Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I denne tråden er det myyye mer skittslenging mot foreldre.

Men for all del, bare fortsett å sutre og lete etter krenkelser.

Anonymkode: cb398...6fc

Kanskje pga et spesifikt innlegg fra en innbilsk forelder som flere har svart på med samme mynt, og da må en forvente å få igjen, da kan ikke foreldre gå å grine og sutre når de er frekke drittsekker uten respekt. Da får de igjen med samme mynt. Og jeg fatter ikke hva foreldre fjør i denne tråden (eller i noen tråder som omhandler de uten barn) i utgangspunktet. Men det er typisk, foreldre klarer ikke å forholde seg til at noen tråder ikke handler om de. Skjønner godt at de uten barn skriver harselerende innlegg i tråder der foreldre spør om råd med at "ja hva forventer du når du fikk barn, jeg er så glad jeg ikke har unger". Foreldre kan ikke klage på slike innlegg (enda de gjør det) fordi de er nett samme ulla selv når det gjelder tråder om barnløse.

Anonymkode: 5256b...c0a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

.

Endret av Disney Adult
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det var et direkte svar til at flere har påstått at "INGEN har sagt at barnløse er egoistiske", som jo åpenbart er løgn og i tillegg ganske nedlatende mot de som reelt har opplevd å få tyn for deres valg. 

Anonymkode: 47f12...6e3

Altså… det er jo virkelig et «long shot» da, når man må lete rundt på nett etter en mening man kan bli krenket over. Flere barnløse her i tråden sier jo at de aldri får eller har fått kritikk for valget sitt, og jeg har personlig aldri hørt noen si noe sånt heller,

Hvis det var sånn at de barnløse stadig fikk ekle bemerkninger om valget sitt, så kunne jeg forstå behovet for å diskutere det, men når det viser seg å være en ganske teoretisk problemstilling, så blir det faktisk litt latterlig.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.4.2025 den 16.18):

Dette er en typisk oppkonstruert problemstilling som noen barnløse elsker å dra opp igjen og igjen. Jeg har aldri i hele mitt liv hørt noen si at det er egoistisk å være barnløs. Heller ikke noen i denne tråden sier det.
Derimot mange som hevder at det er egoistisk å få barn. Men det er selvsagt helt greit av en eller annen grunn….

Nei. Ingen (bortsett fra kanskje mora di) ønsker at du skal få barn mot din vilje. Ingen. Det kunne ikke brydd oss mindre.

Jeg har ikke blitt beskyldt for å være egoistisk til ansiktet mitt, men har lest det mye i media eller på nett/forum. Så dette er visst noe folk mener.

Jeg har derimot blitt mast mye på om ikke jeg skal ha barn snart. Som om det er en selvfølge av en grunn. Folk kan jo bare spørre, men å spørre om og om igjen år etter år. Et familiemedlem begynte også å mase mye om sæddonasjon, at jeg jeg kunne reise til Danmark og bli gravid der (jeg var da singel). Jeg har aldri noensinne ytret til noen at jeg ønsker meg barn. Men allikevel skal jeg få alle disse rådene som jeg slår ned på og sier tydelig nei til. Ble også mast mye på at jeg kunne finne meg en mann med barn. Det vil jeg absolutt ikke. Men maset bare fortsetter og fortsetter. Ingen har forresten mast et ord om dette til min barnløse bror. 

Anonymkode: e557c...837

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser opp til dem. Lot meg presse til å få barn selv om jeg egentlig ikke hadde lyst til det selv, og skulle ønske jeg bare sto på mitt.

Anonymkode: 5f44b...4ad

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har ikke blitt beskyldt for å være egoistisk til ansiktet mitt, men har lest det mye i media eller på nett/forum. Så dette er visst noe folk mener.

Jeg har derimot blitt mast mye på om ikke jeg skal ha barn snart. Som om det er en selvfølge av en grunn. Folk kan jo bare spørre, men å spørre om og om igjen år etter år. Et familiemedlem begynte også å mase mye om sæddonasjon, at jeg jeg kunne reise til Danmark og bli gravid der (jeg var da singel). Jeg har aldri noensinne ytret til noen at jeg ønsker meg barn. Men allikevel skal jeg få alle disse rådene som jeg slår ned på og sier tydelig nei til. Ble også mast mye på at jeg kunne finne meg en mann med barn. Det vil jeg absolutt ikke. Men maset bare fortsetter og fortsetter. Ingen har forresten mast et ord om dette til min barnløse bror. 

Fytti så drøyt! Jeg blir også mast en del på siden jeg er 28 og i et fast forhold, forventer minst 2 bølger til. Når jeg gifter meg kommer det nok en ny bølge, og når jeg nærmer meg 40 kommer nok enda en med "du begynner å gå tom for tid". Samboeren min på 32 får aldri spørsmål og mas, legen stilte ikke spørsmål engang når han ville steriliseres. Det var bare ok. 

Snakk om dobbel standard...

Anonymkode: edace...e7c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Men bare slutt nå da. Ingen anklager dere for å være egoister. Tenk å være så selvopptatt at man nærmest må finne opp krenkelser. Ingen bryr seg om hvorvidt du har barn eller ei. 

Du er så langt unna sannheten at du kunne bodd på månen. Jeg har blitt mast på hele mitt voksne liv om når jeg skal ombestemme meg og få barn, og nå haster det, og du kommer til å angre, og du kan ikke bare tenke på deg selv, og det er ikke noe poeng å være i forhold uten barn. Opp og ned. Og i mente. 

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har du levd under en stein de siste årene? Frivillig barnløse blir stadig kalt egoistiske av mange, særlig her på kg-forumet. Har også bekjente som mener at det er egoistisk å ikke få barn. Det kan godt være egoistiske grunner til å la være å få barn, men de fleste som får barn gjør jo også det av egoistiske grunner. Jeg bryr meg null og niks om folk får barn eller lar være, folk er forskjellige. Men jeg blir provosert når én gruppe personer blir sett ned på fordi de har tatt andre valg. 

Anonymkode: 47f12...6e3

Ja, jeg tror virkelig også man må ha levd under en stein for å ikke ha fått med seg dette. Selv hvis man har fått barn så tidlig at man ikke har rukket å få oppleve maset selv. 

Anonymkode: 26589...ab4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Merkelig omgangskrets du har. Bare svar kort; «Det er privat. Det har du ikke noe med».

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du er så langt unna sannheten at du kunne bodd på månen. Jeg har blitt mast på hele mitt voksne liv om når jeg skal ombestemme meg og få barn, og nå haster det, og du kommer til å angre, og du kan ikke bare tenke på deg selv, og det er ikke noe poeng å være i forhold uten barn. Opp og ned. Og i mente. 

Ja, jeg tror virkelig også man må ha levd under en stein for å ikke ha fått med seg dette. Selv hvis man har fått barn så tidlig at man ikke har rukket å få oppleve maset selv. 

Hvem er det som maser egentlig?

AnonymBruker
Skrevet

Merkelig omgangskrets du har. Bare svar kort; «Det er privat. Det har du ikke noe med».

Det stopper ikke av den grunn.

Hvem er det som maser egentlig?

Venner, kolleger, men spesielt familie. Først og fremst kvinner. Men fikk også høre av min far at samliv uten barn er meningsløst.

• Liker 3
Gjest Nådeløs
Skrevet

Det er egoistisk å få barn og det er egoistisk å ikke få barn. 

Vi lever i et samfunn hvor vi har rett til å bestemme selv. Da vil det naturligvis hende at enkelte velger bort dette. For 100 år siden var den eneste meningen med livet å overleve og formere seg. Det er andre tider i dag. Det ligger sterkt forankret i mange mennesker å videreføre genene sine, men det er ikke noe feil med de som velger dette bort. 

Argumentet med at vi trenger arbeidskraft viser bare den som uttaler seg sitt menneskesyn. Det er det argumentet jeg hører mest, at vi trenger mer folk for å få hjulene til å gå rundt. Innvandring vil redde oss her, og bra er det. Det er nok av mennesker på jorden. 

Så tenker jeg at de som mener vi trenger flere folk, burde kaste seg rundt og kjøre på. Former dere så det holder, få unge etter unge. Men ikke rett fingeren mot de som avstår. Barn skal jeg ikke ha, og jeg har mine mange grunner til dette. 

AnonymBruker skrev (På 25.4.2025 den 9.45):

Jeg synes folk er egoistiske som får barn nå, når verden er et så utrygt sted med krig, pandemier og klimaendringer. Hadde aldri turt å sette barn til verden når vi vet at de kommer til å slite skikkelig. Men folk klarer ikke å innse det, de er blindet av sitt eget barneønske.

Anonymkode: aa26d...4ba

Verden har alltid vært utrygg. Vi vet bare mer nå. Livet generelt er bare en eneste stor lidelse med mange ubehagelige følelser og opplevelser, om man skal ha en pessimistisk tilnærming til det. Sånn sett vil det "aldri" passe med barn og aldri ligge an for fullstendig, komplett trygghet for en god barndom og oppvekst. Men man gjør så godt man kan. 

Jeg tror, at om dette er den eneste grunnen til at man velger bort barn, så er dette noe man vil angre på. Kanskje ikke om det bryter ut i full 3. verdenskrig og alt går til helvete, men når du sitter der trygg som bare det på gamlehjemmet, tror jeg det kan smake bittert å vite at man valgte bort noe man ønsket, fordi man trodde det ville være en dårlig ide. Men så tror jeg at man i den alderen klarer å snu tankene på en måte som gjør at man ikke angrer, da for å skåne seg selv. Det er en bra ting. 

Gjest Nådeløs
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det stopper ikke av den grunn.

Venner, kolleger, men spesielt familie. Først og fremst kvinner. Men fikk også høre av min far at samliv uten barn er meningsløst.

Jeg må si meg litt enig med faren din her. Jeg ser ikke poenget med et samliv, når jeg ikke skal ha barn. 

AnonymBruker
Skrevet
Trulte123 skrev (På 25.4.2025 den 8.33):

En del synes hvis disse er hyperegoistiske. Hva synes du? Jeg blir helt matt av hva folk mener om dette. Det er vel en kvinnes rett til å velge bort barn, uten å bli kalt egoister og hyperegoister! 

Hilsen undrende

Jeg har aldri forstått hvordan det kan være egoistisk, av slike som meg i allfall. Noen kvinner burde ikke bli mødre, jeg har innsikt nok til å se at jeg er en av de. Egoistisk ville vært å få barn for meg. 

Anonymkode: e13b8...c71

AnonymBruker
Skrevet
Nådeløs skrev (4 minutter siden):

Jeg må si meg litt enig med faren din her. Jeg ser ikke poenget med et samliv, når jeg ikke skal ha barn. 

Det er også en måte å si det på. Men tenker kanskje du (tross nicket) i motsetning til barnevognmafiaen støtter at alle tar sine egne valg. Partner og barn, partner uten barn, barn uten partner, hund uten katt eller hva det måtte være. 

• Liker 1
Gjest Nådeløs
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er også en måte å si det på. Men tenker kanskje du (tross nicket) i motsetning til barnevognmafiaen støtter at alle tar sine egne valg. Partner og barn, partner uten barn, barn uten partner, hund uten katt eller hva det måtte være. 

Det gjør jeg!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.4.2025 den 9.29):

Hvis man ønsker seg barn, og derfor får barn, så er man egoistisk.

Hvis man ikke ønsker seg barn, og derfor ikke får barn, så er man egoistisk.

Det er jo like egoistisk begge deler, men ingen av valgene er jo negative av den grunn.

Anonymkode: 8941b...55e

Hvis ingen får barn fra nå av, så vil velferdsstaten kollapse i løpet av et par tiår, og det  ikke være ett eneste arbeidende menneske igjen i landet om 75 år. Ingen igjen til å drifte samfunnet rundt. Kreft? Synd for deg, ingen jobber på sykehusene lenger. Husbrann? Syns for deg, det finnes ikke lenger brannvesen. Sulten? Synd for deg, det er ingen som jobber med matproduksjon, matimport eller matsalg lenger. Ingen internett, ingen fungerende strømmaster eller elektrisitet. Det er faktisk bare å ta rifla ut av jaktskapet og gjøre en ende på det.

DET er verdien av å få barn.

Anonymkode: 70a0b...a10

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Nådeløs skrev (14 minutter siden):

Dette høres jo bare trist ut, har du aldri opplevd å elske noen og ville tilbringe livet sammen med denne personen fordi du elsker han/henne? 

Anonymkode: a5c2e...c58

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er jo noen som velger å ikke få barn av helsemessige årsaker. Når man er mye syk og så vidt klarer å ta vare på seg selv et det ikke lurt å  få barn.

Anonymkode: 32c4f...a23

Gjest Nådeløs
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette høres jo bare trist ut, har du aldri opplevd å elske noen og ville tilbringe livet sammen med denne personen fordi du elsker han/henne? 

Anonymkode: a5c2e...c58

Jo.  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis ingen får barn fra nå av, så vil velferdsstaten kollapse i løpet av et par tiår, og det  ikke være ett eneste arbeidende menneske igjen i landet om 75 år. Ingen igjen til å drifte samfunnet rundt. Kreft? Synd for deg, ingen jobber på sykehusene lenger. Husbrann? Syns for deg, det finnes ikke lenger brannvesen. Sulten? Synd for deg, det er ingen som jobber med matproduksjon, matimport eller matsalg lenger. Ingen internett, ingen fungerende strømmaster eller elektrisitet. Det er faktisk bare å ta rifla ut av jaktskapet og gjøre en ende på det.

DET er verdien av å få barn.

Anonymkode: 70a0b...a10

Mange som blir uføretrygdet også. Du vet aldri om du får et barn som krever samfunnet mye, du vet aldri hva du får. Vil du si at de barna er verdiløse fordi de ikke kan slukke husbrann eller jobbe på kreft avdelinger? 

Anonymkode: 6ca19...ef6

• Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...