Gjest Svein Arild Skrevet 13. mars 2006 #1 Skrevet 13. mars 2006 Kjenner dere noen som har tatt bypassoperason? hvordan ble de etterpå+ Noen som døde kort tid etter operasjonen og hvorfor?
*CHOUCHOU* Skrevet 14. mars 2006 #2 Skrevet 14. mars 2006 Hei Svein Arild, Min far er bypass operert etter flere utblokkinger av trange blodarer. Han var pa Feiring klinikken pa Gjövik og far ikke rost de nok for effektivitet og kunnskap. Han kom seg veldig (og jeg mener overrasende) fort pa bena igjen og sa han fölte seg som et helt nytt menneske.
Blackjack Skrevet 14. mars 2006 #3 Skrevet 14. mars 2006 Min farfar tok en by-pass for snart 20 år siden. Han fikk 2 hjerteinfarkt under operasjonen, men de fikk gjennomført og opplivet han likevel. Idag er han 84 år, og fremdeles oppegående. (Kan jo legge til at han røyker 40 om dagen og har gjort det i 70 år ) Tror det er veldig individuelt hvordan kroppen takler en operasjon, men jeg kjenner iallefall kun til vellykkede operasjoner.
NullHull Skrevet 14. mars 2006 #4 Skrevet 14. mars 2006 Faren min ble også hjerteoperert på Feiring klinikken, for 18 år siden. Han skiftet ut 6 blodårer til hjertet. Han lever fortsatt i beste velgående, og har ikke hatt noe som helst av problemer med hjertet i ettertid (han er 76 år nå).
Gjest Svein Arild Skrevet 14. mars 2006 #5 Skrevet 14. mars 2006 Takk for alle svar. Hørte om de som har dødd 4 år etterpå,men det må ha vert av andre grunner i hjertet.
Gjest gjest1 Skrevet 8. april 2006 #6 Skrevet 8. april 2006 Jeg er by pass-operert. Vet ikke statistikken på dødsfall etter operasjonen, men jeg er også klaffeoperert noen ganger, siste gang fordi den mekaniske klaffen ble infisert, og da leste jeg en statistikk som sa at folk dør etter 30 dager etter op. og sånn, så etter fire år tror jeg nok det har andre årsaker, det er ihvertfall ikke operasjonsbetinget. Ting kan jo ha tettet seg igjen osv... Vanlige komplikasjoner er vel blødninger osv, man får jo blodfortynnende, så tror vel kanskje ikke at det er tette årer som er dødsårsaker, men dette VET jeg ikke. Jeg har vært i fin form, men måtte blokke åren etter et halvt år. Må gjøre en ny by pass om noen år, for åren er ikke bra (har aldri vært det, men det var litt hast). Går på fire forskjellige medisiner, de jeg går på i dag har jeg ikke bivirkninger pga heller (hadde det med noen andre, men de slapp jeg å bruke etterhvert).
Gjest gjest1 Skrevet 8. april 2006 #7 Skrevet 8. april 2006 Hm, så nå at denne tråden var litt gammel da
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå