AnonymBruker Skrevet 26. april #1 Skrevet 26. april Jeg liker å løpe, har holdt på en del år og er middels god men ønsker å bli bedre. Jeg følger et variert program som inneholder intervalltrening, mer innser at jeg har store problemer med å holde motivasjonen for å gi alt under intervallene. Hjernen min begynner å lure meg med en gang det blir virkelig slitsomt, og hindrer meg fra å virkelig presse meg.. Motivasjonen er på topp før treningen, men svikter under økta og føler meg svak og dårlig etterpå fordi jeg ikke gav mer. Det er nok et problem at jeg har svært svakt konkurranseinstinkt, men har noen noen tips om mentale øvelser eller andre triks under intervalltrening for å holde farts oppe? Anonymkode: a7e5c...937
AnonymBruker Skrevet 26. april #2 Skrevet 26. april Løper du ute eller på mølle? Jeg foretrekker mølle til intervaller, da bestemmer du jo farten selv på forhånd og setter den til det du skal løpe. Da kan du ikke løpe saktere eller fortere enn planlagt. Anonymkode: ee74b...41d
AnonymBruker Skrevet 26. april #3 Skrevet 26. april Nei, foretrekker å løpe ute, men tror faktisk jeg kunne funnet på å skru ned farta på mølla og underveis🙈 Anonymkode: a7e5c...937
AnonymBruker Skrevet 28. april #4 Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (På 26.4.2025 den 22.44): Løper du ute eller på mølle? Jeg foretrekker mølle til intervaller, da bestemmer du jo farten selv på forhånd og setter den til det du skal løpe. Da kan du ikke løpe saktere eller fortere enn planlagt. Anonymkode: ee74b...41d Nå bedriver nok vi totalt forskjellig trening. Men du skriver intervaller i flertall, betyr det at du kjører korte, intense intervaller? Min trening er ikke inne og den innbefatter ikke løping en gang, da jeg har litt dårlig balanse og helst ikke vil løpe. Men derimot rask gange i bakke opp/ned. Kjører en sammenhengende økt på 20 minutter. Motivasjonen er å klare flere og flere turer uten å bli andpusten. Anonymkode: fef6a...921
AnonymBruker Skrevet 28. april #5 Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (På 26.4.2025 den 22.38): Jeg liker å løpe, har holdt på en del år og er middels god men ønsker å bli bedre. Jeg følger et variert program som inneholder intervalltrening, mer innser at jeg har store problemer med å holde motivasjonen for å gi alt under intervallene. Hjernen min begynner å lure meg med en gang det blir virkelig slitsomt, og hindrer meg fra å virkelig presse meg.. Motivasjonen er på topp før treningen, men svikter under økta og føler meg svak og dårlig etterpå fordi jeg ikke gav mer. Det er nok et problem at jeg har svært svakt konkurranseinstinkt, men har noen noen tips om mentale øvelser eller andre triks under intervalltrening for å holde farts oppe? Anonymkode: a7e5c...937 Jeg er lik deg🤣 Jeg for min del satt ned farten slik at det ikke ble riktig tungt før det siste draget, og tok ned tiden til noe jeg var villig til å stå i. Så bygde jeg derfra etterhvert som jeg ble i bedre form. La jeg meg for lett så er det jo ikke værre enn å ta ett til drag. Anonymkode: 1f2b0...e35
AnonymBruker Skrevet 28. april #6 Skrevet 28. april Løper du for hardt? Husk at du skal ha igjen nok i tanken til at du kunne ha kjørt et drag til når du er ferdig. Blodsmak og utmattelse er for heftig. Anonymkode: 5c6c7...289
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå