AnonymBruker Skrevet 27. april 2025 #121 Skrevet 27. april 2025 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Enig! Min mann forsøkte seg med «det er ikke bleier på badet i andre etasje». Jeg svarte med «har du vurdert å fylle på?». Det ble ikke populært, men jaggu har han tatt ansvar for å sørge for at det er bleier der nå han også 😂 Anonymkode: b7719...36d Herlig! Her kan mannen min spørre meg før påskestengte butikker om vi har alt vi trenger. Og før så sjekket jeg og lagde liste, men nå er jeg like undrende tilbake. Ja, har vi alt? Jeg kan hjelpe til ved direkte spørsmål om hjelp uten problem, men disse indirekte spørsmålene er oftest en måte å fordele ansvaret til meg. De fleste voksne har skamvett nok til å ikke spørre direkte om du kan hjelpe til med å fylle på bleier i andre etasje, men indirekte kan de fint spørre Anonymkode: 9db98...f74 3
Maleficenta Skrevet 27. april 2025 #122 Skrevet 27. april 2025 AnonymBruker skrev (På 25.4.2025 den 15.56): Det er din erfaring. Min erfaring er at jeg faktisk lever med en kvinne som etterlater seg alt som er uthevet med fet skrift i ditt eksempel. Faktisk to kvinner, men min (snart voksne) datter. Jeg tenker at vi ikke gjør dette til en diskusjon om kjønn. Det er mange tilfeller av forhold der mannen er mer opptatt av et rent og ryddig hjem enn kvinnen. Mitt hovedpoeng var egentlig at det i en del forhold er litt ulikt syn på hva som er nødvendig eller ikke. Anonymkode: d9443...49a Snart voksne datter er vel stikkordet. De er bare ungdommer. Ungdommer er ofte slabbedasker uansett kjønn.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2025 #123 Skrevet 28. april 2025 AnonymBruker skrev (På 25.4.2025 den 8.10): Kvinne her. Jeg har bestemt at det er "mannfolkarbeid" å holde stekovnen ren, og å pusse vinduer på utsiden 😄. Å skrubbe badet/dusjen syns jeg også er alt for hard jobb for meg. Det går jo hardt utover negler og neglelakk, vet du. Jeg passer nok best til å tusle rundt med en støvkost. Tar seg ikke ut at vi kvinner skal bli svette og slitne 😉 Anonymkode: 47cf0...d89 👏👏👏👏👏 Anonymkode: c7d5a...3ed
AnonymBruker Skrevet 28. april 2025 #124 Skrevet 28. april 2025 AnonymBruker skrev (På 25.4.2025 den 9.39): Er du med og vasker bil, fikser og reparerer ting om det trengs ? Av og til så må en samle alle oppgaver og fordele mengden heller istedenfor å fokusere bare på hva vi damer prioriterer Anonymkode: 2243e...74b Jeg er kvinne og jeg fikser og reparer det jeg kan og bestiller inn fagmann til det jeg ikke kan. Og bilen kjører jeg inn i en vaskemaskin eller hyrer noen til å ta den skikkelig. Men dette er ting som taes her og der. Det ts snakker om er jo ting som taes ukentlig. Noe helt annet. Anonymkode: c7d5a...3ed
AnonymBruker Skrevet 29. april 2025 #125 Skrevet 29. april 2025 AnonymBruker skrev (På 25.4.2025 den 10.56): Selvsagt kan man vaske i bilvakseautomat. Og for de aller fleste er det mulig å leie inn folk til å vaske vinduer også. Kostnaden ved å vaske to biler året rundt i automat vil være langt høyere enn å betale noen for å ha rene vinduer. Men nok om det. Poenget mitt var at om man lar vær å vaske bilene så vil de ruste. De tåler det rett og slett ikke, I alle fall her hvor det blir saltet døgnet rundt halve året. Om man lar vær å vaske vinduene så vil det faktisk gå helt fint. Ellers mener jeg ikke at bilhold er så innmari mye arbeid. Jeg bare finner det forunderlig at noen mener vindusvask er noe man må gjøre, samtidig som de aldri i hele sitt liv har vasket en bil. Skal man absolutt velge bort en av de to så er det vel mer logisk å velge bort vindusvask? Anonymkode: d9443...49a Selvfølgelig vasker vi bilen vår. Jeg har vasket bilene min i over 20 år, så lenge jeg har hatt lappen. Selvfølgelig, det er min jobb. Min bil, min jobb. Tror du ingen damer vasker bilen? Og at du er en slags helt som har denne ene oppgaven (regner jeg med, siden du maser så mye om den). Vinduene må vaskes fordi de blir skitne. Ihvertfall utenpå. Hvis jeg bodde med deg og du aldri bidro så hadde jeg flyttet fra deg. Jeg vil ha en mann, ikke en unnasluntrer. Anonymkode: c7d5a...3ed 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2025 #126 Skrevet 29. april 2025 AnonymBruker skrev (På 25.4.2025 den 12.11): Man tar på ingen som helst måte skade av at vinduene er skitne. Anonymkode: d9443...49a Man tar skade av at det ikke er rent. Jeg trives ikke, og det plager meg. Jeg har det rett og slett ikke like godt. Anonymkode: c7d5a...3ed
AnonymBruker Skrevet 29. april 2025 #127 Skrevet 29. april 2025 AnonymBruker skrev (På 25.4.2025 den 12.13): 50/50 er ikke nødvendigvis rimelig eller rettferdig. Anonymkode: 0db99...f02 Hvorfor ikke? Anonymkode: c7d5a...3ed
AnonymBruker Skrevet 29. april 2025 #128 Skrevet 29. april 2025 Vindusvask og ovnsvask bør være overskuddsprosjejt man gjør når man har god tid og ekstra energi. Ikke noe jevnlig i et privat hjem. Anonymkode: 39ccd...bda
AnonymBruker Skrevet 29. april 2025 #129 Skrevet 29. april 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vindusvask og ovnsvask bør være overskuddsprosjejt man gjør når man har god tid og ekstra energi. Ikke noe jevnlig i et privat hjem. Anonymkode: 39ccd...bda Det gjøres åpenbart ikke jevnlig. Men i blant må det gjøres, og det er alltid jeg som ender opp med disse oppgavene. TS Anonymkode: 0e018...602 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2025 #130 Skrevet 30. april 2025 Jeg ville ha delt opp arbeidsoppgaver. Og så velger dere hver deres oppgaver i hjemmet og bilen siden han bruker den fritt også. Hvis han ikke gjør oppgavene nå heller så respekterer han ikke deg som menneske og kjæreste. Da bruker han deg som hushjelp/tjener/assistent og da må du velge om du vil bli lykkelig sånn og i tillegg ta deg av mulige barn i fremtiden i tillegg også. Og så gjerne et større hus med hage også da. Det kan bli mye på en person. Det er kvinner inne på KG som ikke vil gå hjem fra jobb eller blir sykemeldte pga dette etter de får barn, de er så knuste fordi de får ikke hjelp fra "partneren" sin. Du må finne ut av hvilken type mann han er og være veldig nøye på prevensjon i mellomtiden. Husk at 2 av 100 blir gravid på pillen, den mest sikre av alle prevensjoner. Han må også begynne å bruke noe under i ovnen så det ikke drypper ned i bunnen av stekeovnen. Det gjorde meg opprørt å lese. At han ikke bryr seg om å gjøre det, og så etterlater jobben til deg. Kanskje han trenger å ta den drittjobben selv en dag, kanskje han blir mere nøye da. Kanskje det kan bli hans faste jobb da siden han liker å drite i om det griser. Det høres ut som han behandler deg som om du er mammaen hans. Å se inn i kjøleskapet og spørre deg om det er melk, høres ut som noe et barn/ungdom gjør. Og selvfølgelig pakker han sine egne ting, han er ikke et barn! Og så kan dere ta jobben med hver deres ferie, dette skal ikke være din jobb alene. Jeg har også bodd sammen med en mann som kunne vaske og rydde og skifte på sengen når han bodde alene, men sammen med meg så ble dette plutselig min jobb alene. Det er ikke et nytt fenomen. Jeg gjorde det slutt, men han var ikke snill heller. Anonymkode: c7d5a...3ed 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2025 #131 Skrevet 30. april 2025 AnonymBruker skrev (På 27.4.2025 den 11.55): Du skjønner vel at dette er en måte å si "hei, vi har ikke melk. Hvorfor har du ikke sørget for det, og ved at jeg spør blir det ditt ansvar å kjøpe nytt " Weaponized incompetence. Han er god på det Anonymkode: 9db98...f74 Hadde dere melk når han spurte ts? Anonymkode: c7d5a...3ed
Maleficenta Skrevet 30. april 2025 #132 Skrevet 30. april 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hadde dere melk når han spurte ts? Anonymkode: c7d5a...3ed Er jo rimelig dust å spørre om det er melk når han ser at kjøleskapet er tomt for melk. Hvor ellers skulle man ha melk i huset om det ikke står der? 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2025 #133 Skrevet 1. mai 2025 Maleficenta skrev (10 timer siden): Er jo rimelig dust å spørre om det er melk når han ser at kjøleskapet er tomt for melk. Hvor ellers skulle man ha melk i huset om det ikke står der? Jeg lurer på om han spurte fordi han ville at hun skulle kjøpe mere, men uten å spørre direkte. Jeg lurer på om han shady og frekk som faen. Spiller dum og får ts til å gjøre alt. Anonymkode: c7d5a...3ed
Maleficenta Skrevet 2. mai 2025 #134 Skrevet 2. mai 2025 (endret) AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg lurer på om han spurte fordi han ville at hun skulle kjøpe mere, men uten å spørre direkte. Jeg lurer på om han shady og frekk som faen. Spiller dum og får ts til å gjøre alt. Anonymkode: c7d5a...3ed Ja tenker og det må være det. Da hadde jeg om jeg var ts svart. Ja du får kjøpe ny melk da om det er tomt. Bare sentra ballen tilbake til han på den måten. Eller enda bedre. Hvorfor har du ikke kjøpt melk? Endret 2. mai 2025 av Maleficenta
Jostepop Skrevet 3. mai 2025 #135 Skrevet 3. mai 2025 TS: Du har ikke en partner her, du har fått deg et barn. Et barn som kommer trassig til mamma, fordi de blå sokkene ikke er rene sånn at han kan ha de på seg, ikke finner melken, for han vil ha cornaflakes NÅÅÅÅÅ! Hvordan tror du dette kommer til å utvikle seg etter hvert om dere velger å få barn/kjæledyr/annet ansvarskrevende prosjekt? Han kommer til å dumpe alt over på deg, og leve herrens glade dager. Som noen andre sa det langt oppe- han har ikke fått samboer, men gratis hushjelp. Jeg er enig her, du har blitt en mamma-hushjelp som han har all gleden av, du all jobben. Og Jeg mistenker at du bærer noe mer av den økonomiske byrden her i tillegg. Et hjem trenger faktisk at det tas en runde med støvsuger innimellom, det samme med en vask av komfyr inni/utenpå, eller en vindusvask. Det går både på hygiene men og generelt vedlikehold. Mat materialiserer seg ikke i kjøleskapet, og søppel må bæres ut. Klesvask og bretting er faktisk noe som også må gjøres med jevne mellomrom. Det er ikke urimelige krav at begge deltar i dette arbeidet, så lenge man bor sammen og ønsker å fortsette med dette. Han trenger en kraftig realitetsorientering rett og slett.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå