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Så lenge datteren til ts «står og ser på» så antar jeg at de går i første, til nød andre klasse. Men det er en opplysning som burde fremkommet i hi. 

Anonymkode: e2687...205

Ja, antok også det, men har jo sett selv, at det er ofte rundt 4-5 klasse at noen begynner ‘’ta mer plass og’’.. Så ble bare usikker.. 

AnonymBruker
Skrevet

Lær jenta deres å ta intitiativ til vennskap. Lær henne og gå bort til ungene og selv spørre: «Får jeg være sammen med dere?». Det gjorde vi på 80-tallet da vi var små og foreldrene blandet seg ikke. Man venter ikke på invitasjoner når man er små. Man bare finner sammen. 

Anonymkode: 61f20...a36

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...