LillianB Skrevet 26. april #1 Skrevet 26. april (endret) Hei! Hvordan opplever dere å finne brede nok sko for kvinner (og menn) i Norge? Må dere ofte handle på nett eller utlandet? Hvilke type sko er problematisk å finne? Til hvilke type bruk? Endret 26. april av LillianB Oppdaget feil på retningslinjene 2
AnonymBruker Skrevet 26. april #2 Skrevet 26. april Gjerne for menn også, Jeg bruker kun ekstra brede sko som handles gjennom spesialist som lager såler. Om du får avtale med helsetjenesten med norske produserte sko ville det vært flott. De siste jeg kjøpte var produsert i Portugal. Anonymkode: 29be7...ae5 1 1
LillianB Skrevet 26. april Forfatter #3 Skrevet 26. april Takk for svar! Vi noterer oss gjerne for menn også! Undersøker for muligheten for å produsere i Norge. Foreløpig er målet å holde seg til Europa, da det er begrenset med fabrikker i Norge. 1
Thessaly Skrevet 26. april #4 Skrevet 26. april Jeg har løst det problemet med å kjøpe barfotsko som både er brede nok og fotformet (altså ikke smalere foran ved tærne). Sliter ikke med å finne sko, annet enn at jeg må bestille alt fra utlandet og at det er litt dyrt. 1
AnonymBruker Skrevet 26. april #5 Skrevet 26. april Det er faktisk flere store sko merker som selger sko for brede føtter. Jeg har det, men flere skobutikker sier selv de ikke har de inne men kan bestilles på nett. Noe som er litt kjipt da man uansett vil prøve de først. Trykker ikke på ukjente linker uansett lykke til. Anonymkode: 88320...8cb 1 1
LillianB Skrevet 26. april Forfatter #6 Skrevet 26. april Så bra at du finner løsninger! Men kunne du ønske at du hadde flere alternativer? Som en norsk nettbutikk eller fysisk butikk? Hvordan opplever du å finne sko til festlige anledninger eller regnvær?
AnonymBruker Skrevet 26. april #7 Skrevet 26. april Hei Kvinne 38 her, ønsker ikke å svare via undersøkelsen ,men kan svare her 😊 . Jeg bruker størrelse 38. Hvordan vil du beskrive fotbredden din? Bred. Ja det er flere ganger jeg ikke har kunnet kjøpe sko, på grunn av bredden. Joggesko, sneakers og vintersko pleier å gå fint. Pensko, sommersko og sandaler, er vanskeligere. Føler hele foten stikker ut på siden. Komfort, passform og pris er viktig, men også stil, vil jo se bra ut. Fra 500-1000 kr er grei pris. Anonymkode: 9761d...08e 1
LillianB Skrevet 26. april Forfatter #8 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er faktisk flere store sko merker som selger sko for brede føtter. Jeg har det, men flere skobutikker sier selv de ikke har de inne men kan bestilles på nett. Noe som er litt kjipt da man uansett vil prøve de først. Trykker ikke på ukjente linker uansett lykke til. Anonymkode: 88320...8cb Full forståelse for det! Tusen takk for svar!
LillianB Skrevet 26. april Forfatter #9 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei Kvinne 38 her, ønsker ikke å svare via undersøkelsen ,men kan svare her 😊 . Jeg bruker størrelse 38. Hvordan vil du beskrive fotbredden din? Bred. Ja det er flere ganger jeg ikke har kunnet kjøpe sko, på grunn av bredden. Joggesko, sneakers og vintersko pleier å gå fint. Pensko, sommersko og sandaler, er vanskeligere. Føler hele foten stikker ut på siden. Komfort, passform og pris er viktig, men også stil, vil jo se bra ut. Fra 500-1000 kr er grei pris. Anonymkode: 9761d...08e Takk for svar!
AnonymBruker Skrevet 26. april #10 Skrevet 26. april Hvor brede føtter har folk, finner ikke vanlige sko? Det er grei variasjon ang dette på markedet allerede. Anonymkode: f229e...30a 1 1
LillianB Skrevet 26. april Forfatter #11 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvor brede føtter har folk, finner ikke vanlige sko? Det er grei variasjon ang dette på markedet allerede. Anonymkode: f229e...30a Kan oppleves som en utfordring for mange. Særlig pensko. Hva ser du etter når det kommer til sko? 3
_popcorn_ Skrevet 26. april #12 Skrevet 26. april Ryddet for sitering av slettet innhold. _popcorn_, adm
Daisy-love Skrevet 26. april #13 Skrevet 26. april (endret) Skechers har både vid, og relaxed som alternativer i deres kolleksjon, så jeg synes ikke det er så vanskelig. Jeg har nok ikke de bredeste føttene, selv om de er litt over normalen, så andre har nok større utfordringer. Veldig fornøyd med Skechers da. 😊 Endret 28. april av Daisy-love Feil ord. 1
AnonymBruker Skrevet 26. april #14 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei Kvinne 38 her, ønsker ikke å svare via undersøkelsen ,men kan svare her 😊 . Jeg bruker størrelse 38. Hvordan vil du beskrive fotbredden din? Bred. Ja det er flere ganger jeg ikke har kunnet kjøpe sko, på grunn av bredden. Joggesko, sneakers og vintersko pleier å gå fint. Pensko, sommersko og sandaler, er vanskeligere. Føler hele foten stikker ut på siden. Komfort, passform og pris er viktig, men også stil, vil jo se bra ut. Fra 500-1000 kr er grei pris. Anonymkode: 9761d...08e Jeg er enig i alt denne brukeren sier, bortsett fra at jeg er 20 år eldre. Bruker Sketchers med relaxed fit nå, men savner pensko samt boots med litt hæl. Fotterapeuten min sier at sko generelt er for smale for norske føtter, som ofte er litt bredere enn «nedover i Europa». Det gjelder både menn og kvinner. Selv er jeg skeptisk til å kjøpe sko på nett, jeg føler jeg må prøve svært mange par før jeg finner noen som er gode på min fot. Anonymkode: bbedd...c29 1
Soft mann Skrevet 26. april #15 Skrevet 26. april Thessaly skrev (5 timer siden): Jeg har løst det problemet med å kjøpe barfotsko som både er brede nok og fotformet (altså ikke smalere foran ved tærne). Sliter ikke med å finne sko, annet enn at jeg må bestille alt fra utlandet og at det er litt dyrt. Har du brukt dei lenge?
AnonymBruker Skrevet 26. april #16 Skrevet 26. april Bestiller alt annet enn sneakers og delvis vintersko fra utlandet siden det er kvekk umulig å finne noe her i landet, både i butikk og på nett som ikke er spesialsko/helserelatert fottøy (Tro meg, det Zalando markedsfører som "bred" er til å le eller grine av). Søk f.ex etter "Wide fit shoes EEE eller EEEE" og se hvor mye du finner som ser bra ut 🙄 Zizzi er vel den eneste jeg har sett her i Norge som har et bittelite utvalg men de har tendenser til å følge veldig motebildet og har veldig lite klassiske modeller. Har det meste av bredden foran i området rundt tærne (tåboksen) og sliter ekstremt med å finne sko som ser noenlunde vettuge ut uten at det havner i kategorien "helsesko" eller lignende. Drømmen hadde vært f.ex noe i stil med Brouges med rundt 5 cm hæl og nok bredde rundt tåboksområdet (Særlig på utsiden av foten synder mange produsenter. Nesten så de tror at alle som trenger brede sko har hammertå og ikke har noe av vidden på den ytre delen). Hadde glatt betalt 3-3500 kroner for noe sånt forutsatt at det var kvalitet i skinn og godt produsert ellers. Anonymkode: 30022...b45 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. april #17 Skrevet 26. april Jeg har hallux valgus på begge føtter og bruker asics joggesko svært ofte. Har funnet noen adidas her og der, men det er sjelden. Ellers er det Dr martens sko som finnes i ulik utførelse og grad av "finhet". Har også ramlet over noen ecco-sko som funket fint. Dessverre er det ofte slik at jeg ikke finner brede nok sko for sesongen og må bruke teip på utsatte steder på beina for å unngå gnagsår. Anonymkode: ecd20...69d 1
AnonymBruker Skrevet 26. april #18 Skrevet 26. april Jeg har brede føtter og sliter mest med å finne pensko, penere støvletter og sandaler. Sneakers, joggesko, støvler og boots er det ikke et problem å finne. Jeg synes at endel av det som blir laget for brede føtter blir litt kjerring. Synes at det skulle vært enklere å finne noe som ser litt mer moderne ut eller klassisk. Jeg er også lite interessert i sko med veldig høye hæler. Anonymkode: 2fdc7...229 1
Thessaly Skrevet 26. april #19 Skrevet 26. april Soft mann skrev (5 timer siden): Har du brukt dei lenge? Ja, er vel 12-13 år siden jeg begynte å bruke barfotsko. Eneste «normale» skoene jeg har er vintersko til når det er kaldere enn -10, samt at jeg har kjøpt et par Altra joggesko til å løpe i (som er fotformet og null drop, men med litt tykkere såle).
Soft mann Skrevet 26. april #20 Skrevet 26. april Thessaly skrev (1 time siden): Ja, er vel 12-13 år siden jeg begynte å bruke barfotsko. Eneste «normale» skoene jeg har er vintersko til når det er kaldere enn -10, samt at jeg har kjøpt et par Altra joggesko til å løpe i (som er fotformet og null drop, men med litt tykkere såle). Ja eg og bruker Altra når eg skal ha normale sko. men eg bruker merrell nr4 99% av tiden. Fotene er blitt veldig mye bedre etter eg begynte å bruke slike sko. Når eg er på fjelltur så har eg et ekstra pår sko og sokker i sekken + et par Altra da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå