HerKommerMummi Skrevet 23. april 2025 #21 Skrevet 23. april 2025 Jeg hadde lett takket ja til en sånn invitasjon. Synes det høres hyggelig ut 🥳 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2025 #22 Skrevet 23. april 2025 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Som firebarns-forelder kan jeg med hånden på hjertet si at de bursdagene som har vært mest vellykkede har de vi har hatt hjemme. Ungene synes det er veldig stas både se hverandre sine hus og å vise frem rom og leker til vennene sine. Er også helt overbevist om at barna knytter tettere vennskap når de er med hverandre hjem. Anonymkode: 8da9c...e15 Men så er det ikke alle som bor i hus, noen har trang plass. Fireåringer har også ofte med seg foreldre. Anonymkode: fbe7e...700
AnonymBruker Skrevet 23. april 2025 #23 Skrevet 23. april 2025 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hadde aldri takket ja til en slik invitasjon. Anonymkode: 3e4c1...bc1 Enig i denne. McDonalds er ikke et passende sted for en barnebursdag med 4 åringer. Jeg skjønner ikke helt hva man tenker her.. Anonymkode: aca65...557 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2025 #24 Skrevet 23. april 2025 HerKommerMummi skrev (58 minutter siden): Jeg hadde lett takket ja til en sånn invitasjon. Synes det høres hyggelig ut 🥳 Ok takk endelig noen som svarte positivt 🥰men det er såååå mange som er i mot mcdonalds bursdag. Lar dere aldri barna deres spise burger og fries? Hver gang vi er på mcDonalds så ser jeg flere barn som spiser den type mat. Men her på kvinneguiden ser det ut som 99% av befolkningen ikke tar med barna sine på Mcdonalds TS Anonymkode: 1930d...4b1 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2025 #25 Skrevet 23. april 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ok takk endelig noen som svarte positivt 🥰men det er såååå mange som er i mot mcdonalds bursdag. Lar dere aldri barna deres spise burger og fries? Hver gang vi er på mcDonalds så ser jeg flere barn som spiser den type mat. Men her på kvinneguiden ser det ut som 99% av befolkningen ikke tar med barna sine på Mcdonalds TS Anonymkode: 1930d...4b1 Min 4 åring vet ikke at McDonalds eksisterer. Jeg har bare vært på McDonalds en gang selv, så det har nok med foreldrenes interesse å gjøre. Anonymkode: 1a7ed...1cf 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2025 #26 Skrevet 23. april 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Min 4 åring vet ikke at McDonalds eksisterer. Jeg har bare vært på McDonalds en gang selv, så det har nok med foreldrenes interesse å gjøre. Anonymkode: 1a7ed...1cf Ok men hva om hvis barnet dittt etterhvert begynner å like McDonalds? Skal du la han spise der? Vi har mange barn i familien og McDonalds er populær blant alle barna. Men det betyr ikke at vi kun spiser junk food. Vi tar med barna dit kanskje 1 gang på 2-3 mnd. Og det tror jeg ikke er mye Ts Anonymkode: 1930d...4b1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2025 #27 Skrevet 23. april 2025 Jeg hadde ikke hatt noe imot om mitt barn fikk mat derfra en sjelden gang. Så hysterisk er jeg ikke. Problemet er at de fort kjeder seg og begynner å tulle. Det er mange alternativer. Utebursdag er jo helt topp! Du kan låne uteområdet til barnehagen, finne en plass i skogen eller en lekeplass. Ta med enkel mat og kake. Ungene får herje og foreldrene kan prate. Man forstyrrer ingen og slipper sure blikk. Og det er myye billigere. Anonymkode: 95cdf...35a 3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2025 #28 Skrevet 23. april 2025 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ok men hva om hvis barnet dittt etterhvert begynner å like McDonalds? Skal du la han spise der? Vi har mange barn i familien og McDonalds er populær blant alle barna. Men det betyr ikke at vi kun spiser junk food. Vi tar med barna dit kanskje 1 gang på 2-3 mnd. Og det tror jeg ikke er mye Ts Anonymkode: 1930d...4b1 Hadde min datter blitt invitert, så hadde hun selvfølgelig fått prøve ut mcDonalds 😊 Noen går på mcDonalds, mens andre går på pepper pizza, lekeland eller Ritas vegitar og salatbar. Du vil aldri greie å tilfredsstille alle. Det er ditt barns bursdag. Dere vil ha mcDonalds fest. Da kjører dere mcDonalds fest. Barn er ikke vanskelige å tilfredsstille heldigvis. Håper det blir en kjempefin bursdag. Anonymkode: 1a7ed...1cf 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2025 #29 Skrevet 23. april 2025 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Ok takk endelig noen som svarte positivt 🥰men det er såååå mange som er i mot mcdonalds bursdag. Lar dere aldri barna deres spise burger og fries? Hver gang vi er på mcDonalds så ser jeg flere barn som spiser den type mat. Men her på kvinneguiden ser det ut som 99% av befolkningen ikke tar med barna sine på Mcdonalds TS Anonymkode: 1930d...4b1 Det er nok mest at vi som ikke er hverken utpreget usikre eller utpreget fanatiske jevnt over ikke har det samme behovet for å rope det ut til alle vi møter. Enhver med den minste antydning til peiling på kosthold vet at en, to eller for den saks skyld fem turer på McDonald's i løpet av et år ikke har reell betydning for et barns helse. Jeg har ikke barn, og jeg har ikke vært på McDonald's på i hvert fall et tiår fordi jeg ikke liker det noe særlig, men det er selvfølgelig ikke noe problem. Det er heller ikke markant verre enn den maten som gjerne serveres i barnebursdager hjemme. Det er selvfølgelig en hel del foreldre som aldri tar med barna sine på noen junk food-steder og heller ikke serverer usunn mat hjemme, men de er ikke så totalt dominerende i antall som det fremstår på KG. Bra fireåringen deres får en bursdag hun ønsker seg. Det er ikke mer synd på henne enn på de barna som eventuelt ikke dukker opp fordi foreldrene deres heller vil bruke barna sine som en slags fordømmelses-maskot. Anonymkode: ba618...b7c 4
Ny Bruker Skrevet 23. april 2025 #30 Skrevet 23. april 2025 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Feiringen foregår kun 1.5 time. Spise, leke på den lille lekeplassen de har, spise kake, dele ut godteri poser. Vipps så er 1.5time over Ts Anonymkode: 1930d...4b1 25 barn samtidig på McDonalds lekeplass? I de restaurantene jeg kjenner til er det plass til 4-5 barn. Med så små barn ville jeg gå for en mer lukket området uten så mye gjennomtrekk av folk. I tillegg blir det vanskelig for deg å ha oversikt over alle 25. Du kjenner sikkert ikke ansiktet på noen av dem. 3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2025 #31 Skrevet 23. april 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei takk til alle som svarte. Da inviterer vi kun barna fra kullet hennes som blir 11 barn 😇 vi bor trangt så har heller ikke mulighet til å feire det hjemme. Derfor valgte vi Mcdonalds🥰 Ts Anonymkode: 1930d...4b1 Det blir sikkert veldig bra! Min fireåring hadde likt det godt. Du bør avtale med de som jobber der at alle får samme type happy-meal-leke (forskjellig farge el er ikke så farlig, men hvis de har forskjellige, er det dumt når noen få får noe helt annet enn de andre). Anonymkode: e8a1d...f89
AnonymBruker Skrevet 23. april 2025 #32 Skrevet 23. april 2025 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jenta mi fyller 4 år i mai og hun vil feire det på McDonalds. Jeg har 2 spørsmål tild dere...i avd hennes er det barn som er født i 2020 og 2021. Inviterer vi alle blir det akkurat 20 barn. Inviterer vi kun 2021 kullet blir det 11 barn. Det er ikke snakk om penger..men hva syns dere er rett? Invitere hele avd eller kun den aldersgruppen dattera mi hører til? Og så har dattera mi lyst til å invitere fem barn fra familien. De er 9, 5 og 4 år gamle. Er det innafor å invitere barn fra familien når man feirer med barnehage? Vi skal ikke ha egen familie bursdag. Det blir kun denne på Mcdonalds Anonymkode: 1930d...4b1 jeg synes det holder med dem hun er i alder med , det gjorde vi Anonymkode: c66f8...be2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2025 #33 Skrevet 23. april 2025 Jeg liker godt McDonald's mat, vi spiste faktisk der på 4 års dagen til gutten min, men bare oss i familien. Hadde kommet i bursdagen , men kunne ikke holdt bursdag der selv, for 11 , 4 åringer, synes det høres litt kaotisk ut , hvertfall veldig travelt, selv om foreldrene er med. Men barna kommer sikkert til å kose seg masse. Men synes litt synd på de som jobber der 🤣😅. Anonymkode: 1bc2e...c6c 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2025 #34 Skrevet 23. april 2025 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ok takk endelig noen som svarte positivt 🥰men det er såååå mange som er i mot mcdonalds bursdag. Lar dere aldri barna deres spise burger og fries? Hver gang vi er på mcDonalds så ser jeg flere barn som spiser den type mat. Men her på kvinneguiden ser det ut som 99% av befolkningen ikke tar med barna sine på Mcdonalds TS Anonymkode: 1930d...4b1 Ikke alle som har svart er negative på grunn av maten. Men fordi det ikke er et sted som egner seg så godt å ha med 10+ 4-åringer (med eller uten foreldre)... Har du snakket med Mcdonals på forhånd? Hvordan skal du ordne at alle får maten sin samtidig? Hvordan tenker du at du kan servere egen kake på en restaurant? Har dere en Mcdonalds med uvanlig stort lekeområde? Spiser der selv jeg og har gitt det til 3-åringen et par ganger men jeg ville aldri hatt bursdag der for en haug 4-åringer. Anonymkode: 56694...3ae 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2025 #35 Skrevet 23. april 2025 AnonymBruker skrev (På 22.4.2025 den 23.01): Hadde aldri takket ja til en slik invitasjon. Anonymkode: 3e4c1...bc1 Du virket jo som en festlig forelder og menneske..🥳 Anonymkode: 412c8...6f4 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2025 #36 Skrevet 24. april 2025 Må le av mange av svarene her, bor i et eneboligområde rett utenfor, husene er grisedyre, men barnehagebarna kjenner til McDonalds/Burger King ja 😂 Selv synes jeg ikke det er verdt kaloriene, men mannen tar med barna noen ganger når jeg er borte, og de har møtt flere andre fra barnehagen. Så at det lixom skal være krise 😂 (og til de som kun hadde vært hjemme hos folk til 5.(!) klasse, her har INGEN av førskolebarna i år hatt bursdagen hjemme. Selv flertallet av 2021 barna har hatt den på lekeland (jeg personlig hadde håpet de kunne kjøre hjemme de to første årene). Og er egentlig McDonald værre enn pølser? Mye wiener i bursdagene jeg har vært i, da foretrekker jeg faktisk McDonalds 😅 men ja, ville kun bedt 2021 kullet! Det er vanlig å be samme alderstrinn. 11 er jo også et veldig passelig antall barn. Glad jeg bor et sted hvor folk prioriterer bursdag uavhengig av meny 😅 Anonymkode: 75ba6...6fd 1
skruf Skrevet 24. april 2025 #37 Skrevet 24. april 2025 Mtp plassmangel og dette er barnehagebarn (det er ikke alle 3-4 åringer som føler seg trygg nok til å bli invitert i bursdag og overlatt til fremmede (dvs foreldrene til bursdagsbarnet), og det er vanlig at foreldre til barn som er litt sjenerte og usikre er med på bursdagen, Flere 3-4 åringer er heller ikke bleiefri. Mine barn er unge voksne nå, men jeg har tantebarn på samme alder som ts sitt barn, De færreste har plass til 11 eller 20 barn (inkludert foreldrene), og her er der vanlig at når de begynner å feire bursdag i barnehagen (alder varier; i barnehagen til ene tantejenta mi så var 4-årsdagen første barnebursdag, den andre tantejenta mi sin bhg så hadde de ikke barnebursdag før siste året i bhg) så får de leie barnehagen mot en rimelig penge. Foreldre setter opp bord, kjøper inn papptallerkener, plastkopper og evt engangsduk med et tema på som barnet velger seg ut (av erfaring så er engangsduk veldig lurt; bare til å samle alt av brukte tallerkener/ kopper/ evt pynt og rot inni duken og kaste alt. Vasker over bordene, rydder på plass leker og mopper over gulvene tilslutt. Krone til å putte på hodet til bursdagsbarnet er også populært Blås opp noen ballonger til å pynte med. 1,5 time går kjapt når man først skal spise (feks pølse i lompe, sjekk ut barnas kosthold først og kjøp inn evt kyllingpølse, eller gjøre det enkelt å kjøpe bare kyllingpølser hvis det er muslimske barn på samme årstrinn + evt vegetarpølser) Bak eller kjøp kake til etter middagen. Hvis du skal ha godteposer til barna så arrangerer fiskeleken, der hvert barn fisker med en pinne foran et forheng og en voksen sitter bak og henger på godteposene. Her har vi også brukt å ha flasketuten peker på under gaveåpning; gjestene sitter tett rundt bursdagsbarnet som snurrer på ei flaske, og den som flasken peker på gir gaven sin til bursdagsbarnet Litt frilek, og vips så er 1 5 time over. Hadde heller tatt med meg de barna som ikke går i barnehagen på McDonald’s. Jeg har ingenting i mot McDonald’s, men 11 eller 20 barn + evt foreldre kommer til å bli styr. McDonald’s har ikke eget opplegg for barnebursdager lengre. I tillegg er der andre gjester der også. Hvis å låne barnehagen ikke er aktuelt; finnes det ikke bedre alternativer for så små barn som faktisk har eget opplegg for bursdager? Her har vi feks lekeland med tilrettelegging for bursdager, badeland (helst for eldre barn), bowlingbursdag samt kino (også for eldre barn) Igjen; det er ikke maten jeg ser på som et problem, men så mange små barn på en plass som ikke tilrettelegger for bursdager der det også er andre gjester med barn som ønsker å leke seg i lekerommet (der allerede 11/20 unger er stappet inni. Ser for meg mye grining og styr. 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2025 #38 Skrevet 24. april 2025 AnonymBruker skrev (På 22.4.2025 den 23.07): Det er svært mange som er opptatt av kosthold. Tenker du at alle foreldrene i barnehagen ønsker å la barnet sitt spise på McDonald’s? Er det vanlig at foreldre gjør det egentlig? Tror ikke det? Vi hadde ikke takket ja til en slik invitasjon. Anonymkode: bfe29...e8f Dette må være noe av det dummeste jeg har hørt. Det er absolutt ingen som tar skade av å spise på Mc Donalds av og til. Da tenker jeg du bør holde barnet ditt vekk fra alle barnebursdager framover, for regner ikke med pølser da er innafor heller. Jeg syns heller ikke Mc Donalds høres ut som en ok bursdag for 4-åringer, men det har ingenting med maten å gjøre. Herregud. Anonymkode: 53a53...4b8 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2025 #39 Skrevet 25. april 2025 Ingen tar stor skade av å spise på McDonalds av og til, såfremt man har godt og variert kosthold ellers. Det sagt, så ville jeg valgt en annen plass å ha barnebursdag til en 4-åring. Rett og slett fordi det ofte er en travel restaurant, mye lyd og lekeområdet er veldig lite. Ville i så fall bare bedt årskullet til barnet, så få som mulig. Ville heller ikke bedt barna fra familien sammen med barnehagen, men heller tatt en ekstrafeiring med familie. Anonymkode: c4283...be7 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2025 #40 Skrevet 25. april 2025 AnonymBruker skrev (På 22.4.2025 den 23.07): Det er svært mange som er opptatt av kosthold. Tenker du at alle foreldrene i barnehagen ønsker å la barnet sitt spise på McDonald’s? Er det vanlig at foreldre gjør det egentlig? Tror ikke det? Vi hadde ikke takket ja til en slik invitasjon. Anonymkode: bfe29...e8f Det er så sykt at folk velger å takke nei til en bursdag fordi den skal feires på McDonalds. Det er greit å være opptatt av kosthold, men det får da være grenser. Ungen din dør ikke av å spise en burger på mæccern. Anonymkode: c2701...d4f 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå