Perine Skrevet 26. april #1 Skrevet 26. april Jeg slo på TVn og så den vanvittig store folkemengden i Roma, Håper det går bra. 1
MiominMio Skrevet 26. april #2 Skrevet 26. april Dette er noe man har forberedt seg på i mange år før nåværende paves død. Men det er alltid risiko momenter ved slike store begivenheter. 1
Grønnastar Skrevet 26. april #3 Skrevet 26. april Perine skrev (6 minutter siden): Jeg slo på TVn og så den vanvittig store folkemengden i Roma, Håper det går bra. OK. 2
Bålkaffe Skrevet 26. april #4 Skrevet 26. april Det er ikke første gangen en pave dør, så dette er de godt kjent med. 1 1
Johan uten land Skrevet 26. april #5 Skrevet 26. april Nå er vel luftrommmet stengt og det er tusenvis av politifolk rund om, så om noen skulle finne på noe, er det nok lurere å slå til andre steder... For øvrig er jo det en begivenhet, men må vel si at dette er ganske kjedelige greier - bare masse bønner og ingen musikk som man kan kjenne igjen. 1
Margit777 Skrevet 26. april #6 Skrevet 26. april Bålkaffe skrev (8 minutter siden): Det er ikke første gangen en pave dør, så dette er de godt kjent med. Nei, når de velger dinosaurer så kan man ikke regne med at de holder i mange år. 1
MiominMio Skrevet 26. april #7 Skrevet 26. april (endret) Johan uten land skrev (6 minutter siden): Nå er vel luftrommmet stengt og det er tusenvis av politifolk rund om, så om noen skulle finne på noe, er det nok lurere å slå til andre steder... For øvrig er jo det en begivenhet, men må vel si at dette er ganske kjedelige greier - bare masse bønner og ingen musikk som man kan kjenne igjen. Kanskje snakke for deg selv, men nesten 1,3 milliarder katolikker kan kjenne seg igjen i ritualene som en rekviem messe har......ganske rart å sitte her i Norge og tro at dette ikke er en særdeles viktig begivenhet for utrolig mange i verden. Endret 26. april av MiominMio liten korreksjon 5
Johan uten land Skrevet 26. april #8 Skrevet 26. april MiominMio skrev (6 minutter siden): Kanskje snakke for deg selv, men nesten 1,3 milliarder katolikker kan kjenne seg igjen i ritualene som en rekviem messe har......ganske rart å sitte her i Norge og tro at dette ikke er en særdeles viktig begivenhet for utrolig mange i verden. Det er ingen som har sagt at det ikke er viktig! Men jeg synes det hele er kjedelig, blant annet fordi man ikke har noe musikk som man kjenner igjen heller, som man som regel gjør i våre begravelser. Og ja- jeg sitter i Norge og ser på TV og sier hva jeg synes.
MiominMio Skrevet 26. april #9 Skrevet 26. april Johan uten land skrev (15 minutter siden): Det er ingen som har sagt at det ikke er viktig! Men jeg synes det hele er kjedelig, blant annet fordi man ikke har noe musikk som man kjenner igjen heller, som man som regel gjør i våre begravelser. Og ja- jeg sitter i Norge og ser på TV og sier hva jeg synes. Da tenker jeg du skrur videre om du synes det er så fælt og ha heller litt respekt for at dett er et viktig begravelses rituale for veldig mange. Så sier jeg det jeg synes.
Johan uten land Skrevet 26. april #10 Skrevet 26. april MiominMio skrev (18 minutter siden): Da tenker jeg du skrur videre om du synes det er så fælt og ha heller litt respekt for at dett er et viktig begravelses rituale for veldig mange. Så sier jeg det jeg synes. Synd det ikke går an å komme med en kommentar uten at man skal bli kalt respektløst og bli bedt å må ikke se på. 1
MiominMio Skrevet 26. april #11 Skrevet 26. april Johan uten land skrev (13 minutter siden): Synd det ikke går an å komme med en kommentar uten at man skal bli kalt respektløst og bli bedt å må ikke se på. Les du ble ikke bedt, men om du syntes det var så fælt - hvorfor bruker du tid på det og sitter her og sutrer over at det er ritualer ingen kan kjenne seg igjen i? By all means - kommenter alt du vil. Nå skal jeg ikke kommentere her lenger da dette skled ut helt fra hva TS tenkte. Nå skal kisten til Santa Maria Maggiore så følg heller med der. 1
Perine Skrevet 26. april Forfatter #12 Skrevet 26. april Det var i hvert fall utrolig flott ordnet, med tanke på hvor mange som var der. Selv har jeg heller ikke noe forhold til slike seremonier, men vet jo at det er veldig viktig for de det gjelder. 2
robot Skrevet 26. april #13 Skrevet 26. april Johan uten land skrev (1 time siden): Synd det ikke går an å komme med en kommentar uten at man skal bli kalt respektløst og bli bedt å må ikke se på. Det du sier er jo respektløst. Å omtale noens begravelse som kjedelige greier, er i all hovedsak det. 3 2
Pawn Hearts Skrevet 26. april #14 Skrevet 26. april Trump I sin sedvanlige blådress … nå ja, han har verre ting på samvittigheten enn å bryte kleskoden i pavens begravelse. 6
Johan uten land Skrevet 26. april #15 Skrevet 26. april robot skrev (3 timer siden): Det du sier er jo respektløst. Å omtale noens begravelse som kjedelige greier, er i all hovedsak det. "Noens begravelse" - det er en offentlig begravelse som kringkastes til hele verden. Jeg kommenterte at jeg synes seremonien, ,for meg er kjedelig, ettersom ingen av elementene er kjente for meg. Det ble også kommentert at det var mye bønner i katolske gravferder, mye samme greien opp igjen, og jeg vil tro at det er ganske mange som finner dette temmelig kjedelig. Ærlighet er ikke respektløst.
Johan uten land Skrevet 26. april #16 Skrevet 26. april Pawn Hearts skrev (3 timer siden): Trump I sin sedvanlige blådress … nå ja, han har verre ting på samvittigheten enn å bryte kleskoden i pavens begravelse. Fortell gjerne hva kleskoden er.
Johan uten land Skrevet 26. april #17 Skrevet 26. april MiominMio skrev (5 timer siden): Les du ble ikke bedt, men om du syntes det var så fælt - hvorfor bruker du tid på det og sitter her og sutrer over at det er ritualer ingen kan kjenne seg igjen i? By all means - kommenter alt du vil. Nå skal jeg ikke kommentere her lenger da dette skled ut helt fra hva TS tenkte. Nå skal kisten til Santa Maria Maggiore så følg heller med der. Jeg har ikke sagt at det var "fælt", bare sagt at seremonien for meg er kjedelig, fordi det verken er musikk elller annet som virker interessant. Jeg sier helelr ikke at det er "ritualer ingen kan kjenne seg igjen i". Jeg aner ikke hva TS tenkte, men synes det var greit å si at jeg ser på og at jeg synes det ikke er interessant å følge i detaljer. De flestes oppmerksomhet er jo også rettet mot Trump. Akkurat som om de er han som er hovedpersonen her.
Pawn Hearts Skrevet 26. april #18 Skrevet 26. april (endret) Johan uten land skrev (2 timer siden): Fortell gjerne hva kleskoden er. Hmm, det trodde jeg alle hadde fått med seg nå. For menn er det svart dress, hvit skjorte og svart slips. Zelenskyj bomma på skjorta, men var ellers korrekt kledd. Det finnes flere bilder av krompen som viser hvordan man skal kle seg. Ikke fortell meg at Don ikke kan reglene eller at han ikke har råd til en mørk dress. Tillegg: Jeg er temmelig sikker på at Frans ga blaffen i klærne og var mer opptatt av det innvendige. Endret 26. april av Pawn Hearts 1 1
Centimeteren Skrevet 28. april #19 Skrevet 28. april Johan uten land skrev (På 26.4.2025 den 11.30): Det er ingen som har sagt at det ikke er viktig! Men jeg synes det hele er kjedelig, blant annet fordi man ikke har noe musikk som man kjenner igjen heller, som man som regel gjør i våre begravelser. Og ja- jeg sitter i Norge og ser på TV og sier hva jeg synes. det er viktigere for deg, å få servert musikk du kjenner igjen, enn at 1,3 milliarder mennesker skal få en verdig begravelse. du er en egoist !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå