Susan Sto Helit Skrevet 14. mars 2006 #21 Skrevet 14. mars 2006 (endret) Dobbelt gitt. Endret 14. mars 2006 av Sensommerbruden
Gjest Gjesta Skrevet 14. mars 2006 #22 Skrevet 14. mars 2006 (endret) Jeg må si det er gannske spesielt at hun ikke vil holde tale eller holde utdrikningslag. Det ser jeg på som en av de viktigste tingene forloveren gjør. ← Det er det da slett ikke! Forloverens jobb er å signere et papir. Alt annet er ren bonus! Endret 14. mars 2006 av Mimir
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 14. mars 2006 #23 Skrevet 14. mars 2006 Det er det da slett ikke! Forloverens jobb er å signere et papir. Alt annet er ren bonus! ← Da hadde det iallefall värt greit å väre din forlover i hennes tilfelle. Det er forskjell på önkser og forventninger også da Det er vel det som er litt av poenget her.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2006 #24 Skrevet 14. mars 2006 Da hadde det iallefall värt greit å väre din forlover i hennes tilfelle. Det er forskjell på önkser og forventninger også da Det er vel det som er litt av poenget her. ← Og da burde vel kanskje brudens forventninger vært avklart på forhånd. Men kanskje forloveren skal føle seg beæret fordi hun får lov å betale drinkene sine selv.
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 14. mars 2006 #25 Skrevet 14. mars 2006 Og da burde vel kanskje brudens forventninger vært avklart på forhånd. Men kanskje forloveren skal føle seg beæret fordi hun får lov å betale drinkene sine selv. ← ? ja, man kjenner vel venninnene sine? Kanskje det er her problemet ligger. Til din siste setning der: Hva?
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2006 #26 Skrevet 14. mars 2006 Til din siste setning der: Hva? ← Bare en bongediskusjon som har pågått i formiddag. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=183754
Daria Skrevet 14. mars 2006 #27 Skrevet 14. mars 2006 Er hun klar over at du gjerme vil at hun skal være mer med da? Når dere er blitt enige om at hun ikke skal ordne utdrikningslag og tale, som jo er de "vanlige" forloveroppgavene, kan det jo rett og slett være at hun regnet med at hun ikke skulle være involvert i noe annet heller? Snakk med henne du, så kan det være det ordner seg (eller, som andre har sagt -ha to forlovere...). Hilsen en som nylig ble dumpet som forlover uten forvarsel. Det er ikke gøy...
Susan Sto Helit Skrevet 14. mars 2006 #28 Skrevet 14. mars 2006 Jeg har nå hintet frempå på en forsiktig måte og sagt at siden hun ikke virket så veldig begeistret når jeg spurte om hun ville være forlover så er det helt i orden at hu sier nei. Og at jeg ikke blir skuffet av den grunn. På den måten fratar jeg jo henne ikke forlover-oppgaven? Gjør jeg vel? Jeg vil heller si jeg fritar henne.. Det er en god anledning for henne å trekke seg dersom hun egentlig ikke ønsker å være forlover. ← Synes dette er en fin løsning jeg... Snakk med henne og hør hva hun vil. Kanskje ymt frempå at det ikke skaper noe problem for deg hvis hun svarer nei. Kanskje hun faktisk føler seg fritatt, og egentlig ikke burde takket ja i utgangspunktet.
Piarina Skrevet 14. mars 2006 #29 Skrevet 14. mars 2006 Jeg syns du skal lufte det for henne slik du sa, og få godt frem at det er null problem for deg å bytte forlover til hun andre. Kanskje ha med noe om at du har tenkt litt på det, og at du föler at du presset henne litt og sånn. Samt at din andre venninne sa hun gjerne vil väre det, uten at du dermed sier at hun er en bedre venninne eller noe i den duren. En vinn-vinn situasjon for alle parter, med andre ord.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2006 #30 Skrevet 14. mars 2006 Jepp, jeg har et problem. Jeg angrer på den jeg har valgt som forlover. Hadde valget mellom to venninner, og tror jeg valgte feil ja. Virket ikke som hun egentlig hadde lyst å være forlover. Svarte ja (under tvil)siden hun måtte. Og svarte etterhvert helt ja når vi ble enige om at hun skulle få slippe å stelle i stand utdrikningslag og slippe å holde tale i bryllupet. Hun har aldri tid å bli med å se på brudekjole. Måtte ta med samboeren ut å finne brudekjole før det ble for seint. Den andre venninnen min sitte igjen og er sååå gira på bryllupet. Er kjempe glad på våres vegne. Hun spør titt og ofte hvordan det går med planleggingen, og kommer gjerne med tips. Er det feil av meg å si til forloveren min at dersom hun egentlig ikke har lyst til å være forlover så er det greit liksom..? Jeg har jo lyst å ha en forlover som bryr seg litt da. ← Syns ikke det er feil av deg. Hun har alt sagt fra seg forloveroppgavene, for det er jo å arangere utdrikkingslag og tale til deg. Hvem skal gjøre disse tingene for deg? Kanskje du kan bruke venninne nr2 som forlover i tillegg?
Gjest Caramba ii Skrevet 14. mars 2006 #31 Skrevet 14. mars 2006 Jeg synes ikke du skal dumpe venninden din. Kjole kan du handle sammen med andre. Jeg hadde ikke med forlover på kjoleshopping, hun har barn og kan ikke være med på alt bare det passer meg. Jeg synes bordet fanger i en sånn sak. Jeg hadde blitt veldig lei meg hvis jeg ble spurt for så å bli dumpet fordi jeg ikke var flink nok. Innvolver heller den venninda som er superinteressert i kjoleshopping. Ikke alle synes det er så gøy å henge på en brudesalong i timevis. Been there, done that... Gjesp!
Piarina Skrevet 14. mars 2006 #32 Skrevet 14. mars 2006 Moralen på visa er vel å velge en forlover som er bryllups-interessert, og väre lydhör for innsigelser når man spör noen om det ärefulle oppdraget. Det er utrolig vanskelig å svare nei på spörsmål om å väre forlover.
Gjest gjest1 Skrevet 14. mars 2006 #33 Skrevet 14. mars 2006 Moralen på visa er vel å velge en forlover som er bryllups-interessert, og väre lydhör for innsigelser når man spör noen om det ärefulle oppdraget. Det er utrolig vanskelig å svare nei på spörsmål om å väre forlover. ← Tja... Eg syns ein bør velge sin beste venn som forlovar eg. Eg kjenner maaange som er mykje meir bryllups-interessert enn bestevenninna/syster/forlovaren min, men det var heile tida utenkeleg å velje nokon andre. Forlovaren min involverer seg i planane våre fordi ho er interessert i det eg driv med (fordi vi er bestevenner), og ikkje fordi ho er noko vidare opptatt av bryllups-stæsj... Eg prøver å involvere henne ved å gi henne oppgåver ho likar og set pris på. Har forlovaren din nokon spesialitet, for eksempel? Bruk det! Kan jo hende forlovaren din ikkje kjenner seg involvert? Er ikkje så lett å trenge seg på heller, veit du...
G.A. Skrevet 14. mars 2006 Forfatter #34 Skrevet 14. mars 2006 Jeg synes ikke du skal dumpe venninden din. Hallo, det er ikke snakk om å dumpe, det er snakk om å si til henne at dersom hun egentlig ikke ønsker å være forlover så er det greit. Vil ikke ha en forlover som egentlig ikke vil være forlover. Eg syns ein bør velge sin beste venn som forlovar eg Jeg har ingen 'beste venn'. Jeg har bare mange gode venninner. Faktisk.
monikabrx Skrevet 14. mars 2006 #35 Skrevet 14. mars 2006 (endret) Forventer jeg mer enn jeg bør når det eneste jeg ønsker er en forlover som bryr seg litt? Hun har ikke noen jobb å gjøre. Hadde vert kjekt om hu ble med å så på brudekjole, men ellers forlanger jeg ingenting Vil egentlig bare ha en forlover som faktisk ønsker å være forlover.. ← Nei!! Du forventer ikke for mye!! att hun skal bry seg... Det er ikke antall timer innsats som teller, men at hun faktisk er interesert... Endret 14. mars 2006 av monikabrx
Anda Skrevet 14. mars 2006 #36 Skrevet 14. mars 2006 Jeg er også enig i at dere må prate sammen og finne ut av hverandres forventninger. Vet hun hva du "ønsker av henne". Og smart det noen sa over her om at kanskje hun ikke vet hva som er rollen hennes? Jeg har to venninner det "stod mellom". Valgte hun jeg har kjent lengst og som har fulgt livet mitt da lengst. Hun sa ja, men ble så gravid med en gang og da ble vi enige om at det var best at hun ikke var forlover (hennes forslag). Hun har ikke lang tid til termin når bryllupet står, så jeg synes det er helt ok. Vil heller at hun kommer som gjest og koser seg enn å måtte stesse med tale og andre ting... Spurte så hun "andre", som sa ja - og begge to er nå ivrige med på å diskutere. Begge bor dog så langt unna at det var min søster som var med og prøvde kjoler.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå