Gå til innhold

Krangler om sex?!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trolltunge skrev (2 timer siden):

Jeg fikk sex, men som ts en gang i uka til en gang annenhver uke. Dessuten ble han stadig mer egoistisk seksuelt, i viten om at jeg var så desperat etter sex at jeg knapt våget å protestere på noe, fordi da orket han plutselig ikke likevel. Så sjeldent sex og lite tilfredsstillende for meg når vi først hadde sex. Veldig veldig glad for at jeg gikk, selv om jeg var glad i mannen og måtte gjennom en kjærlighetssorg. Den gikk over, mens min frustrasjon over dette bare hadde økt om jeg ble. 

Klok av skade var jeg videre betydelig mer bevisst på at seksuell kompatibilitet også er særdeles vesentlig for et varig godt forhold, og like vesentlig som andre ting man må passe godt nok sammen angående. 

Til å begynne med var det ofte, men det dabbet av etter at vi ble samboere og enda mer etter hvert som årene gikk. Føre det ble helt slutt, skjedde det kanskje en gang annenhver måned. 

Helt enig i det du skriver som jeg har uthevet over her, men det kan jo være vanskelig å oppdage til å begynne med når man er nyforelsket og har sex flere ganger i uka. 

Er for øvrig enig med de som sier at hvis det er slik tidlig i forholdet, så blir det neppe bedre. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forskjell i seksuell apetitt. Enkelt og greit. 

Forskjell i lyst kan det kalles. 
Forskjell i sexdrive er annet ord. 

Blir ikke bedre over tid. 

Han er en 3-4x i mnd og du er 4x mer i lyst. Lykke til. Det blir slitsomme tiår. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaia skrev (1 time siden):

Til å begynne med var det ofte, men det dabbet av etter at vi ble samboere og enda mer etter hvert som årene gikk. Føre det ble helt slutt, skjedde det kanskje en gang annenhver måned. 

Helt enig i det du skriver som jeg har uthevet over her, men det kan jo være vanskelig å oppdage til å begynne med når man er nyforelsket og har sex flere ganger i uka. 

Er for øvrig enig med de som sier at hvis det er slik tidlig i forholdet, så blir det neppe bedre. 

Du har selvfølgelig rett i det. Jeg tenkte gjennom hva som var mitt normalbehov, og det minimale jeg orket å leve med, og så tenkte jeg at dersom det var passelig med sex i starten i forhold til det visste jeg egentlig at da ville det bli for lite etterhvert. (Etter mine erfaringer.) Så jeg var ute etter partner som i starten hadde såpass sexdrive at jeg nesten hadde vansker med å følge, selv om mitt behov også var oppgiret. Da ville det forhåpentligvis lande på ok sted. Det gjorde det også, men man har vel ikke noe garanti for det. Bare litt mer håp. 

Så har jeg kanskje den fordelen at jeg er ganske vurderende i starten av en relasjon. Jeg gikk aldri all in med hjerte og sjel veldig fort, som en del gjør når de liker noen. Jeg holdt etterhvert godt tilbake til mannen var vurdert grundig, og hadde en periode der jeg dumpet litt over lav sko dersom menn viste meninger og holdninger jeg ikke ville leve med, eller lav sexdrive eller dårlig seksuell forståelse for at kvinner også er seksuelle og skal ha likeverdig utbytte av sex. Jeg trengte ikke engang nødvendigvis å ha sex med dem for å oppdage det meste av dette, og en del røk før det, men siden absolutt alle menn påstår at de har høy sexlyst, uansett hva som er sannheten, så var akkurat det noe som måtte testes i praksis en tid. To røk på det før det var bra nok match. 

Jeg fant ikke den perfekte mannen på denne måten, men jeg fant en som fremdeles er min ektemann etter 22 år, og det fremdeles er et deilig og aktivt sexliv. Andre ting måtte vi jobbe mer for, men jeg kan jo ikke si at jeg angrer på å vektlegge seksuelle holdninger og drive såpass som jeg gjorde. Den biten av vår relasjon har aldri vært vanskelig, men heller en bro mellom oss når annet medførte litt krøll. Det og selvfølgelig at det er ekte og gjensidig kjærlighet og vilje. 

Har blitt kalt sexgal når jeg har skrevet at seksuell match var vesentlig for meg tidligere, men når man har opplevd hvor galt det kan gå av å ikke være en god seksuell match ble det veldig naturlig viktig for meg. Med så mange som sliter på akkurat det området synes jeg ikke det var å være særlig gal heller, men klok. Det betyr ikke at jeg er noe nymfoman, men at jeg betrakter et deilig sexliv som bedre enn stor frustrasjon, eller forhold til mann som tror at hans seksualitet og tilfredsstillelse er viktigere enn min, bare fordi han er mann. Jeg har truffet på slike menn, og nei jeg ville ikke ha slik mann. Det er jeg veldig glad for at jeg sto fast på. Da hadde han uansett vært eks nå regner jeg med. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.4.2025 den 21.26):

Welcome to mens world! 

Faen så bra at noen av dere kvinner kan få kjenne på hvordan de fleste menn  har det stort sett hele tiden. 

Mann 40+

Anonymkode: f44a6...a7d

Hva slags damer er det du har holdt deg med? Jeg ble nysgjerrig..

Jeg er kvinne 45 og verken jeg eller mine venninner har vært gjerrige, for å si det slik. Selv har jeg aldri avvist partneren min en eneste gang på 20 år, men det har hendt ganske ofte at han er den som drar på det og ikke er helt i humør. Og det er jo greit. 

Anonymkode: 10bad...a06

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er omtrent I samme situasjon. Jeg er vant med hyppig sex i et forhold, men han vil sjeldent sammenlignet med meg.

Men vi krangler lite om dette. 

Han blir ikke sur fordi jeg vil ha ham, og jeg blir ikke fornærmet over å bli avvist. Jeg har lært meg til at det er sånn vi er. Jeg har funnet meg en lidenskapelig hobby, og klarer å "skru av" til han er klar. Og så hender det innimellom at jeg klarer å skru frekvensen vår opp litt.

Anonymkode: 4be9e...c13

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva slags damer er det du har holdt deg med? Jeg ble nysgjerrig..

Jeg er kvinne 45 og verken jeg eller mine venninner har vært gjerrige, for å si det slik. Selv har jeg aldri avvist partneren min en eneste gang på 20 år, men det har hendt ganske ofte at han er den som drar på det og ikke er helt i humør. Og det er jo greit. 

Anonymkode: 10bad...a06

Det er ganske vanlig. 

Har to barn med ei, og at vi fikk to barn var ett lite mirakel. Hennes lyst var 1x i mnd, maks. 1,5år var lengste mellom sex, kunne gå månedsvis. Jeg sluttet jo å prøve, ble jo bare avvist. Men vi samsov, strøk og koset. Jeg trodde hun var lesbisk, jeg trodde hun hadde diagnoser, jeg trodde alt mulig var feil med meg, hva jeg sa eller kledde meg. Etter 10år gikk vi hver til vårt. Jeg klarte ikke ett liv uten noen som helst lidenskap eller sex. Foruten . Måtte avvise tilnærminger på jobb og ute på byen, og hjemme ble jeg alltid avvist. Kjekk mann, topp jobb, alt på stell. Det var helt grusomt. Følte meg så alene. 

Så avsluttet 10år forhold med 2kids pga «mangel på nærhet», det har jeg. 

Livet ble 100x bedre etterpå. Lykkeligere far og. 

Så seksuell apetitt MÅ være lik og var ett av tre absolutte krav til alle nye kjærester. Ellers blir det krøll. 

Eller kravet var at hun skulle være «lidenskapelig», ikke sex. 

Anonymkode: 76c1d...a99

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 22.4.2025 den 20.10):

Jeg og samboer som har vært sammen i snart 10 mnd har diskutert samleie i en hel halv evighet. 

Bakgrunnsinfo er at vi er begge i starten av 20 årene, jobber, har ingen barn og kjøpt oss leilighet. Jeg er kommet fra et forhold der jeg hadde samleie ganske ofte mens han så vidt hadde samleie i sitt tidligere forhold. 

Er som oftest mannen som ønsker mer samleie enn kvinnen, så dette er nytt for meg. 

Mitt dilemma da er at jeg ønsker å ha mer sex enn han, og dette er et problem siden jeg føler jeg insjer mye og ofte, men blir avvist og at samleie kun er etter hans ønske/behov (som kan være 1 gang i uka til 1 gang hver andre uke). Avvisning er jo ikke en gøy følelse så det går ut over mitt eget selvbilde. 

Hva gjør jeg? Hvordan går jeg frem? Vil ikke gå fra han pga dette, men jeg ønsker mer enn han klarer å gi. Vi krangler ofte om dette, og jeg begynner å bli lei. 

(ønsker ikke kommentarer på at jeg kan gjøre ting selv og at han kan gjøre ting på meg, er ikke helt det samme føler jeg)

Anonymkode: b51ec...d3f

Har dere kjøpt leilighet sammen, så bør dere klare å få resten til å fungere, sammen, og. 
Finnes bare en måte å løse dette på, nemlig å snakke sammen. Finne løsninger sammen, som dere begge kan leve med. 
Å ta samtalen om temaet når dere begge er frustrert, er å be om trøbbel. Dere må kunne sette dere ned og bestemme dere for at nå snakker vi rolig sammen, uten å bli sinte eller få andre følelsesutbrudd rundt temaet. 
Klarer dere ikke dette dere to, alene, så må dere finne en terapeut som kan se begges behov og begges sider av saken. For så å klare å få dere til å snakke sammen på samme språk og sammen finne løsninger. 

Anonymkode: 42019...2c6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.4.2025 den 10.06):

1. er jeg som gjør mesteparten. Vi er flinke til å dele på. Jeg tar mye hjemme, han tar mye av det fysisk tunge, ganske stereotypisk kjønnsfordeling

2.ja jeg ser på han som et eget individ og ikke en tømmedukke. Er jo ikke slik at jeg skal ha sex hver dag, men oftere. 

3. jeg tar godt vare på meg selv. Jeg er i fysisk aktivitet og vil si jeg er det som i dagens samfunn kalles ideal kropp. Jeg går i joggebukse ja, men hva pokker skal det ha å si. Han elsker meg den jeg er. Egne interesser ja, ja jeg driver på med egne ting og er med venner så vi er ikke oppi hverandre 24/7

Anonymkode: b51ec...d3f

jeg er enig med deg altså hahaha men jo så lenge det er mannen som ikke får nok sex så har det flere enn en gang blitt skyldt på joggebukse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.4.2025 den 21.26):

Welcome to mens world! 

Faen så bra at noen av dere kvinner kan få kjenne på hvordan de fleste menn  har det stort sett hele tiden. 

Mann 40+

Anonymkode: f44a6...a7d

Det er ikke så lett å være den med høyest sexlyst/sexdriv, nei. Sånn sett er jeg enig med deg. Og sånn sett syns jeg også at noen menn kunne lært litt av å være den med lavest lyst i et forhold. Det er faktisk like sårt og vondt, det også.

Jeg har vært i begge situasjoner. Med eksen var jeg den som hadde mest lyst. Nå er jeg den med lavest lyst/behov/driv. Og nå har jeg skjønt at jeg var rett og slett ei skikkelig bitch mot eksen. Ikke rart det ble mindre og mindre sex, for å si det sånn ... Selv om det er sårt å bli avvist gang etter gang etter gang, noe som gjør det vanskelig å ikke ta det personlig, var det for meg en lettere prosess å skru ned sexlysten, enn prosessen nå med å prøve å justere behovet mitt (drastisk) opp for å komme samboer i møte.

Anonymkode: 9f6f2...564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i 40-årene i et 5 mnd gammelt forhold. Vi har sex med orgasme minimum en gang daglig og masse masse berøring og seksuell lek gjennom hele dagen. Vi bor riktignok ikke sammen, men er mye sammen. I løpet av 10 dager sammen hadde vi sikkert sex 15 ganger vil jeg tro, i tillegg til berøring slikking og suging utenom. 

Dette er ikke normalt ts og om det enn var normalt og du likevel var misfornøyd så har du all rett til å gå og finne en du er kompatibel med. Det blir absolutt ikke bedre med årene. 

Anonymkode: 6d467...e3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...