Gå til innhold

Reisetips til koselig by i Europa?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Takk til alle for mange gode tips! Firenze står veldig høyt på ønskelista, men det blir ikke i år. Ljubljana har vært under vurdering, det ser fantastisk fint ut der😍 Brugge står også på ønskelista, og var under sterk vurdering. Har vært i både Gdansk og Krakow, absolutt fine byer det også. Vi har mest sannsynlig bestemt oss nå, for Alsace- regionen. Det er så mange fine og sjarmerende byer der, Strasbourg, Colmar, og de fem små landsbyene ikke langt fra Colmar😍 Vi står mellom Colmar og Strasbourg, klarer ikke bestemme oss, så det blir sikkert til at vi bor et av stedene og tar en dagstur til det andre stedet😊

Anonymkode: f2b48...969

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Budapest?

Anonymkode: e21bf...d19

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.4.2025 den 14.17):

Regner med at byen dere bor i er Kristiansand, siden Kjevik har direkteflygninger til byene du nevner. Jeg ville foreslått Edinburgh, Praha eller Budapest. Evnt Firenze eller Roma, men der er det ganske varmt i august. 

Anonymkode: fff38...ba9

Budapest er fantastisk, men sannsynligvis veldig varmt i august. Pass også på at dere ikke drar dit når det er Formel 1 (Hungaroring), tror det er i starten av august i år. Praha er like trykkende varmt i august. 

Anonymkode: 1cc8f...34b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

York

Anonymkode: f2e8c...b0a

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Stemmer også på York. Veldig koselig by og fint å reise litt i områdene rundt. Liker også Dublin, Stockholm og Wien, men Wien kan være veldig varm om været blir som i fjor og i forfjor. 

Anonymkode: fe768...e26

AnonymBruker
Skrevet

Var i Riga på jobbtur i september og der var det mye å glo på. 
Hadde mannen med, vi koste oss. 

Anonymkode: df3de...23e

AnonymBruker
Skrevet

Budapest. Masse å se, fine bad, god mat. Relativt rimelig . Ikke for varmt august.

Anonymkode: e6866...93d

AnonymBruker
Skrevet

Enig med folk som anbefaler Budapest, men ikke i august, da er det veldig mange andre turister der. Flott by i september og oktober i stedet. 

Potsdam utenfor Berlin er min favorittby. Kjempekoselig, lett å komme til, sykle i, vandre, kan kobles med Berlin hvis man ønsker det. 

Anonymkode: b004d...90b

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Budapest. Masse å se, fine bad, god mat. Relativt rimelig . Ikke for varmt august.

Anonymkode: e6866...93d

Budapest kan være kvelende varmt i august, som er den varmeste måneden. Fremdeles et flott sted å besøke, altså. Men regn med at det er VARMT. Også viktig å unngå Formel 1 (med mindre det er derfor du vil dra). Nasjonaldagen kan også føre til kaos. 

Anonymkode: 1cc8f...34b

AnonymBruker
Skrevet

Tallinn eller Salzburg er de første jeg forbinder med koselige byer. 

Anonymkode: 6e2f0...2fc

Skrevet

Brighton

Praha

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.4.2025 den 18.54):

Hva med Cambridge eller Oxford? Kun  en kort togtur fra London. 

Anonymkode: fff38...ba9

Oxford var det første jeg tenkte på også, har ikke vært i Cambridge, men elsker Oxford! ❤️ 

AnonymBruker
Skrevet
princeofithilien skrev (6 minutter siden):

Oxford var det første jeg tenkte på også, har ikke vært i Cambridge, men elsker Oxford! ❤️ 

Hvis du elsker Oxford vil du også elske Cambridge, begge er fantastiske :) 

Anonymkode: 6e2f0...2fc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...