AnonymBruker Skrevet 25. april #1 Skrevet 25. april Kan noen forklare meg hva som er greia med barneforsikring ? Altså hvis uhellet først er ute vil man få hjelp av velferdsstaten… Anonymkode: 6f3e5...9f2 1
AnonymBruker Skrevet 25. april #2 Skrevet 25. april For min del primært uføredekningen. Den vil være avgjørende for at det ene barnet mitt får ok månedsinntekt og mulighet til å kjøpe bolig. Man vil leve ganske fattig som ufør uten opptjening ellers. Det er også viktig å ha muligheten til å videreføre uføredekning uten ny helseerklæring. Jeg har et helt fint fungerende barn med mild astma og som har vært noen runder hos lege grunnet sterke menssmerter. Hun vil antagelig få unntak i uføreforsikring for en hel rekke sykdommer bare på grunn av dette. Det vil hun ikke i den dekningen som videreføres. Alt det andre en barneforsikring dekker, er smårusk - men kjekt å ha. Anonymkode: 2f280...e9b 4 2
AnonymBruker Skrevet 25. april #3 Skrevet 25. april Som en annen bruker nevner, uføredekning. Pluss at hjelpen mottas raskere hvis uhellet er ute, forsikringselskapet agerer fortere enn velferdsstaten. Anonymkode: 31159...bc0
AnonymBruker Skrevet 25. april #4 Skrevet 25. april Ja du får dekt de primære behov. Men det er ikke bra. Eks. Med forsikring så får du bygget om bolig hvis barnet blir lam. Det får su ikke fra velferdsstaten. Du slipper å kjempe en sak når du har forsikring. Blir barnet ufør i tillegg så får man mere penger enn fra velferdsstaten. Anonymkode: e0bcf...49d 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. april #5 Skrevet 25. april Dessuten ser jeg bare på det som en selvfølge å ha forsikring på ungene. Jeg har jo forsikring på meg selv. Hvorfor skulle man tenke annerledes med ungene som er det kjæreste vi har… min mening da. Anonymkode: 31159...bc0 2
AnonymBruker Skrevet 25. april #6 Skrevet 25. april Jeg tegnet pga uføredekningen, det var det de reklamerte for. Men, når ungen ble så gammel at hun måtte over på voksen ville de uansett ha ny helseattest og da kom jo en utelukkelsesdiagnose opp... Anonymkode: d7e17...50b
AnonymBruker Skrevet 25. april #7 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Kan noen forklare meg hva som er greia med barneforsikring ? Altså hvis uhellet først er ute vil man få hjelp av velferdsstaten… Anonymkode: 6f3e5...9f2 Slik snakker en som aldri har opplevd at uhellet er ute. Anonymkode: 5a194...14d 3
AnonymBruker Skrevet 25. april #8 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tegnet pga uføredekningen, det var det de reklamerte for. Men, når ungen ble så gammel at hun måtte over på voksen ville de uansett ha ny helseattest og da kom jo en utelukkelsesdiagnose opp... Anonymkode: d7e17...50b Kunne ikke den videreføres? Anonymkode: 3368c...aa5 1
AnonymBruker Skrevet 25. april #9 Skrevet 25. april Var det fredagsunderholdningen? Anonymkode: 37b78...981
AnonymBruker Skrevet 25. april #10 Skrevet 25. april Blant annet dekning av pleiepenger ved innleggelse, tilskudd på flere hundre tusen ved innvilget hjelpestønad, og som flere nevner ufør Anonymkode: ebfd8...8ef 2
AnonymBruker Skrevet 25. april #11 Skrevet 25. april Jeg angrer meg for at jeg ikke stod imot min eks på det der, for han mente at det var unødvendig 😳😖 I ettertid har vårt barn fått flere diagnoser og ufør. Nå har vi kun fått ulykkesforsikring. Hadde vi hatt barneforsikring, så hadde vi fått igjen en god sum. Summen kunne jeg spart til vårt barn. Anonymkode: 0b142...e22
NakenPanda Skrevet 25. april #12 Skrevet 25. april (endret) Fordi barnet skal leve ikke overleve på NAV. Det er for seint å få forsikring når diagnosene/skadene har skjedd, jeg betaler dette til han er 18 så kan han velge å forlenge dette uten å gå gjennom en lege erklæring. "Velferds staten" dør allerede i middels fart, den er neppe her om 25 år. Endret 25. april av NakenPanda
AnonymBruker Skrevet 25. april #13 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan noen forklare meg hva som er greia med barneforsikring ? Altså hvis uhellet først er ute vil man få hjelp av velferdsstaten… Anonymkode: 6f3e5...9f2 Ja, hvorfor har vi forsikring i det hele tatt. Anonymkode: 81b19...dcc 1
AnonymBruker Skrevet 25. april #14 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan noen forklare meg hva som er greia med barneforsikring ? Altså hvis uhellet først er ute vil man få hjelp av velferdsstaten… Anonymkode: 6f3e5...9f2 Du får minimal hjelp av velferdsstaten… ting er ikke gratis som mange tror 😅 Anonymkode: cde22...98c
AnonymBruker Skrevet 25. april #15 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan noen forklare meg hva som er greia med barneforsikring ? Altså hvis uhellet først er ute vil man få hjelp av velferdsstaten… Anonymkode: 6f3e5...9f2 Så feil kan en ta Vi fikk ikke noe fra velferdsstaten slik sett da barnet fikk epilepsi. Vi måtte ta lån for å ordne nytt bad, og soverom i første etasje, enkelte hjelpe midler må vi dekke selv pga nav ikke dekker, Støttekontakt 2 timer i uka, som betyr vi foreldre må følge allikevel på alt. Så dermed mistet barnet litt det med å være selvstendig å dra på ting uten oss foreldre hengende med Ved forsikring så fikk ho nå en sum utbetalt men står på sperret konto hos statsforvalter, er garantert ved ufør å ikke få minste utbetaling. Har og fått mye lettere helse hjelp når det har vært noe, fått privat i perioder pga vente tid i det offentlige. Anonymkode: 33c6b...76e 1
AnonymBruker Skrevet 26. april #16 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (16 timer siden): Kan noen forklare meg hva som er greia med barneforsikring ? Altså hvis uhellet først er ute vil man få hjelp av velferdsstaten… Anonymkode: 6f3e5...9f2 Nei så enkelt er det ikke altså Anonymkode: a16f5...285
AnonymBruker Skrevet 26. april #17 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (14 timer siden): Så feil kan en ta Vi fikk ikke noe fra velferdsstaten slik sett da barnet fikk epilepsi. Vi måtte ta lån for å ordne nytt bad, og soverom i første etasje, enkelte hjelpe midler må vi dekke selv pga nav ikke dekker, Støttekontakt 2 timer i uka, som betyr vi foreldre må følge allikevel på alt. Så dermed mistet barnet litt det med å være selvstendig å dra på ting uten oss foreldre hengende med Ved forsikring så fikk ho nå en sum utbetalt men står på sperret konto hos statsforvalter, er garantert ved ufør å ikke få minste utbetaling. Har og fått mye lettere helse hjelp når det har vært noe, fått privat i perioder pga vente tid i det offentlige. Anonymkode: 33c6b...76e Dere kunne jo og velge å flytte til mer egnet bolig. Det må vi jo alle gjennom livet når det endrer seg så må en ta litt andre valg. Anonymkode: 3368c...aa5
snillOnkel Skrevet 26. april #18 Skrevet 26. april Nei, ingen forsikring. Stoler ikke på at forsikringspenger utbetales ved uhelll. Har forsikret diverse tidligere, og opplevd at pengene fra forsikringsselskap ikke kommer grunnet et smutthull i avtalen. Og om det ikke finnes smutthull, vil forsikringsselskapet aldri utbetale noe uten lang kamp med proffe advokater.
AnonymBruker Skrevet 26. april #19 Skrevet 26. april Vi har ikke barneforsikring og opplevde at et av barna våre fikk kreft. Og ja. Velferdsstaten stiller opp. Vi fikk begge pleiepenger fra dag en og barnet ble innvilget forhøyet hjelpestønad. De som har forsikring får mer, men jeg er ikke overbevist om at det å få mer penger vil gjøre det lettere. Både jeg og mannen min er imot privatisering av helsevesenet, og ser på helseforsikring som et steg i retning privatisering. Vi har livsforsikring for hverandre, men det handler mer om å kunne beholde huset hvis den andre dør. Anonymkode: 10c48...0dc
AnonymBruker Skrevet 26. april #20 Skrevet 26. april Det kommer godt med å ha fått ubetalt over 300k pga diagnose som ungen har fått. Det dekker jo det jeg har, og det jeg kommer til å betale, på forsikringen. Anonymkode: c449d...69d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå