Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller er det bare vi som er skikkelig uheldig? Har merket at det gradvis har blitt mer og mer til oss. Laget en liten frukt hage for 10 år siden bak huset, orker ikke være der lengre. Tar 5 min og man har en flått på buksa. Plukket 6 av en katt i dag, samboer hadde 2 flått sist helg og et barn i går. 

Det er mye Svart trost her, jeg misstenker at den er en stor del av proplemet. 

Hvordan bli kvitt svineriet uten å røyklegge hele gårdsplassen og legge grus på hver gressflekk? Jeg hater flått

Anonymkode: 18fcd...214

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Iflg diverse medier, er det økt ja…

Anonymkode: 62e44...572

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Global oppvarming! 

Anonymkode: 9edbb...2e3

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Global oppvarming, flere hjortedyr og mindre beitedyr. 

Varmen gjør at flåtten overlever vinteren, hjortedyr at de har rikelig med mat. Og geiter holder ikke lengre nede vegetasjonen, slik at det er plenty med gress og busker å gjemme seg i.

Anonymkode: f8842...79a

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper flåttmiddel til katt på apoteket, og flått- halsbånd til hund. Da fester ikke flåtten seg. Så slipper du det.

Anonymkode: 3363e...0e9

AnonymBruker
Skrevet

Mye har med mindre beite dyr som får ned vegetasjon,  så der vil det bli være for folk ønsker jo ikke gårdsbruk med beitedyr virker det som.

Mer hjortedyr en del steder.

Og tempraturer

Anonymkode: 91c07...008

AnonymBruker
Skrevet

Jeg observerer det samme! 
Plukker flått av kattene hver dag 😕 

Liker heller ikke å bruke flåttmiddel da det stort sett består av nervegift 😕

Anonymkode: 54174...f8e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mer hjortedyr som sprer flåtten over store avstander, og vegetasjon blir ikke beitet ned lenger. Flåtten overlever fint kalde vintre så klimaet betyr ikke så mye. Selv en svært kald vinter og påfølgende kald vår og sommer hadde åpenbart ingen innvirkning her jeg bor, det var egentlig motsatt. Når det er varmt er de også mindre tilstede fordi de holder seg nede på bakkenivå.

Anonymkode: 53ccb...9bc

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...