Gå til innhold

Kombiskap


Gjest Jamila

Anbefalte innlegg

Ser dessverre ut til at kjøleskapet vårt ser ut til å gå dukken, så jeg trenger litt tips fra dere som har peiling.

Slik er "symptomene":

-har vært ujevn temperatur i de siste mnd

-i går ble temp veldig høy, men motoren startet igjen ved at vi skrudde av og på startknappen

-normal temp i dag tidlig

-nå er temperaturen veldig høy igjen, men motoren vil ikke starte når jeg prøver å skru det av og på.

dette er et kombi frys/kjøleskap.

Hva gjør jeg? HVem ringer jeg? Høres dette ut som noe som kan fikses, eller må vi bytte det ut? Og hvor mye koster et stort kombiskap?

Håper virkelig noen kan gi meg noen gode råd her....

hilsen Prinsessen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du sier ikke noe om hvor gammelt kjøleskapet ditt er...

Dersom garantien er gått ut (5år), ville jeg rett og slett gått til nærmeste elektrisitetsforretning og spurt der om de kunne anbefale en reparatør. Eventuelt høre med betjeningen hva de tror holder på å skje med kjøleskapet.

Her hvor jeg bor, er det bare noen få som utfører reparasjoner på slikt utstyr - så dersom du ikke finner noen i telefonkatalogen - spør i en el-butikk. De fleste har en reparatør som de selv bruker - i garantisaker mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 6 år gammelt, så da er nok garantien utløpt. Men jeg følger rådet ditt jeg, og tar meg en tur innom der det ble kjøpt. Kan jo ikke skade!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...