AnonymBruker Skrevet fredag kl 04:10 #21 Del Skrevet fredag kl 04:10 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det kan ts gjøre selv uten å klage. Aldri vært en manns jobb. Anonymkode: eeee2...e83 Hvis menn vil bo med kvinner og ikke oppleve brudd hele tiden, så må de ta sin halvdel av husarbeidet, ja. Få kvinner vil over tid finne seg i å være alene om husarbeidet og at mannen snor seg unna. Dersom dere ikke gidder, så kan dere bare slutte og syte over at ingen kvinner vil ha dere og ingen "gir" dere sex og ikke vil være i forhold med dere. Anonymkode: 8ed2f...b0b 12 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 04:40 #22 Del Skrevet fredag kl 04:40 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hvis menn vil bo med kvinner og ikke oppleve brudd hele tiden, så må de ta sin halvdel av husarbeidet, ja. Få kvinner vil over tid finne seg i å være alene om husarbeidet og at mannen snor seg unna. Dersom dere ikke gidder, så kan dere bare slutte og syte over at ingen kvinner vil ha dere og ingen "gir" dere sex og ikke vil være i forhold med dere. Anonymkode: 8ed2f...b0b Jeg har aldri hatt disse problemene med kona mi. Får alt jeg trenger når jeg vil og tar meg av støvsuging og ellers vedlikehold,montering av møbler osv som er en manns jobb. Resten tar hun uten å blunke. Så ikke alle damer som er opptatt av likestilling på husarbeid heldigvis. Jeg har ingenting å syte over. Vi har vært gift i 15 år. Anonymkode: eeee2...e83 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 04:44 #23 Del Skrevet fredag kl 04:44 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvorfor må han vaske vinduer og stekeovnen?Mann 40 her og det er ihvertfall ikke noe kona mi har bedt meg om å gjøre. Anonymkode: eeee2...e83 Ah! Se! Et eksemplar av det slaget mannfolk man ikke ønsker å bo med! Anonymkode: e9be4...605 14 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:16 #24 Del Skrevet fredag kl 05:16 Velkommen til resten av ditt liv! Sånn er det, lev med det eller spring. Anonymkode: 9c81d...07b 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:25 #25 Del Skrevet fredag kl 05:25 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Vindu, stekovn, dusj osv er ikke noe som må taes . Slapp av, skit du ikke ser, ser ikke andre heller. Anonymkode: 40bea...6bc Dette er da vitterlig ting som må tas. Anonymkode: e5695...218 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:30 #26 Del Skrevet fredag kl 05:30 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg har aldri hatt disse problemene med kona mi. Får alt jeg trenger når jeg vil og tar meg av støvsuging og ellers vedlikehold,montering av møbler osv som er en manns jobb. Resten tar hun uten å blunke. Så ikke alle damer som er opptatt av likestilling på husarbeid heldigvis. Jeg har ingenting å syte over. Vi har vært gift i 15 år. Anonymkode: eeee2...e83 Snakk om å skulle provosere. Du bor nok med oppblåsbare Barbara, og er du gift kan du ta deg f... på at kona di er møkka lei Anonymkode: 04190...cf1 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anon01 Skrevet fredag kl 05:32 #27 Del Skrevet fredag kl 05:32 Vel trådstarter, jeg lurer litt på hvilken standard dere går etter - altså må han innrette seg etter din standard på renhet, eller får han også noe å si? Du nevner at hans leilighet tilbake i tiden var noenlunde i orden, så han er ikke vandt til å bo i en svinesti. Samtidig som det ofte oppleves at menn må innrette seg etter kvinnens syn på "rent og ryddig" som ofte ikke matcher mannens syn på det. Jeg tenker at du må slække ned på noe, vinduer trenger ikke å vaskes hver 2.uke for eksempel. Eller så får du ta ansvar for vinduene også får han heller ha ansvar for støvsugingen? Altså hvorfor lage så ekstremt mye bråk ut av filleting? Sett dere ned, fordel oppgaver. Og la fyren gjøre ting på sin egen måte også, ikke bland deg opp i hvordan han fordeler klesvasken for eksempel (så lenge det ikke blir ødelagt vel og merke), han må også få lov til å gjøre noe på sin måte, hvis ikke kan dere ikke bo sammen. Alternativt er hushjelp som kommer innom 1 gang i uken og tar overflate vask og evt vindusvask hver 2.uke om du ønsker det. Eller robotstøvsuger som tar alt av støvsuging og vasking. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:35 #28 Del Skrevet fredag kl 05:35 anon01 skrev (2 minutter siden): Vel trådstarter, jeg lurer litt på hvilken standard dere går etter - altså må han innrette seg etter din standard på renhet, eller får han også noe å si? Du nevner at hans leilighet tilbake i tiden var noenlunde i orden, så han er ikke vandt til å bo i en svinesti. Samtidig som det ofte oppleves at menn må innrette seg etter kvinnens syn på "rent og ryddig" som ofte ikke matcher mannens syn på det. Jeg tenker at du må slække ned på noe, vinduer trenger ikke å vaskes hver 2.uke for eksempel. Eller så får du ta ansvar for vinduene også får han heller ha ansvar for støvsugingen? Altså hvorfor lage så ekstremt mye bråk ut av filleting? Sett dere ned, fordel oppgaver. Og la fyren gjøre ting på sin egen måte også, ikke bland deg opp i hvordan han fordeler klesvasken for eksempel (så lenge det ikke blir ødelagt vel og merke), han må også få lov til å gjøre noe på sin måte, hvis ikke kan dere ikke bo sammen. Alternativt er hushjelp som kommer innom 1 gang i uken og tar overflate vask og evt vindusvask hver 2.uke om du ønsker det. Eller robotstøvsuger som tar alt av støvsuging og vasking. Det finnes ikke en eneste robotstøvsuger på privatmarkedet som tar alt av støvsuging og vasking 😂 Anonymkode: e9be4...605 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anon01 Skrevet fredag kl 05:50 #29 Del Skrevet fredag kl 05:50 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det finnes ikke en eneste robotstøvsuger på privatmarkedet som tar alt av støvsuging og vasking 😂 Anonymkode: e9be4...605 Hehehe... Selvfølgelig er det noen som skal ta alt ekstremt bokstavelig talt. De fleste robotstøvsugere gjør idag en ganske bra jobb! Men det er vel kanskje ikke etter din standard 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:53 #30 Del Skrevet fredag kl 05:53 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det kan ts gjøre selv uten å klage. Aldri vært en manns jobb. Anonymkode: eeee2...e83 Så menn som bor alene vasker ikke vinduer eller komfyr? Eller kommer mammaen deres og vasker? Vaskehjelp? Dette var fascinerende😄 Anonymkode: aa2d7...2d1 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:59 #31 Del Skrevet fredag kl 05:59 anon01 skrev (7 minutter siden): Hehehe... Selvfølgelig er det noen som skal ta alt ekstremt bokstavelig talt. De fleste robotstøvsugere gjør idag en ganske bra jobb! Men det er vel kanskje ikke etter din standard De gjør grovarbeid, og sjeldent bra nok. Og det er bare på flata, hvor de klarer gå. Hjørner? Nei. Forhøyninger? Nei. Trapper? …. Hvis du mener at en robotstøvsuger gjør jobben godt nok, får du deg nok en heftig overraskelse når du… eller kona di da, tar grunnvasken. Det handler ikke om -min- standard. Det handler om rent vs skittent. Anonymkode: e9be4...605 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 06:10 #32 Del Skrevet fredag kl 06:10 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har aldri hatt disse problemene med kona mi. Får alt jeg trenger når jeg vil og tar meg av støvsuging og ellers vedlikehold,montering av møbler osv som er en manns jobb. Resten tar hun uten å blunke. Så ikke alle damer som er opptatt av likestilling på husarbeid heldigvis. Jeg har ingenting å syte over. Vi har vært gift i 15 år. Anonymkode: eeee2...e83 Kvinne her. Jeg har bestemt at det er "mannfolkarbeid" å holde stekovnen ren, og å pusse vinduer på utsiden 😄. Å skrubbe badet/dusjen syns jeg også er alt for hard jobb for meg. Det går jo hardt utover negler og neglelakk, vet du. Jeg passer nok best til å tusle rundt med en støvkost. Tar seg ikke ut at vi kvinner skal bli svette og slitne 😉 Anonymkode: 47cf0...d89 9 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet fredag kl 06:14 #33 Del Skrevet fredag kl 06:14 Jeg har innfunnet meg med at samboer ikke er noe god til å ta initiativ når det kommer til rydding og rengjøring, men det er en kamp jeg ikke gidder å ta. Hun er også helt elendig på å rydde, så hvis jeg skal ha noe som helst håp om å finne igjen det som blir ryddet bort, må jeg gjøre det selv. Heldigvis har hun andre kvaliteter, og gjør andre nødvendige ting. Jeg er sikker på at hvis jeg skulle leita etter en person som er 100% perfekt, så hadde jeg leita fortsatt. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anon01 Skrevet fredag kl 06:23 #34 Del Skrevet fredag kl 06:23 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): De gjør grovarbeid, og sjeldent bra nok. Og det er bare på flata, hvor de klarer gå. Hjørner? Nei. Forhøyninger? Nei. Trapper? …. Hvis du mener at en robotstøvsuger gjør jobben godt nok, får du deg nok en heftig overraskelse når du… eller kona di da, tar grunnvasken. Det handler ikke om -min- standard. Det handler om rent vs skittent. Anonymkode: e9be4...605 Når jeg eller kona mi? Spennende antagelser på kjønn og seksualitet Det er ikke alle som har trapp i sitt hjem, hjørner er det flere robotstøvsuger modeller som får til inkludert å gå over høye dørterskler og det som er! Og joda, man må av og til gå over med vanlig støvsuger, men greia er at disse robotene kan ta hverdagsstøvsugingen for å unngå at det blir "dårlig stemning" hos for eksempel trådstarter og samboer. Så roe litt ned på antagelser og fiendtligheten i kommentarene dine, så blir det enklere å være enig om å være uenig Anonym eller ei, så må det være lov til å være enig om å være uenig vel? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 06:56 #35 Del Skrevet fredag kl 06:56 Det er nettopp slik som dette som viser en viktig årsak til at det kan være best å være særboere. Da slipper man å senke standarden for hvor rent og ryddig man ønsker å ha det. Mange (menn) forstår ikke hvorfor dette er viktig for mange kvinner. Selv mistrives jeg og finner ikke roen med rot og skitt rundt meg, og da kan ikke partner bestemme at dette er ting som er unødvendig - da sier han i effekt at min trivsel er uviktig. Det verste er at det egentlig er så lite som skal til. Hvis begge gjør en liten innsats i huset hver dag, så er ikke dette et problem. Og selvsagt bør man kunne forvente at en voksen mann selv klarer å se om det er melk i kjøleskapet når han står rett foran det åpne skapet. Man bør også kunne forvente at en voksen mann selv klarer å passe på at han har med seg det han trenger når han skal ut og reise. At menn som var både ryddige og påpasselige da de var single, plutselig "mister" evnen til å rydde eller pakke en koffert, viser jo bare at det ikke handler om evne, men vilje. De vil at partner skal være både mamma og gratis hushjelp, og det er faktisk temmelig respektløst. Dessverre tror jeg foreldrene til slike menn har mye av ansvaret her, og da beklageligvis først og fremst mor, som ikke har stilt krav til - eller kanskje ikke sluppet til - far og sønn i det daglige husarbeidet, slik at de er lært opp til å forvente at dette er noe kvinner tar ansvaret for. Anonymkode: 86497...580 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:39 #36 Del Skrevet fredag kl 07:39 Er du med og vasker bil, fikser og reparerer ting om det trengs ? Av og til så må en samle alle oppgaver og fordele mengden heller istedenfor å fokusere bare på hva vi damer prioriterer Anonymkode: 2243e...74b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:56 #37 Del Skrevet fredag kl 07:56 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Er du med og vasker bil, fikser og reparerer ting om det trengs ? Av og til så må en samle alle oppgaver og fordele mengden heller istedenfor å fokusere bare på hva vi damer prioriterer Anonymkode: 2243e...74b For meg er det like selvsagt å ta min del av bilvask, dekkskifte, snømåking, plenklipping, rensing av sluk, rens av takrenner og annet ytre vedlikehold, som det er å forvente at mannen tar sin del av husarbeidet. Strengt tatt foretrekker jeg slike oppgaver foran renhold, klesvask og matlaging, men når mannen også gjør det, må man bli enige om en fordeling av de kjedelige oppgavene som kjennes rettferdig for begge. Anonymkode: 86497...580 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:01 #38 Del Skrevet fredag kl 08:01 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Vindu, stekovn, dusj osv er ikke noe som må taes . Slapp av, skit du ikke ser, ser ikke andre heller. Anonymkode: 40bea...6bc Haha, eh, jo? Eller tänker du din mamma ska komma och städa för dig? Anonymkode: ea58e...bed 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:11 #39 Del Skrevet fredag kl 08:11 Vi har delt inn husets oppgaver i klare kvinne- og manneoppgaver. Da er det aldri noen tvil hvem som har skylden, og hvem som skal ta oppgaven, når noe begynner å forfalle. Aldri noen krangling. Anonymkode: 7c99b...79b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:23 #40 Del Skrevet fredag kl 08:23 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er vel heller ikke en kvinnes jobb? Både vinduer og stekeovn må vaskes innimellom. Selvsagt ikke ofte, men minst en gang i året er jo greit.. Anonymkode: 88e88...e09 Her må du gjerne opplyse meg om hvilken katastrofe som inntreffer om man aldri vasker vinduene? Så vidt meg bekjent tåler vinduer møkk helt fint. Jeg bor med en kvinne som er langt mer opptatt av å vaske vinduer enn å vaske de to bilene vi har. Men hvilke av de to tingene før størst konsekvenser om man lar vær å vaske de? Anonymkode: d9443...49a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå