AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:19 #1 Del Skrevet onsdag kl 14:19 Jeg prøver å holde meg vekke fra ultraprosesert mat, men synes det er vanskelig å finne god drikke som ikke er ultraprosesert. Så er det noen som har tips til noe som smaker godt og ikke er ultraprosesert? Eventuelt oppskrifter på juic, saft eller lignende? Jeg er ganske ny til det å prøve å spise sunt og har ikke så mye kunskap enda, så alle råd tas i mot med stor taknemelighet! Anonymkode: 6d4b3...02f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:23 #2 Del Skrevet onsdag kl 14:23 Jeg liker vann med isbiter og (økologiske) sitronskiver 🌞 Anonymkode: 39eeb...b6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:03 #3 Del Skrevet onsdag kl 21:03 Kok saft selv. Sleng bær du liker i en gryte med masse vann, kok, sil, frys. Anonymkode: f3020...45b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:06 #4 Del Skrevet onsdag kl 21:06 Farris? Anonymkode: 2fb76...4c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:22 #5 Del Skrevet onsdag kl 21:22 En del vanlig saft med sukker (for eksempel lerum solbærsirup, blåbærsaft og husholdningsaft) er ikke ultraprossesert. Selvfølgelig ikke sunt med saft, men hvis du vil unne deg noe søtt er det et alternativ. Kan blande det med farris naturell for å lage egen "brus". Fryste smoothieblandinger er også godt hvis du vil ha noe som metter mer, og så finnes det mye god te. Palais des thes har gode fruktteer, både til iste og vanlig te. De synes jeg smaker søtere enn de er. Anonymkode: 61cd2...fcd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:25 #6 Del Skrevet onsdag kl 21:25 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg prøver å holde meg vekke fra ultraprosesert mat, men synes det er vanskelig å finne god drikke som ikke er ultraprosesert. Så er det noen som har tips til noe som smaker godt og ikke er ultraprosesert? Eventuelt oppskrifter på juic, saft eller lignende? Jeg er ganske ny til det å prøve å spise sunt og har ikke så mye kunskap enda, så alle råd tas i mot med stor taknemelighet! Anonymkode: 6d4b3...02f Eg digger å lage mine eigne juicer og smoothier og eksperente med smakar og innhald! I dag har eg laga smoothie med appelsin, spinat, banan og løvetann! Digg, men også fordi løvetann inneheld masse jern (som eg treng). Anonymkode: c9691...caa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:13 #7 Del Skrevet torsdag kl 15:13 Ferskpresset juice er vel ikke ultraprosessert? Anonymkode: c30c3...d29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:18 #8 Del Skrevet torsdag kl 15:18 AnonymBruker skrev (På 23.4.2025 den 16.19): Jeg prøver å holde meg vekke fra ultraprosesert mat, men synes det er vanskelig å finne god drikke som ikke er ultraprosesert. Så er det noen som har tips til noe som smaker godt og ikke er ultraprosesert? Eventuelt oppskrifter på juic, saft eller lignende? Jeg er ganske ny til det å prøve å spise sunt og har ikke så mye kunskap enda, så alle råd tas i mot med stor taknemelighet! Anonymkode: 6d4b3...02f Om to måneder eller deromkring er blåbærene modne. Det er bare å koke og safte. Senere kommer andre bær og saker som kan brukes til saft. Anonymkode: d3f48...dd8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå