AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:54 #1 Del Skrevet torsdag kl 14:54 Hadde høy feber fra fredag til søndag, klarte bare ligge. Mandag til i går lett feber. Og i dag feberfri til nå hvor jeg fryser litt. Har hatt lite andre symptomer bortsett fra litt vondt i musklene og hodet. Tett i nesen kom først i går. Så jeg fikk meg en legetime, bare for å se til at det ikke er noe spesielt. Og forklarte til legen. Han sa at var en forkjølelse på tur ned siden crp bare var på 16. Jeg nekter å tro at dette har vært en ynkelig forkjølelse. Rekner med crpn vil gå ned ettersom influensaen eller evt coviden avtar? Anonymkode: 5a909...860 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Buxus Skrevet torsdag kl 14:57 #2 Del Skrevet torsdag kl 14:57 På hvilken måte er det viktig for deg om det er forkjølelse, corona eller influensa du hadde? 32 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:58 #3 Del Skrevet torsdag kl 14:58 Er ikke rart det er lange ventetider hos legen. Anonymkode: 28756...5cd 36 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:00 #4 Del Skrevet torsdag kl 15:00 Unnskyld at jeg smiler men dette er liksom den nye normalen. Jeg har også venner og bekjente som nekter på at de har hatt forkjølelse, de insisterer alltid på at de har hatt heftige sykdommer som lungebetennelse, influensa eller covid e. l. Sykdommer. Når de plutselig får en skikkelig influensa så ønsker de heller å dø, for influensaen de hadde var den verste i manns minne må vi vite 😂 Anonymkode: 7930f...669 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Slarti Skrevet torsdag kl 15:00 #5 Del Skrevet torsdag kl 15:00 Nå er alle disse forskjellige Virus. OG man kan faktisk bli bra sjuk av viruset som gir forkjølelse. Og medisinen er den samme for alle 3 om du er ved normal helse. Masse drikke og avslapping 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:05 #6 Del Skrevet torsdag kl 15:05 Covid er nå bare en vanlig forkjølelse. Ser heller ikke nødvendigheten med å gå til legen etter at du har vært syk dersom du ikke har noen leie ettervirkninger... Anonymkode: 924cf...43e 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:06 #7 Del Skrevet torsdag kl 15:06 Gikk du virkelig til legen etter så kort tid? Tuller du nå? Er da normalt å være syk i et par uker minst når man virkelig blir syk, korona eller ikke. Herregud. Anonymkode: c8e7d...f55 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:14 #8 Del Skrevet torsdag kl 15:14 Spiller overhodet ingen rolle hvorfor du har vært syk, så lenge du er på bedringens vei…. Dette var ingenting å oppsøke lege for! Jeg har selv hatt influensa tidligere i år, men nå siste uken har jeg vært forkjølet. Mange er det for tiden, og det kan være langvarig… slutt å misbruker legetimer for tull! Anonymkode: 73026...cf2 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:14 #9 Del Skrevet torsdag kl 15:14 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Unnskyld at jeg smiler men dette er liksom den nye normalen. Jeg har også venner og bekjente som nekter på at de har hatt forkjølelse, de insisterer alltid på at de har hatt heftige sykdommer som lungebetennelse, influensa eller covid e. l. Sykdommer. Når de plutselig får en skikkelig influensa så ønsker de heller å dø, for influensaen de hadde var den verste i manns minne må vi vite 😂 Anonymkode: 7930f...669 Men har man feber oppi 39,9 ved forkjølelse? Anonymkode: 5a909...860 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:18 #10 Del Skrevet torsdag kl 15:18 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hadde høy feber fra fredag til søndag, klarte bare ligge. Mandag til i går lett feber. Og i dag feberfri til nå hvor jeg fryser litt. Har hatt lite andre symptomer bortsett fra litt vondt i musklene og hodet. Tett i nesen kom først i går. Så jeg fikk meg en legetime, bare for å se til at det ikke er noe spesielt. Og forklarte til legen. Han sa at var en forkjølelse på tur ned siden crp bare var på 16. Jeg nekter å tro at dette har vært en ynkelig forkjølelse. Rekner med crpn vil gå ned ettersom influensaen eller evt coviden avtar? Anonymkode: 5a909...860 Hvorfor går du til legen når feberen har gitt seg? Håper for guds skyld at du gikk privat?! Anonymkode: 54995...21a 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:20 #11 Del Skrevet torsdag kl 15:20 I all verden. Dette skjønner jeg ingenting av. Anonymkode: a81be...8c7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:24 #12 Del Skrevet torsdag kl 15:24 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Er ikke rart det er lange ventetider hos legen. Anonymkode: 28756...5cd Enig! En hederlig lege gjør bare jobben sin, og så ender det opp som en klagetråd på Kvinneguiden!! Anonymkode: c3152...c4a 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:30 #13 Del Skrevet torsdag kl 15:30 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvorfor går du til legen når feberen har gitt seg? Håper for guds skyld at du gikk privat?! Anonymkode: 54995...21a Ble plutselig veldig lysky i går og ordnet timen da. Dette gikk over til i dag, var derfor. Tenkte å ikke nevne det for at d ikke skulle bli gjenkjent Anonymkode: 5a909...860 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Slarti Skrevet torsdag kl 15:39 #14 Del Skrevet torsdag kl 15:39 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Men har man feber oppi 39,9 ved forkjølelse? Anonymkode: 5a909...860 Det kan man fint ha. Hvor høy feber du har er ingen indikasjon på hvilket virus du har. Det er bare en indikasjon at kroppen jobber med å kvitte seg med et virus eller en bakterie. Som nevnt tidligere. Man kan bli bra syk av en forkjølelsesvirus. 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:47 #15 Del Skrevet torsdag kl 15:47 Slarti skrev (3 minutter siden): Det kan man fint ha. Hvor høy feber du har er ingen indikasjon på hvilket virus du har. Det er bare en indikasjon at kroppen jobber med å kvitte seg med et virus eller en bakterie. Som nevnt tidligere. Man kan bli bra syk av en forkjølelsesvirus. Hvorfor står det på nhi at forkjølelse kan gi lav feber mens feber over 39 indikerer noe annet i så fall? Trodde hovedsymptomene på forkjølelse var gørr og snørr. Anonymkode: 5a909...860 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:56 #16 Del Skrevet torsdag kl 15:56 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Men har man feber oppi 39,9 ved forkjølelse? Anonymkode: 5a909...860 Tydeligvis, det var det legen diagnoserte deg med. Forkjølelse og influensa overlapper hverandre på ganske mange symptomer, men hvis du skal sammenligne influensa med forkjølelse så er influensa en dobbel eller trippel forkjølelse. Det som kanskje skiller seg mest mellom forkjølelse og influensa er tiden det tar fra du bli smittet til du blir ordentlig syk. Forkjølelse bygger seg opp over flere dager til det når toppen mens influensa når toppen på halve tiden. jeg ble smittet med influensa i fjor høst i forbindelse med en jobbreise. Jeg dro hjemmefra kl 0600, kl 9 ankom jeg gardermoen og var i Oslo kl 10. Holdt to foredrag og hadde to møter. Når jeg kom hjem kl 21 på kvelden så var kroppen i alarmberedskap. Kl 3 på natten våkner jeg med smerter i hele kroppen. Var sengeliggende i 6 dager, de første 3-4 dagene sov jeg gjennom alt av besøk og styr i heimen. Anonymkode: 7930f...669 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:59 #17 Del Skrevet torsdag kl 15:59 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor står det på nhi at forkjølelse kan gi lav feber mens feber over 39 indikerer noe annet i så fall? Trodde hovedsymptomene på forkjølelse var gørr og snørr. Anonymkode: 5a909...860 Indikere definisjon: Indikere betyr å anvise, å angi, å tyde på eller å fastsette. https://snl.no/indikere Betyr altså ikke at alt over 39 absolutt ikke kan være forkjølelse. Symptomene på mild influensa og hard forkjølelse kan være like og veldig vanskelig å skille uten laboratorietester. Uansett og uavhengig om det er influensa eller forkjølelse - helt unødvendig å dra til legen når feberen gikk ned etter noen dager og du følte deg bedre. Unødig resursbruk hos en tjeneste som er sterkt overbelastet. Anonymkode: 66892...699 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Slarti Skrevet torsdag kl 16:03 #18 Del Skrevet torsdag kl 16:03 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det som kanskje skiller seg mest mellom forkjølelse og influensa er tiden det tar fra du bli smittet til du blir ordentlig syk. Det som skiller Forkjølelse og Influensa er hvilket virus du smittes av. Forkjølelse kommer fra forkjølesesvirus som rhinovirus eller enteriovirus. Mens influensa kommer fra influensavirus. Hvor syk du blir kommer mer an på hvordan kroppen din reagerer på viruset. Normalen er at Influensa er hardere men det er ikke unormalt at det er motsatt. Dette er helt forskjellige virus som ikke har noe slektskap med hverandre. Litt det samme som at Covid-19 kommer fra et Coronavirus som er noe helt annerledes en influensa. Faktisk er SARS et coronavirus og ganske likt Covid-19. Dem bare klarte å stoppe dette i tide. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:06 #19 Del Skrevet torsdag kl 16:06 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvorfor står det på nhi at forkjølelse kan gi lav feber mens feber over 39 indikerer noe annet i så fall? Trodde hovedsymptomene på forkjølelse var gørr og snørr. Anonymkode: 5a909...860 Dette er jo ikke noe fasit. Anonymkode: a81be...8c7 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:11 #20 Del Skrevet torsdag kl 16:11 Jeg har ikke merket forskjell på covid og «vanlig influensa» annet enn at jeg skjønte det da jeg tok hjemmetester. Slått ut noen dager med feber er helt vanlig ved influensa. Anonymkode: 7fe29...fb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå