Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker ikke noe spesielt. Min beste venninne har ikke tid til mann og barn, hun ønsker ikke å bruke tid på det. Verken jeg eller hun kritiserer den andre, men vi støtter hverandre i å være tro mot seg selv.

Anonymkode: 2c5cb...d3f

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.4.2025 den 8.38):

Helt greit å ikke vil ha barn. Det livet er ikke for alle.

Anonymkode: e8ebe...985

Så enkelt som dette!

Er vel bare på KG dette må diskuteres opp og i mente. Virker som noen barnefrie ikke er trygge i valgene sine, men det er vel dem som er opptatt av å ikke skille seg ut.

Anonymkode: c8ccb...1fb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.4.2025 den 15.51):

Fotballidioten som reiser til Manchester sju ganger i året for å se på kamp synes garantert at du som ikke gjør det går glipp av noe, selv om DU ikke er interessert i det hele tatt og ikke kunne tenkt deg noe dummere å bruke tid og penger på. OL-utøveren som vier hele livet sitt til toppidrett ville aldri ha valgt ditt snevre, medaljeløse liv. Adrenalinjunkien skjønner ikke hvorfor du ikke hopper i fallskjerm hver uke, du aner ikke hva du går glipp av!

Snevert er ordet! Er det noen som lever et SNEVERT liv, så er det venninna mi som skal hjem og lage middag til utakknemlige unger som "ikke liker", for så å vaske klær, rydde leker, sikkert få omgangssyke for niende gang i år, og legge seg tidlig og edru, siden ungene vekker henne klokka 5 imorra tidlig, lørdag. Jeg skal hjem og gjøre akkurat hva faen jeg vil. Sove litt uforstyrret på sofaen. Ta en styrkeøkt. Drikke fire glass vin og stikke ut og danse. Sitte og sy en kjole klokka to på natta. Knulle mannen min på kjøkkenet. Sove dritlenge, eller bare stå opp når jeg vil. Stikke på hyttetur med barnløse venner. Sette meg på et fly og dra på helgetur til Berlin. Akk, mitt snevre liv, fylt med alt jeg liker og ønsker, og som jeg hadde mistet ALT jeg liker av hvis jeg hadde hatt barn.

Og jada, kall meg gjerne egoist. Heller ego og lykkelig, enn kronisk miserabel.

Anonymkode: d2dbe...6bc

Du hadde en lang liste av things to do før du knuller mannen din. Er dere dårlige i senga?

Anonymkode: 2c5cb...d3f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.4.2025 den 15.42):

Kvinner som ikke vil ha barn burde bare sterilisere seg sånn dem ikke ender opp med å ta aborter det er ansvarsfullt. 

Anonymkode: d1202...8b3

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så enkelt som dette!

Er vel bare på KG dette må diskuteres opp og i mente. Virker som noen barnefrie ikke er trygge i valgene sine, men det er vel dem som er opptatt av å ikke skille seg ut.

Hele kg er full av barnetråder 😅 opp og ned 

På jobben kan en ikke si hei til kollegaer engang før de tyter om avkommene sine. 

Det er helt umulig for foreldre å si to ord uten at de presenterer seg som foreldre, det eneste de kan si noe om er at de er foreldre. Det er den eneste rollen de har, det eneste de kan noe om, det eneste samtaleemnet de snakker om. 

Men gud forby at de uten barn oppretter en tråd  eller sier de er like glade i sitt liv som foreldre, da klikker foreldre🤣 

Får ikke foreldre nok oppmerksomhet?  Blir foreldre så truet av de uten barn? 

Er det så mange foreldre som ikke er trygge på valget sitt siden foreldre oppretter tråder hele tiden der de snakker om barna sine og livene sine her inne? 

Og i tillegg klarer å bli så sure og gretne når de uten barn.

Anonymkode: 5256b...c0a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.4.2025 den 12.40):

Dem som velger bort barn går i alle fall glipp av et aspekt av livet. Innmari synd for dem tenker jeg som går glipp av de erfaringene. Snevrer livet sitt. De tenker ikke på at årene med små barn utgjør en utrolig kort periode i et ellers langt og fritt liv. Ofrer så mye mening og livsglede for noen få år ekstra å kunne gå i den samme tralten. 

Anonymkode: 6afba...c15

Du, det var det mange som følte for å fortelle meg i mine barnløse år. Lenge var jeg usikker på om jeg skulle få barn, og endte opp med å få barn i ganske høy alder. Kan med hånden på hjertet si at barn IKKE har gitt meg mer mening i livet, og det aspektet du snakker om (vet ikke helt hva du mener med det), kunne jeg fint vært foruten. Jeg liker ikke livet med barn, syns bare det er kjedelig og slitsomt. Sånn tror jeg mange føler på, og da er det bedre å la være å få barn.

Og før noen anklager meg for å være et drittmenneske, jeg elsker barnet mitt og gjør det jeg kan for å gi det en god oppvekst, men det har ikke gitt livet noen ny mening eller ny dimensjon, annet enn de ulempene det medfører, som mindre frihet, mindre søvn, mindre gøy osv. 

Jeg tror absolutt at DU syns livet uten barn ikke gir mening, men det gjelder DEG og DITT liv, og det er ikke overførbart til alle andre. 

Anonymkode: 47f12...6e3

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

På jobben kan en ikke si hei til kollegaer engang før de tyter om avkommene sine. 

Det er helt umulig for foreldre å si to ord uten at de presenterer seg som foreldre, det eneste de kan si noe om er at de er foreldre. Det er den eneste rollen de har, det eneste de kan noe om, det eneste samtaleemnet de snakker om. 

Men gud forby at de uten barn oppretter en tråd  eller sier de er like glade i sitt liv som foreldre, da klikker foreldre🤣 

Er det så mange foreldre som ikke er trygge på valget sitt siden foreldre oppretter tråder hele tiden der de snakker om barna sine og livene sine her inne? 

Det er de barnløse som er fiksert på disse problemstillingene og som tror at hele verden er fryktelig opptatt av dem. Ta denne tråden. Ingen har anklaget barnløse for å være egoistiske, slik TS påstår.  Derimot er det innlegg på innlegg om hvor forferdelige foreldre er.

En som står trygt i sitt valg trenger vel uansett ikke å bry seg om at en eller annen taper som ikke kjenner dem synes de er egoister. Hvorfor lete med lys og lykte etter mulige krenkelser liksom?

Hør nå. En gang for alle; Ingen er så veldig interessert i hvordan du innretter livet ditt. Om noe, så er det heller slik at alle som er glade i barn unner dem å være ønsket. Det siste vi vil er at folk som ikke vil ha barn skal få barn.

(Og ja, nå vet jeg hva som kommer; «vi hadde blitt fantastiske foreldre, myyyyyye bedre enn alle andre»..) OK.

Anonymkode: cb398...6fc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men bare slutt nå da. Ingen anklager dere for å være egoister. Tenk å være så selvopptatt at man nærmest må finne opp krenkelser. Ingen bryr seg om hvorvidt du har barn eller ei. Tips: prøv å ikke gjøre denne «barnefriheten» til HELE din personlighet…,

(Og her på KG er det for lengst slått fast en gang for alle at det kun er småbarnsforeldre som er sjalu, misunnelige, utslitte, hater livet,  egoistiske osv.)

Har du levd under en stein de siste årene? Frivillig barnløse blir stadig kalt egoistiske av mange, særlig her på kg-forumet. Har også bekjente som mener at det er egoistisk å ikke få barn. Det kan godt være egoistiske grunner til å la være å få barn, men de fleste som får barn gjør jo også det av egoistiske grunner. Jeg bryr meg null og niks om folk får barn eller lar være, folk er forskjellige. Men jeg blir provosert når én gruppe personer blir sett ned på fordi de har tatt andre valg. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er de barnløse som er fiksert på disse problemstillingene og som tror at hele verden er fryktelig opptatt av dem. Ta denne tråden. Ingen har anklaget barnløse for å være egoistiske, slik TS påstår.  Derimot er det innlegg på innlegg om hvor forferdelige foreldre er.

En som står trygt i sitt valg trenger vel uansett ikke å bry seg om at en eller annen taper som ikke kjenner dem synes de er egoister. Hvorfor lete med lys og lykte etter mulige krenkelser liksom?

Hør nå. En gang for alle; Ingen er så veldig interessert i hvordan du innretter livet ditt. Om noe, så er det heller slik at alle som er glade i barn unner dem å være ønsket. Det siste vi vil er at folk som ikke vil ha barn skal få barn.

(Og ja, nå vet jeg hva som kommer; «vi hadde blitt fantastiske foreldre, myyyyyye bedre enn alle andre»..) OK.

Eksempler på at barnløse blir kalt egoistiske;

https://www.klikk.no/underholdning/ble-kalt-egoistisk-og-kald-4170003

https://tonjeogdag.wordpress.com/2019/03/29/barnlos-og-egoistisk/

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/folkevalt-meiner-det-er-livsfiendtleg-og-egoistisk-a-ikkje-fa-barn-1.16591450

For ikke å snakke om de utallige trådene her på kg om barnløse og egoisme 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg er frivillig barnløs og må si at jeg har vel så og si aldri opplevd å bli kalt egoistisk eller fått noen negative tilbakemeldinger - i det virkelige liv. Tror jeg har fått èn litt sånn selvgod kommentar om at jeg nok kom til å endre mening snart, men det var vel bortimot tyve år siden. Faktisk så blir jeg møtt med positive holdninger fra de aller fleste foreldre som mener det må være opp til hver enkelt. 

Det er kun her på KG jeg leser mer negative tilbakemeldinger om barnløse. Men så leser jeg også negative tilbakemeldinger om foreldre. 

Kanskje folk i det virkelige liv ikke sier slikt direkte til noen for å være høflige også spyr de ut det de egentlig mener her inne?

• Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Å velge å ikke få barn er det mest U-egoistiske jeg noen gang har gjort . Jeg var ikke voksen nok eller frisk mentalt i 20 årene til å få barn. Jeg mener man bør få barn før 30 år. Jeg kunne umulig ha tatt vare på det. 
Jeg syntes det er mye mer egoistisk å få barn som ikke vokser opp med en god far eller mor. Økonomi på stell osv. 
Nå et jeg voksen (44) og har aldri angret. Mitt liv er fantastisk uten! ♥️

Anonymkode: ea549...ce7

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har du levd under en stein de siste årene? Frivillig barnløse blir stadig kalt egoistiske av mange, særlig her på kg-forumet. Har også bekjente som mener at det er egoistisk å ikke få barn. Det kan godt være egoistiske grunner til å la være å få barn, men de fleste som får barn gjør jo også det av egoistiske grunner. Jeg bryr meg null og niks om folk får barn eller lar være, folk er forskjellige. Men jeg blir provosert når én gruppe personer blir sett ned på fordi de har tatt andre valg. 

Tøys. Jeg har levd en stund og aldri hørt noen si det. I det hele tatt er folk mye mindre opptatt av de barnløse enn det de barnløse ønsker å tro.

Men skulle det være en eller annen idiot som mener noe om det, så går det faktisk an å ikke bry seg om det. Hett tips! Akkurat som småbarnsforeldre ikke kunne brydd seg mindre om hva de barnløse mener om dem. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.4.2025 den 12.40):

Dem som velger bort barn går i alle fall glipp av et aspekt av livet. Innmari synd for dem tenker jeg som går glipp av de erfaringene. Snevrer livet sitt. De tenker ikke på at årene med små barn utgjør en utrolig kort periode i et ellers langt og fritt liv. Ofrer så mye mening og livsglede for noen få år ekstra å kunne gå i den samme tralten. 

Anonymkode: 6afba...c15

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Og i denne tråden som alle andre tråder om de som ikke ønsker barn så er det foreldre som kommer inn I tråden og skal spy sine meninger over på de uten barn. Kaller det for snodig og har 0 respekt og jeg synes oppriktig synd i barna deres om de oppdrar barna på lik måte, for det tror jeg alle og enhver klarer å se at ikke er god barneoppdragelse. 

Dere foreldre vet ikke hvordan det er å være frivillig barnfri og godt voksen så dere kan ikke uttale dere om hva vi møter av fordommer i hverdagen vår. Men det går igjen her på kg at hver eneste tråd her på kg skal dere inn i tråden og kuppe den. Dere klarer ikke å la andre diskutere noe ifred, dere må inn å svare om hvor mye mening livene deres inneholder etter dere fikk barn. Hva sier det om dere? Er dere så utrygge på eget valg at dere ille klarer å se at andre snakker sammen om sine opplevelser? 

Hvis det å snakke om det en opplever i hverdagen eller snakke med likesinnede om valget sitt kvalifiserer til å stå utrygt i valget sitt er det 100% av foreldrene på kg som står utrygt i sitt valg. 

Nei jeg hadde ikke blitt god forelder fordi barnet mitt ville vært uønsket. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja da. Og noen mener at foreldre er egoistiske, noen mener at Høyre-velgere er det, noen mener at besteforeldre-generasjonen er noen store egoister, noen mener ungdommen er håpløs, noen mener at nordmenn er noen selvgode egoister osv.

Let it go.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og i denne tråden som alle andre tråder om de som ikke ønsker barn så er det foreldre som kommer inn I tråden og skal spy sine meninger over på de uten barn. Kaller det for snodig og har 0 respekt og jeg synes oppriktig synd i barna deres om de oppdrar barna på lik måte, for det tror jeg alle og enhver klarer å se at ikke er god barneoppdragelse. 

Dere foreldre vet ikke hvordan det er å være frivillig barnfri og godt voksen så dere kan ikke uttale dere om hva vi møter av fordommer i hverdagen vår. Men det går igjen her på kg at hver eneste tråd her på kg skal dere inn i tråden og kuppe den. Dere klarer ikke å la andre diskutere noe ifred, dere må inn å svare om hvor mye mening livene deres inneholder etter dere fikk barn. Hva sier det om dere? Er dere så utrygge på eget valg at dere ille klarer å se at andre snakker sammen om sine opplevelser? 

Hvis det å snakke om det en opplever i hverdagen eller snakke med likesinnede om valget sitt kvalifiserer til å stå utrygt i valget sitt er det 100% av foreldrene på kg som står utrygt i sitt valg. 

Nei jeg hadde ikke blitt god forelder fordi barnet mitt ville vært uønsket. 

Har du virkelig venner, familie og kolleger som kaller deg egoistisk altså? Da anbefaler jeg deg å finne en ny omgangskrets.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig i det du sier, at det kan bli litt vel mye. Likevel så er jo fakta at det er derfor vi kan sitte her å skravle. At noen gadd å lage barn på barn på barn på barn...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du virkelig venner, familie og kolleger som kaller deg egoistisk altså? Da anbefaler jeg deg å finne en ny omgangskrets.

Har jeg sagt det? Da anbefaler jeg deg en time hos specsavers og skaffe deg briller altså. 

Men det er nok av fordommer mot de uten barn, også i denne tråden og ellers mye skittslenging på kg, og som en forelder skrev her tidligere i tråden: da må foreldre være forbredt på at at foreldre får kommentarer tilbake. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har jeg sagt det? Da anbefaler jeg deg en time hos specsavers og skaffe deg briller altså. 

Men det er nok av fordommer mot de uten barn, også i denne tråden og ellers mye skittslenging på kg, og som en forelder skrev her tidligere i tråden: da må foreldre være forbredt på at at foreldre får kommentarer tilbake. 

I denne tråden er det myyye mer skittslenging mot foreldre.

Men for all del, bare fortsett å sutre og lete etter krenkelser.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg i relevant sammenheng svarer at mitt voksne barn og ektefellen ikke ønsker barn, trekker folk på skuldrene og sier noe i retning "det er en ærlig sak det" og så løper samtalen videre uten ytterligere diskusjoner.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ja da. Og noen mener at foreldre er egoistiske, noen mener at Høyre-velgere er det, noen mener at besteforeldre-generasjonen er noen store egoister, noen mener ungdommen er håpløs, noen mener at nordmenn er noen selvgode egoister osv.

Let it go.

Det var et direkte svar til at flere har påstått at "INGEN har sagt at barnløse er egoistiske", som jo åpenbart er løgn og i tillegg ganske nedlatende mot de som reelt har opplevd å få tyn for deres valg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...