AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:55 #1 Del Skrevet lørdag kl 11:55 Vi trener nå litt på å gjøre ting jeg frykter. Oppholde meg i store folkemengder, i små rom, oppholde meg på offentlige steder i rushtiden. Det har skjedd noen ganger at ungdomsgjenger ler av meg og sier det ser dumt ut, hva faen driver du med eller hva feiler det deg. Folk ser stygt på meg eller ler Det gjør meg enda mer stresset og angst, og alt blir ødelagt. Klarer ikke fokusere på det jeg skal gjøre Anonymkode: 1deca...49e 1 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:00 #2 Del Skrevet lørdag kl 12:00 Hvorfor gjør de det? Det høres rart ut. Det er da ingen forskjell på deg og alle andre som oppfører seg på slike steder. Gjør du noe spesielt når du er der? Anonymkode: 1d062...d81 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:06 #3 Del Skrevet lørdag kl 12:06 Hvordan og hvorfor legger ungdommene merke til deg i store folkemengder, i små rom og på offentlige steder i rushtiden? Hva er de sier ser dumt ut? lurer på om dette er i holdet ditt, men er det noe med deg som gjør at du skiller deg ut? selv har jeg ticks og sliter med det samme av åpenbare grunner, og kan bli stresset og få angst ved og bli bevisst på at jeg « ser rar ut» . Det gjør ticksene verre. Min trening ble og gi faen og å godta meg selv som jeg er, men skjønner ikke helt om « det ser dumt ut» er reeelt. Anonymkode: 1c39b...08a 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet lørdag kl 12:10 #4 Del Skrevet lørdag kl 12:10 De ungdommene er stygge mot alle. Gå et annet sted og øv på å være i folkemengder. Anbefaler ellers sterkt å ikke øve «litt», men hver dag i flere dager. Det er da lettere å komme over kneika til følelsene. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet lørdag kl 12:12 #5 Del Skrevet lørdag kl 12:12 Om du får så sterke reaksjoner at folk reagerer gang på gang så går dere kanskje for ambisiøst ut? Poenget med eksponering er ikke å få full blown sammenbrudd. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:47 #6 Del Skrevet lørdag kl 12:47 Glem hvordan ungdommer oppfører seg, de er fulle av hormoner og drit, og prøver å tøffe seg for hverandre. Ikke bry deg om det. Men jeg syns jo det samtidig er rart at noen skulle kommentere at du oppholder deg i offentligheten, at det skulle se "rart" ut? Hva skjer når du har opplevd slike kommentarer, hvor har du vært og hva har du gjort? Anonymkode: 98e10...12d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:56 #7 Del Skrevet lørdag kl 12:56 Jeg tror at det kan være du oppfatter at de ler av deg og at det ikke stemmer. Går selv ofte i nærheten av ungdommer som bryter ut i latter. Har da tenkt at de ler av noe internt og ikke legger merke til meg. Anonymkode: 92abc...0af 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:24 #8 Del Skrevet lørdag kl 13:24 Du må jo skille deg ut på en veldig spesiell måte om dette faktisk skjer gjentatte ganger? Jeg skiller meg veldig ut pga klær, men aldri opplevd noe i nærheten av dette selv om jeg kan få kommentarer. Hva er det du gjør som de mener ser dumt ut? Hva gjør du som gjør at de lurer på hva du driver med? Anonymkode: c66e4...8f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet lørdag kl 15:04 #9 Del Skrevet lørdag kl 15:04 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du må jo skille deg ut på en veldig spesiell måte om dette faktisk skjer gjentatte ganger? Jeg skiller meg veldig ut pga klær, men aldri opplevd noe i nærheten av dette selv om jeg kan få kommentarer. Hva er det du gjør som de mener ser dumt ut? Hva gjør du som gjør at de lurer på hva du driver med? Anonymkode: c66e4...8f8 Alle mennesker som stopper opp i folkemengden på noen T-banestasjoner vil kunne oppleve ungdomsgjenger som ikke oppfører seg. De er ubehagelige, forvokste drittunger. Jeg tviler sterkt på at TS har gjort eller ser ut på noen uvanlige måter. Dette skjer i Oslo mest på stasjoner hvor det er skifte mellom buss og T-bane, så folk flest går som om de skal rekke noe. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:23 #10 Del Skrevet lørdag kl 15:23 Hva er det du gjør som gjør at du tiltrekker deg oppmerksomhet? Er ikke eksponeringen bare å være på et sted? Ikke å gjøre noe spesifikt? Anonymkode: 81248...5aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frivis Skrevet lørdag kl 15:24 #11 Del Skrevet lørdag kl 15:24 Hvis jeg skal lære meg å svømme, så ville jeg ikke hoppet uti med krokodillene første gang. Tror du må finne en arena der folk ikke må kommentere alt som hormonkontrollerte tenåringer/ungdommer ofte skal. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:41 #12 Del Skrevet lørdag kl 15:41 Jeg gikk gjennom forskjellig eksponering for noen år siden. Øvde på å ta bussen bland annet. Ble utskjelt av en bussjåfør i en stappfull buss. Bussjåføren mente jeg fint kunne gå de tre stoppene. Prøvde å forklare han at dette var en del av angst behandlingen min, og at psykologen min ventet på tredje busstopp. Han fortsatte bare å kjefte på meg. Har ikke tatt buss siden. Anonymkode: 5ebc6...27d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
veronica<3 Skrevet lørdag kl 18:36 #13 Del Skrevet lørdag kl 18:36 Tråden er ryddet for latterliggjøring. veronica<3, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:11 #14 Del Skrevet lørdag kl 19:11 veronica<3 skrev (33 minutter siden): Tråden er ryddet for latterliggjøring. veronica<3, mod. Dette er grunnen til at jeg ikke skriver noe på KG lenger. Helt fælt hvordan det har blitt.. Håper noen kan gi TS noen gode råd. Anonymkode: 9ebde...c1c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:26 #15 Del Skrevet lørdag kl 19:26 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Dette er grunnen til at jeg ikke skriver noe på KG lenger. Helt fælt hvordan det har blitt.. Håper noen kan gi TS noen gode råd. Anonymkode: 9ebde...c1c TS har fått gode råd, men har forsvunnet fra tråden. Anonymkode: 1d062...d81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet lørdag kl 19:30 #16 Del Skrevet lørdag kl 19:30 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Vi trener nå litt på å gjøre ting jeg frykter. Oppholde meg i store folkemengder, i små rom, oppholde meg på offentlige steder i rushtiden. Det har skjedd noen ganger at ungdomsgjenger ler av meg og sier det ser dumt ut, hva faen driver du med eller hva feiler det deg. Folk ser stygt på meg eller ler Det gjør meg enda mer stresset og angst, og alt blir ødelagt. Klarer ikke fokusere på det jeg skal gjøre Anonymkode: 1deca...49e Dårlig gjort. Men ikke gi opp - du er tøff som tar tak i din egen situasjon❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:34 #17 Del Skrevet lørdag kl 19:34 Behøver du å eksponere akkurat på tider og steder hvor det er ungdommsgjenger da? Det er vel ingen som synes det er noe trivelig, uansett om man har angst eller ikke. Anonymkode: 10e8c...d83 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:50 #18 Del Skrevet lørdag kl 20:50 AprilLudgate skrev (8 timer siden): Om du får så sterke reaksjoner at folk reagerer gang på gang så går dere kanskje for ambisiøst ut? Poenget med eksponering er ikke å få full blown sammenbrudd. Tenker også at det muligens kan være for ambisiøst. Driver selv med eksponering for unnvikende personlighetsfortstyrrelse, og har ikke hatt gode opplevelser etter å ha valgt for vanskelige eksponeringsøvelser, noe som gjorde meg mer demotivert, deprimert og selvklandrende. Når angsten blir så intens at man føler seg svimmel og bare vil kaste opp, er det vanskelig å skjule den, noe som kan føre til at mindre empatiske individer kan komme meg stygge kommentarer og le av deg. Derfor er det en grense for hvor krevende angsteksponering jeg velger . Opplever man mobbing og latterliggjøring kan det bare kjøre selvbildet ditt enda lengre ned . Opplever man derimot en viss mestringsfølelse bygger man seg sakte men sikkert opp, slik at man (forhåpentligvis) er klar for større utfordringer. Anonymkode: 15902...ab5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå