AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:36 #1 Del Skrevet fredag kl 05:36 Jeg har funnet en jobb jeg har veldig lyst på. Aldri sett en sånn jobb før, bare drømt om. Nå er den altså her. MEN det er kun vikariat ut året. Det står ingenting om videre ansettelse eller hvorfor de aller etter vikariat. Jeg er helt avhengig av fast stilling ( barn, hus osv osv. ). Er det innafor å sende en mail om evt. videre ansettelse etter vikariatet er over, eller må man bare tenke at det går ut da og det er det (da kan jeg selvsagt ikke ta den). Anonymkode: 05d75...e4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet fredag kl 05:52 #2 Del Skrevet fredag kl 05:52 Du får jo erfaring og en fot innafor i firmaet ved vikariatet, så jeg ville tatt den. Du har drømt om en sånn jobb, så ta sjansen. Det gir deg erfaring til neste gang en slik jobb dukker opp, selv om det bare er noen måneder. Firmaet du vikarierer i blir kanskje så godt fornøyd med deg (om du gjør en skikkelig jobb, kommer presis og ikke ringer inn syk annenhver uke...) at de tilbyr deg videre ansettelse når vikariatet er over, selv om de ikke vil love det i stillingsutlysningen. De vil vel se an først. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 06:27 #3 Del Skrevet fredag kl 06:27 Million skrev (34 minutter siden): Du får jo erfaring og en fot innafor i firmaet ved vikariatet, så jeg ville tatt den. Du har drømt om en sånn jobb, så ta sjansen. Det gir deg erfaring til neste gang en slik jobb dukker opp, selv om det bare er noen måneder. Firmaet du vikarierer i blir kanskje så godt fornøyd med deg (om du gjør en skikkelig jobb, kommer presis og ikke ringer inn syk annenhver uke...) at de tilbyr deg videre ansettelse når vikariatet er over, selv om de ikke vil love det i stillingsutlysningen. De vil vel se an først. Ts Dette er en jobb på sykehus, så vet ikke helt hvor mye der tells med en for innafor? Jobber allerede her, men en annen avdeling. Anonymkode: 05d75...e4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 06:34 #4 Del Skrevet fredag kl 06:34 Kan du søke permisjon uten lønn fra den stillingen du har? Sjekk med personalavdelinga Anonymkode: 266a4...943 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 06:39 #5 Del Skrevet fredag kl 06:39 Har en kollega som har fast stilling ett sted i kommunen, men søkte ett ledervikariat på 1 år, og hun fikk permisjon fra sin faste stilling, og fikk vikariatet. Så det er bare å spørre lederen din hvis du får tilbud om vikariatet. Hadde ikke sagt opp en fast stilling, for å gå i et vikariat. Anonymkode: 29560...b3d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet fredag kl 06:41 #6 Del Skrevet fredag kl 06:41 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har funnet en jobb jeg har veldig lyst på. Aldri sett en sånn jobb før, bare drømt om. Nå er den altså her. MEN det er kun vikariat ut året. Det står ingenting om videre ansettelse eller hvorfor de aller etter vikariat. Jeg er helt avhengig av fast stilling ( barn, hus osv osv. ). Er det innafor å sende en mail om evt. videre ansettelse etter vikariatet er over, eller må man bare tenke at det går ut da og det er det (da kan jeg selvsagt ikke ta den). Anonymkode: 05d75...e4f Å søke på vikariat er ren gambling. Jeg ville ikke gjort det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 06:44 #7 Del Skrevet fredag kl 06:44 Når det er på samme sykehus, kan du be om permisjon fra din faste stilling for å ta vikariatet. Anonymkode: 374b3...569 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 06:47 #8 Del Skrevet fredag kl 06:47 Egenskap skrev (5 minutter siden): Å søke på vikariat er ren gambling. Jeg ville ikke gjort det. Som helsepersonell er det da ikke gambling. Null problem å få seg jobb igjen hvis vikariatet går ut. Anonymkode: 420dc...f99 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:15 #9 Del Skrevet fredag kl 08:15 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når det er på samme sykehus, kan du be om permisjon fra din faste stilling for å ta vikariatet. Anonymkode: 374b3...569 Ts Er det en regel? Har hatt andre kolleger som har spurt om permisjon for å prøve andre jobber (men ikke på sykehuset). De fikk blankt nei. Anonymkode: 05d75...e4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:23 #10 Del Skrevet fredag kl 08:23 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har funnet en jobb jeg har veldig lyst på. Aldri sett en sånn jobb før, bare drømt om. Nå er den altså her. MEN det er kun vikariat ut året. Det står ingenting om videre ansettelse eller hvorfor de aller etter vikariat. Jeg er helt avhengig av fast stilling ( barn, hus osv osv. ). Er det innafor å sende en mail om evt. videre ansettelse etter vikariatet er over, eller må man bare tenke at det går ut da og det er det (da kan jeg selvsagt ikke ta den). Anonymkode: 05d75...e4f Ja, det er så absolutt innafor å si ifra om at du liker jobben godt og håper på fast ansettelse når vikariatet er over. Jeg gjorde det og fikk 100% fast stilling. Trives like godt i dag, 10 år etter. Lykke til, håper du får den. Anonymkode: 09c9b...0d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:04 #11 Del Skrevet fredag kl 09:04 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Ja, det er så absolutt innafor å si ifra om at du liker jobben godt og håper på fast ansettelse når vikariatet er over. Jeg gjorde det og fikk 100% fast stilling. Trives like godt i dag, 10 år etter. Lykke til, håper du får den. Anonymkode: 09c9b...0d9 Ts Jeg har også gjort det sånn tidligere, men da stod det i annonsen ar det var mulighet for fast stilling så derfor jeg er usikker nå. Anonymkode: 05d75...e4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:04 #12 Del Skrevet fredag kl 09:04 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Ts Er det en regel? Har hatt andre kolleger som har spurt om permisjon for å prøve andre jobber (men ikke på sykehuset). De fikk blankt nei. Anonymkode: 05d75...e4f Det er en regel at du kan spørre, men det er ikke gitt at du får ja. Jeg ville hoppet i det, litt avhengig av hvilken utdannelse du har. Anonymkode: c5246...d71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:09 #13 Del Skrevet fredag kl 09:09 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er en regel at du kan spørre, men det er ikke gitt at du får ja. Jeg ville hoppet i det, litt avhengig av hvilken utdannelse du har. Anonymkode: c5246...d71 Ts Hva mener du med hvilken utdannelse? Pleier det gå mer med noen enn andre? Jeg har to utdanninger innen helse. Vil helst ikke skrive det, da det ikke er så mange som har de to jeg har i kombinasjon 😅 Anonymkode: 05d75...e4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:12 #14 Del Skrevet fredag kl 09:12 Ofte blir stillinger utlyst som vikariat for å kunne teste ansatte uten å måtte binde seg lengre enn oppgitt. så blir det omgjort til fast hvis de er fornøyde. Det er uansett supert å ha et bein innenfor firmaet og et fint punkt på cv'n Anonymkode: 0309d...6a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:18 #15 Del Skrevet fredag kl 09:18 Hos oss får de fleste permisjon. Du kan argumentere for at du lærer noe relevant til nåværende stilling om detber aktuelt. Når det er sagt så har jeg selv (med 2 små barn og huslån) sagt opp fast jobb for et vikariat, typ "drømmejobb". Det ordnet seg med fast jobb etter en god stund og jeg er veldig glad for at jeg tok sjansen! Er fortsatt i samme stilling 🥰 Anonymkode: 7d57b...1f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:49 #16 Del Skrevet fredag kl 09:49 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Ts Hva mener du med hvilken utdannelse? Pleier det gå mer med noen enn andre? Jeg har to utdanninger innen helse. Vil helst ikke skrive det, da det ikke er så mange som har de to jeg har i kombinasjon 😅 Anonymkode: 05d75...e4f Er du sykepleier har du mange muligheter (stort sett, avhengig av hvor du bor) til å få deg ny jobb etterpå. Er du lege så er vikariater regelen og ikke unntaket for stillinger, så der er det hvertfall bare å hoppe på. Anonymkode: c5246...d71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 13:15 #17 Del Skrevet fredag kl 13:15 Jeg har sagt opp jobb TO ganger til fordel for vikariat, nå senest i fjor. Denne gangen har jeg ikke fått fast jobb etter endt vikariat, og har fått et nytt vikariat (i samme bransje som jeg forlot aller først).. Jeg angrer ikke, jeg var virkelig nødt til å prøve noe annet. Men samtidig sitter jeg her nå og er bekymret for økonomien når neste vikariat går ut. Det kan ordne seg for deg, men det kan også ikke gjøre det... Jeg skal aldri søke nytt vikariat igjen, men har hvert fall fått prøvd ut og funnet ut ting jeg ikke kunne klart uten å ha tatt vikariatene Masse lykke til - følg magefølelsen! Anonymkode: 670ea...e26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå