AnonymBruker Skrevet 26. april #1 Skrevet 26. april Min bror skiller seg fra sin kone, kona er en som har vært i familien i over 25 år. Barna mine ser på denne personen som tante, å lurer litt nå på hva som skjer. Denne personen har kuttet niesene og nevøene ut, svarer ikke på meldinger fra de, ingen gratulasjoner på på bursdag, og barna mine som fortsatt går på barneskolen lurer på hvor tante er. Jeg har prøvd å prate med henne, men hun ønsker ikke det. Helt greit at hun ønsker avstand, men etter så lang tid, så mye kontakt vi har hatt, trodde vi var gode venner. Så det er litt sårt for barna og meg. Hvordan har det vært i deres familier? Har dere helt kuttet ut svigerfamilien og barna som var i den? Anonymkode: 20558...d5f 5
AnonymBruker Skrevet 26. april #2 Skrevet 26. april Tror dette varierer mye, men at kontakt typisk ofte forsvinner om man ikke bor samme sted - siden man ikke lenger naturlig treffes i ferier etc. Jeg var i livet til ekssvigerinnes sønn fra han ble født til vi ble skilt da han var tretten, har ikke hatt noen selvstendig kontakt etter det. Sett ham i et par konfirmasjoner og sendte med barna et kort og noen kroner da han ble konfirmert. De bor tre timer unna og jeg er aldri der når det ikke lenger er naturlig å besøke svigerfamilie. Anonymkode: 831ca...659 1
AnonymBruker Skrevet 26. april #3 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tror dette varierer mye, men at kontakt typisk ofte forsvinner om man ikke bor samme sted - siden man ikke lenger naturlig treffes i ferier etc. Jeg var i livet til ekssvigerinnes sønn fra han ble født til vi ble skilt da han var tretten, har ikke hatt noen selvstendig kontakt etter det. Sett ham i et par konfirmasjoner og sendte med barna et kort og noen kroner da han ble konfirmert. De bor tre timer unna og jeg er aldri der når det ikke lenger er naturlig å besøke svigerfamilie. Anonymkode: 831ca...659 Her bor vi i nærheten, min bror og henne er gode venner så er ikke noe uvennskap heller. Trist at man mister kontakt slik, man mister så mye mer enn kun en ektefelle. Ts Anonymkode: 20558...d5f
AnonymBruker Skrevet 26. april #4 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Her bor vi i nærheten, min bror og henne er gode venner så er ikke noe uvennskap heller. Trist at man mister kontakt slik, man mister så mye mer enn kun en ektefelle. Ts Anonymkode: 20558...d5f Skyld på din bror. Det er han som skiller seg. Anonymkode: 0ba47...f39 2
AnonymBruker Skrevet 26. april #5 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skyld på din bror. Det er han som skiller seg. Anonymkode: 0ba47...f39 Bør man gi skylden på noen? Her har de blitt enige, så det er et valg de tar sammen da Anonymkode: 20558...d5f 8
AnonymBruker Skrevet 26. april #6 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skyld på din bror. Det er han som skiller seg. Anonymkode: 0ba47...f39 Sine du skylder så enkelt på bror, vet du hva grunnen er da? Anonymkode: 0792c...0a6 2
AnonymBruker Skrevet 26. april #7 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Min bror skiller seg fra sin kone, kona er en som har vært i familien i over 25 år. Barna mine ser på denne personen som tante, å lurer litt nå på hva som skjer. Denne personen har kuttet niesene og nevøene ut, svarer ikke på meldinger fra de, ingen gratulasjoner på på bursdag, og barna mine som fortsatt går på barneskolen lurer på hvor tante er. Jeg har prøvd å prate med henne, men hun ønsker ikke det. Helt greit at hun ønsker avstand, men etter så lang tid, så mye kontakt vi har hatt, trodde vi var gode venner. Så det er litt sårt for barna og meg. Hvordan har det vært i deres familier? Har dere helt kuttet ut svigerfamilien og barna som var i den? Anonymkode: 20558...d5f Respekter at dette også er problematisk for denne tanten, både bruddet og videre relasjon til hans familie. Man kan ikke bare slutte eller lukke øynene for familierelasjoner som har vært. Anonymkode: fb03d...644 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. april #8 Skrevet 26. april Det kan være krevende å opprettholde familierelasjoner, og for mange er det er bevisst valg de gjør, som ikke nødvendigvis gir umiddelbar glede. Det er mer et langsiktig prosjekt. Når hun nå anser seg som ute av denne familien så er det ikke sikkert hun lenger ser verdien i å opprettholde disse relasjonene, og det syns jeg egentlig ikke er så vanskelig å forstå. Anonymkode: 0fc42...4a6 9
AnonymBruker Skrevet 26. april #9 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Min bror skiller seg fra sin kone, kona er en som har vært i familien i over 25 år. Barna mine ser på denne personen som tante, å lurer litt nå på hva som skjer. Denne personen har kuttet niesene og nevøene ut, svarer ikke på meldinger fra de, ingen gratulasjoner på på bursdag, og barna mine som fortsatt går på barneskolen lurer på hvor tante er. Jeg har prøvd å prate med henne, men hun ønsker ikke det. Helt greit at hun ønsker avstand, men etter så lang tid, så mye kontakt vi har hatt, trodde vi var gode venner. Så det er litt sårt for barna og meg. Hvordan har det vært i deres familier? Har dere helt kuttet ut svigerfamilien og barna som var i den? Anonymkode: 20558...d5f Hadde jeg skilt meg fra min mann, hadde jeg også droppet kontakt med mine "tantebarn". Selv om jeg har kjent de siden de ble født og snart nå unge voksne. Klarer ikke å få dype følelser for andre mennesker enn de jeg selv velger, så da hadde jeg glemt de ganske fort. Anonymkode: d4503...6ef 4
AnonymBruker Skrevet 26. april #10 Skrevet 26. april Jeg var gift med en mann som har en bror. Denne broren var utro og gikk fra kona, da yngstebarnet deres bare var 7 måneder gammel baby. De hadde tre barn. Denne konen ble så sint og bitter over sviket at hun ikke en eneste gang har kontaktet oss eller snakket med noen av sin eksmanns side av familien. Det er nå en del år siden. Noen blir så forbitret og forbannet over skilsmisse at de gjør sånn. Følelsene råder, man føler seg sveket og forlatt. Men det er utrolig dårlig gjort overfor barna i familiene. Anonymkode: 4c211...11a 1
AnonymBruker Skrevet 26. april #11 Skrevet 26. april Har en onkel som er skilt, og vi har ikke hatt noen kontakt med henne siden. Hvis min mann og jeg ble skilt tviler jeg på at jeg hadde hatt noe kontakt med hans nevøer, og jeg tviler på at han hadde hatt kontakt med mine nieser. Dette vil alltid være ulikt fra familie til familie. Jeg tror gjennomgående at man alltid forventer noe mer omsorg fra kvinner enn fra menn, som kan være litt urettferdig. Selv om din bror og kona skilles tilsynelatende uten uvennskap, så er jo samlivsbrudd alltid vanskelig, spesielt ned babe involvert. Kanskje undervurderer dere litt hvor tungt hun har det, hvis dere primært snakker med din bror? Anonymkode: 7b125...814 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. april #12 Skrevet 26. april Mulig hun gjør det for å skjerme seg selv. For det er ofte der man ender uansett. Eksen vil man skal holde seg unna, nye kjærester blir sjalu (tråd på tråd om det her inne), eks-svigers har meninger. Anonymkode: fbb2d...56f 7
AnonymBruker Skrevet 26. april #13 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Har en onkel som er skilt, og vi har ikke hatt noen kontakt med henne siden. Hvis min mann og jeg ble skilt tviler jeg på at jeg hadde hatt noe kontakt med hans nevøer, og jeg tviler på at han hadde hatt kontakt med mine nieser. Dette vil alltid være ulikt fra familie til familie. Jeg tror gjennomgående at man alltid forventer noe mer omsorg fra kvinner enn fra menn, som kan være litt urettferdig. Selv om din bror og kona skilles tilsynelatende uten uvennskap, så er jo samlivsbrudd alltid vanskelig, spesielt ned babe involvert. Kanskje undervurderer dere litt hvor tungt hun har det, hvis dere primært snakker med din bror? Anonymkode: 7b125...814 Skulle så gjerne ha stilt opp for henne, venninner gjennom 25 år er vanskelig å bare legge bak seg. Også trist for barna som hadde veldig god kontakt. Og samlivsbrudd er vanskelig uansett situasjon det forstår jeg. Jeg tvinger meg ikke på, bedt barna la være å ta kontakt så respekterer dette. Jeg hadde nok ikke kuttet kontakt med mine tante barn, spesielt når de er så store at de kan lett kontaktes uten å involvere eks osv. Ser de fleste her har gjort dette å kuttet helt, så da er det sikkert veldig vanlig. Mulig jeg også har sett på vårt forhold som noe annet en kun relasjon med bror. Hos henne var jeg en søster til ektemann, det er lov det også. Ts Anonymkode: 20558...d5f 2
AnonymBruker Skrevet 26. april #14 Skrevet 26. april Jeg har (sporadisk) kontakt med både den første og den andre konen til min onkel, nåværende kone og ham selv har jeg null kontakt med. Tantene har vært der for meg hele livet, veldig sporadisk etter at vi ble voksne, men de er der fremdeles likevel. Kone nr en var skilt fra ham allerede før jeg ble født, men siden jeg er yngst i søskenflokken min ble jeg likevel en del av tanteungene hennes siden hun var tante for storesøsknene mine. Anonymkode: f6d37...21a 1
AnonymBruker Skrevet 26. april #15 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (14 timer siden): Min bror skiller seg fra sin kone, kona er en som har vært i familien i over 25 år. Barna mine ser på denne personen som tante, å lurer litt nå på hva som skjer. Denne personen har kuttet niesene og nevøene ut, svarer ikke på meldinger fra de, ingen gratulasjoner på på bursdag, og barna mine som fortsatt går på barneskolen lurer på hvor tante er. Jeg har prøvd å prate med henne, men hun ønsker ikke det. Helt greit at hun ønsker avstand, men etter så lang tid, så mye kontakt vi har hatt, trodde vi var gode venner. Så det er litt sårt for barna og meg. Hvordan har det vært i deres familier? Har dere helt kuttet ut svigerfamilien og barna som var i den? Anonymkode: 20558...d5f Kan tenke meg det er en enorm påkjenning psykisk for henne nå i denne tiden, og har store sår som må helbredes! Kanskje det ikke handler om dere no men henne! Alle takler ting ulikt! Prøv å se det fra hennes side, kan ikke være lett! Men samtidig så hadde jeg aldri bare stukket fra mine nieser og nivøer for det! Enten trenger hun litt tid eller så er det lettere for henne å kutte alle bånd for å komme videre fra smerten og alt! Kanskje du forsiktig kan høre? Anonymkode: 4ec11...84b 4
AnonymBruker Skrevet 26. april #16 Skrevet 26. april Jeg kutta kontakt med ekssvoger/ eks-svigerinne og barna deres da eksen gikk fra meg. Har dessverre aldri hatt fått et et nært forhold til dem i utgangspunktet, og jeg hadde nok med å holde hodet over vannet de første årene. De tok heller aldri kontakt etter bruddet. Anonymkode: 5bce0...cae 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #17 Skrevet 27. april Har fremdeles kontakt med onkelen som tanta mi skilte seg fra. De skilte seg for 10 år siden, men etter å ha vokst opp med han er det ikke naturlig for meg å kutte kontakten. Han får julekort fra oss og vi ringes titt og ofte, samt drar innom på besøk om vi er i nærheten. Når jeg tenker meg om er han faktisk den onkelen jeg har mest kontakt med. Anonymkode: 2a5e9...310 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #18 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (21 timer siden): Her bor vi i nærheten, min bror og henne er gode venner så er ikke noe uvennskap heller. Trist at man mister kontakt slik, man mister så mye mer enn kun en ektefelle. Ts Anonymkode: 20558...d5f Hvordan vet du at din bror og henne er gode venner, når du ikke har snakket med henne? Hun kan jo ha en helt annen sannhet enn broren din. Anonymkode: c4b80...5ed 2 5
AnonymBruker Skrevet 27. april #19 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg var gift med en mann som har en bror. Denne broren var utro og gikk fra kona, da yngstebarnet deres bare var 7 måneder gammel baby. De hadde tre barn. Denne konen ble så sint og bitter over sviket at hun ikke en eneste gang har kontaktet oss eller snakket med noen av sin eksmanns side av familien. Det er nå en del år siden. Noen blir så forbitret og forbannet over skilsmisse at de gjør sånn. Følelsene råder, man føler seg sveket og forlatt. Men det er utrolig dårlig gjort overfor barna i familiene. Anonymkode: 4c211...11a Hva har dere andre gjort for å opprettholde kontakten? Anonymkode: be293...4e8 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #20 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (20 timer siden): Skulle så gjerne ha stilt opp for henne, venninner gjennom 25 år er vanskelig å bare legge bak seg. Også trist for barna som hadde veldig god kontakt. Og samlivsbrudd er vanskelig uansett situasjon det forstår jeg. Jeg tvinger meg ikke på, bedt barna la være å ta kontakt så respekterer dette. Jeg hadde nok ikke kuttet kontakt med mine tante barn, spesielt når de er så store at de kan lett kontaktes uten å involvere eks osv. Ser de fleste her har gjort dette å kuttet helt, så da er det sikkert veldig vanlig. Mulig jeg også har sett på vårt forhold som noe annet en kun relasjon med bror. Hos henne var jeg en søster til ektemann, det er lov det også. Ts Anonymkode: 20558...d5f Hvis dere har vært som venninner fra din side, føles nok dette veldig sårt for deg ja. Særlig etter 25 år. Når du tok kontakt, var det for å si at hun må snakke med barna eller for å gi henne støtte i en vanskelig tid? Anonymkode: 82b03...82e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå