Gå til innhold

Airpods til 14-åring

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dersom behovet er støydemping pga høysensitivitet osv så er det bare dumt å kjøpe de uten. Ja jeg forstår at de koster en del men dersom behovet er der så er de vel verdt pengene.

Jeg er nå på mitt tredje par av AirPods Pro (de med støydemping) og mener de er gull verdt. Jeg har ingen diagnose eller utredning for høysensitivitet eller andre relaterte diagnoser, men for meg oppleves en dag med og en dag uten som to helt ulike verdener. Selv om jeg sitter mye på kontor (eget kontor) så bruker jeg enten AirPods Pro eller AirPods Max med støydemping på store deler av dagen for å klare å konsentrere meg og bli mindre sliten av alle lydene rundt meg (ventilasjonsanlegg, folk som går forbi, snakker, ringelyder +++).

Støydempingen i gen 2 kan settes i adaptive mode dersom det er en bekymring utendørs. Når jeg bruker de på tur med bikkja har jeg de i adaptive mode og da demper den støy generelt men slipper tale, biler og andre risikolyder igjennom. Jeg opplever det som veldig trygt og jeg hører biler som kommer bak meg og syklister som ringer med klokka. Alternativt kan støydempingen slås av dersom en ikke stoler på de.

I tillegg er det verdt å merke at med siste iOS versjon og FW til AirPodsene så kan de kjøre en hørselstest for deg som deretter tilpasser lyden i AirPodsene etter personlige behov. Jeg sliter litt med enkelte frekvenser (ulikt på hvert øre) noe som gjør at hver enkelt pod kompenserer for de frekvensene jeg trenger. Noe som på sin side gjør meg mindre sliten i lengre samtaler og møter. Noe som kan være veldig greit i et klasserom dersom det er noe hun sliter med. Bare et tips :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...