AnonymBruker Skrevet 23. april #1 Skrevet 23. april Ved forrige fødsel så bæsjet jeg på meg i flere omganger og det verste var at det virkelig stinket! Hadde spist Mc Donald’s dagen før og var nok litt dårlig i magen. Var kjempeflaut når rommet var fullt av folk og det luktet så jævlig, lenge! Skal snart føde igjen og gruer meg til den delen. Er det virkelig så vanlig å bæsje under fødsel? Anonymkode: b13ba...ff8 1
AnonymBruker Skrevet 23. april #2 Skrevet 23. april Jesus. Mann som skriver her eller? Hvis ikke, kan du be om klyster. Eller ikke spise McDonald’s når du nærmer deg termin. Anonymkode: 9956e...7b7 6
Million Skrevet 23. april #3 Skrevet 23. april For min del hadde jeg hatt diare hjemme i mange timer den dagen jeg til slutt innså at jeg måtte innom fødeavdelingen pga ryggsmertene. Skjønte ikke at jeg var i fødsel, for det var kun dunking i ryggen, ingenting i magen. Da jeg kom på fødeavdelingen og de oppdaget at jeg var i full fødsel med seks cm åpning, ga de meg en klysterpakning og ba meg gå på toalettet å ta den. For å tømmes før man blir lagt i fødesengen. Jeg fortalte at jeg hadde tømt meg helt hjemme i løpet av dagen (dette var tidlig på kvelden på sykehuset) men de bare ba meg ta et klyster likevel. Gjorde det, men ingenting igjen å komme ut. Så jeg opplevde ingenting i fødesengen som kom ut fra rumpa. Jeg trodde det var vanlig å gi klyster før fødsel, så sant man rekker det? Kanskje du kan ta det selv hjemme før du drar på føden om du vil? Ev be om å få det på sykehuset før du skal føde? 1
AnonymBruker Skrevet 23. april #4 Skrevet 23. april Helt vanlig å bæsje under fødselen. Du kan be om klyster når de første fødselsriene starter. Da får du tømt deg godt før pressriene. Anonymkode: df8c1...29f 2
AnonymBruker Skrevet 23. april #5 Skrevet 23. april Jeg gjorde det med nr 1 (ikke mye, men det kom litt når hodet begynte å komme ned), jeg tenkte ikke særlig mye over det og jordmor var rask til å vaske bort. Med nr 2 gjorde jeg det ikke, passet på å gå på do ofte og bevege meg mye slik at jeg kanskje fikk ut avføring som lå og ventet 🥴 Anonymkode: d32a5...ea3 2
AnonymBruker Skrevet 23. april #6 Skrevet 23. april Million skrev (1 minutt siden): For min del hadde jeg hatt diare hjemme i mange timer den dagen jeg til slutt innså at jeg måtte innom fødeavdelingen pga ryggsmertene. Skjønte ikke at jeg var i fødsel, for det var kun dunking i ryggen, ingenting i magen. Da jeg kom på fødeavdelingen og de oppdaget at jeg var i full fødsel med seks cm åpning, ga de meg en klysterpakning og ba meg gå på toalettet å ta den. For å tømmes før man blir lagt i fødesengen. Jeg fortalte at jeg hadde tømt meg helt hjemme i løpet av dagen (dette var tidlig på kvelden på sykehuset) men de bare ba meg ta et klyster likevel. Gjorde det, men ingenting igjen å komme ut. Så jeg opplevde ingenting i fødesengen som kom ut fra rumpa. Jeg trodde det var vanlig å gi klyster før fødsel, så sant man rekker det? Kanskje du kan ta det selv hjemme før du drar på føden om du vil? Ev be om å få det på sykehuset før du skal føde? Klyster har ikke vært et tema på noen av mine to fødsler Anonymkode: d32a5...ea3 1
AnonymBruker Skrevet 23. april #7 Skrevet 23. april Jeg var i badekaret på sykehuset da jeg merket at jeg måtte bæsje. Sendte samboer ut, og bæsja altså den største bæsjen i KVINNES MINNE 😂 bæsja ikke noe mer under fødselen. Be om klyster på forhånd om ikke naturen går sin gang av seg selv Anonymkode: c4151...23a 1
AnonymBruker Skrevet 23. april #8 Skrevet 23. april Jeg lå også å bæsjet på meg gjennom hele fødselen. Til tross for at jeg fikk tømme meg før fødselen satte ordentlig igang. Men nå hadde jeg en fantastisk jordmor som sa at det ikke var noe å være flau over fordi at når jeg bæsjet på meg beviste det at hodet til babyen lå i en spesiell vinkel i fødselskanalen som da sa noe om hvor langt på vei babyen hadde kommet ned i fødselskanalen. Anonymkode: aabe3...cf2 2
AnonymBruker Skrevet 23. april #9 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg var i badekaret på sykehuset da jeg merket at jeg måtte bæsje. Sendte samboer ut, og bæsja altså den største bæsjen i KVINNES MINNE 😂 bæsja ikke noe mer under fødselen. Be om klyster på forhånd om ikke naturen går sin gang av seg selv Anonymkode: c4151...23a …. Burde kanskje presisert at det var toalett på rommet badekaret var i. Jeg bæsjet altså IKKE i badekaret 😂 Anonymkode: c4151...23a 12 1
AnonymBruker Skrevet 23. april #10 Skrevet 23. april Jeg vet ikke om jeg gjorde det. Prøvde å gå på do før, men ingenting kom ut. Var forstoppet hele graviditeten. Om noe kom ut, var nok fødselssykepleier kjapp til å fjerne det. Bekymret meg ikke for dette under mine to styrtfødsler hvertfall, hadde litt annet å tenke på. Anonymkode: fb3eb...c02
Million Skrevet 23. april #11 Skrevet 23. april (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Klyster har ikke vært et tema på noen av mine to fødsler Anonymkode: d32a5...ea3 Nei vel, da er det nok ulik praksis fra sykehus til sykehus, og kanskje fra helsepersonellets side? Det er jo ingenting i veien for å ta det selv eller be om det, om man vil unngå at det kommer i fødesengen, slik ts skriver. Som sagt, dersom det er tid til det, selvfølgelig. Endret 23. april av Million
AnonymBruker Skrevet 23. april #12 Skrevet 23. april Jeg slapp nok ein kabel under alle mine 4 fødsler. De er ganske vant med div på fødeavdelingen, så det går fint. De pakker den bare inn i stikklakenet du har under deg, og kaster det i søpla, så fortsetter de med sitt der nede Altså, det er endel krefter i sving under en fødsel, og du skal jo PRESSE, og ved de første riene er det lett å presse med "rumpa" om du skjønner hva jeg mener. Her gikk vannet med sistemann midt nedi en kabab, den spiste jeg opp i bilen på vei til sykehuset, fordi en kaster ikke mat! Det angret jeg bittert på, - spydde den opp igjen i omganger midt oppi etpar pressrier, så det blei jo ei salig smørje med spy, bæsj og blod. Gubben sympatispydde også, som ei lita rosin i pølsa. Anonymkode: ed76b...3a5 2 3
AnonymBruker Skrevet 23. april #13 Skrevet 23. april Klyster hjelper ikke, de sluttet å gi det regelmessig fordi det faktisk ikke sikrer at det ikke kommer mer siden. Anonymkode: 99e0b...250 1
Anim92 Skrevet 23. april #14 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Ved forrige fødsel så bæsjet jeg på meg i flere omganger og det verste var at det virkelig stinket! Hadde spist Mc Donald’s dagen før og var nok litt dårlig i magen. Var kjempeflaut når rommet var fullt av folk og det luktet så jævlig, lenge! Skal snart føde igjen og gruer meg til den delen. Er det virkelig så vanlig å bæsje under fødsel? Anonymkode: b13ba...ff8 Helt vanlig å bæsje under fødsel. Og en grønnsaksjuice kan få avdelingen til å lukte vel så ille som McDonald’s. Ville bedt om klyster, og trøster meG med vissheten at det er helt normalt å bæsje ☺️ 1
Landmus Skrevet 23. april #15 Skrevet 23. april Det bryr de seg svært lite om. Ignorer det selv, du gjør det jo ikke med vilje 1
AnonymBruker Skrevet 23. april #16 Skrevet 23. april Fikk klyster, og bæsja likevel, en gang i do, og en gang uten. Jeg sa at jeg måtte bæsje, men jordmor var sikkert på at det var nedpress. Det er vel ikke så godt å vite forskjell for førstegangs. Anonymkode: 71fe7...2c1
AnonymBruker Skrevet 23. april #17 Skrevet 23. april Det gikk fint altså. De er jo vant med det. Anonymkode: 71fe7...2c1
AnonymBruker Skrevet 23. april #18 Skrevet 23. april Skjedde på begge mine fødsler. Tror det er minst like vanlig at det skjer som at det ikke skjer, så du kan iallfall trøste deg med at jordmødrene er veldig vant til det 😊 Anonymkode: 53ea5...d99 1
AnonymBruker Skrevet 23. april #19 Skrevet 23. april Jeg har aldri bæsjet på meg under fødsel, og trodde virkelig ikke dette var normalt heller. Hadde dødd av skam.. Anonymkode: 367f6...8e5
AnonymBruker Skrevet 23. april #20 Skrevet 23. april Fy faen denne tråden er nok til å holde meg vekk fra tanken på familiestifting Anonymkode: 72fb2...e52 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå