Gå til innhold

Vennine som vurderer og kutte meg ut

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hun venninna di bør finne seg avholdsvenninner og dere to bør slutte og drikke til dere spyr. På tide å bli voksen?

Anonymkode: 43da8...a57

Honey Dew skrev (51 minutter siden):

Holder med venninnen som vil kutte dere ut. Dere får lære dere å begrense alkholinntaket, ellers er der på vei mot alkoholmisbruk.

Har kyra glemt at hun har vært kalv?

Anonymkode: 5ef1a...188

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan da være venner selv om dere drikker. Hun må jo ikke være med på fester vet du. 
Selv drikker jeg ikke og har venner som drikker , eg sutrer da ikke av den grunn. 

Anonymkode: a5b0f...bed

AnonymBruker
Skrevet

Hva hun gjør kan du ikke styre. 

Men du kan si unnskyld for å ha dratt henne med på noe som åpenbart ikke er hennes greie. Og med alt styret i tillegg da så kan jeg forstå at hun ble ukomfortabel. 

Om dere har andre interesser til felles og ellers har et godt vennskap så kan dette løses greit ved at du ikke drar med deg akkurat denne venninna på slike sammenkomster mtp at det igjen, åpenbart ikke er hennes greie. Du kan jo feste og drikke med alle andre venner. 

Prøv å unnskylde for alt styret og å ha dratt henne med på den festen. Videre så kan du love å ikke dra henne med på noe sånt igjen, men fortelle at du setter stor pris på vennskapet deres og at du håper hun vil være venner videre. Da er ballen helt i hennes hjørne og avgjørelsen må hun få ta selv.

Anonymkode: d4c5b...ae6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Ikke alle kyr har vært fylliker.

Anonymkode: 64b52...352

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

neida, jeg har festet mye i min ungdom men aldri vært så full at jeg hverken har lagd drama eller kastet opp av det.. 

Anonymkode: e573b...bac

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er bare BS. Når jeg var yngre kunne jeg mange ganger drikke meg veldig overstadig beruset, men ble da ikke alkoholiker av det. Det er nok mye større fare med de som drikker veldig ofte enn de som drikker en del for mye de skjeldene gangene de drikker.

Anonymkode: 7d1f2...767

Du ødelegger kroppen din. Folk som ikke kan styre alkoholinntaket sitt, er på vei mot alkoholisme. Det går an å drikke med vett.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har aldri festet eller drukket alkohol.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Honey Dew skrev (3 timer siden):

Holder med venninnen som vil kutte dere ut. Dere får lære dere å begrense alkholinntaket, ellers er der på vei mot alkoholmisbruk.

Hva er det som tilsier at de er på vei mot alkoholmisbruk?

Anonymkode: 15d82...64c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Honey Dew skrev (19 minutter siden):

Men da bør du jo heller ikke uttale deg. Det er så typisk dette forumet, oversvømt av uføretrygdede avholdskvinnfolk som tror at det de har opplevd i sitt liv er helt likt med, og direkte overførbart til andre sitt liv. 

Det fremstår som at ts er relativt ung. Jeg heier selvsagt ikke på å drikke seg så dritings som det ts og venninne gjorde, men det gjør de jo ikke til fylliker. Når du ikke vet hvordan det er å drikke, hvordan det noen ganger (gjerne i ungdommen) kan bli litt for mye og man går på en smell så får du la være å uttale deg . Du kan på ingen måte vite om at TS er (på vei til å bli) en fyllik på grunn av denne episoden her. Erfaringer du har gjort deg, eller historier du har hørt, er på ingen måte nødvendigvis direkte overførbart til denne situasjonen. Du vet altfor lite om TS sitt liv og drikkemønster til å si noe som helst om dette.

Jeg kommer ikke over hvor mange lavkvalitetsinnlegg det er her med mennesker som kun evner å se saker fra sitt eget så altfor fastlåste perspektiv. 

Anonymkode: 25087...1ef

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Men da bør du jo heller ikke uttale deg. Det er så typisk dette forumet, oversvømt av uføretrygdede avholdskvinnfolk som tror at det de har opplevd i sitt liv er helt likt med, og direkte overførbart til andre sitt liv. 

Det fremstår som at ts er relativt ung. Jeg heier selvsagt ikke på å drikke seg så dritings som det ts og venninne gjorde, men det gjør de jo ikke til fylliker. Når du ikke vet hvordan det er å drikke, hvordan det noen ganger (gjerne i ungdommen) kan bli litt for mye og man går på en smell så får du la være å uttale deg . Du kan på ingen måte vite om at TS er (på vei til å bli) en fyllik på grunn av denne episoden her. Erfaringer du har gjort deg, eller historier du har hørt, er på ingen måte nødvendigvis direkte overførbart til denne situasjonen. Du vet altfor lite om TS sitt liv og drikkemønster til å si noe som helst om dette.

Jeg kommer ikke over hvor mange lavkvalitetsinnlegg det er her med mennesker som kun evner å se saker fra sitt eget så altfor fastlåste perspektiv. 

Jeg har vokst opp med to alkoholikere som foreldre og jeg vet godt hva jeg snakker om.

Hva er det som tilsier at de er på vei mot alkoholmisbruk?

De klarer ikke å begrense seg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ku=hun. kyrne=de/dem.

Ikke alle drakk seg dritings og lagde drama som unge. For min del var det lite tragisk da som nå. Kuttet kjapt ut de som ikke kunne styre eget inntak.

Anonymkode: eb809...8dc

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det fremstår som at ts er relativt ung. Jeg heier selvsagt ikke på å drikke seg så dritings som det ts og venninne gjorde, men det gjør de jo ikke til fylliker. Når du ikke vet hvordan det er å drikke, hvordan det noen ganger (gjerne i ungdommen) kan bli litt for mye og man går på en smell så får du la være å uttale deg.

Det er jo nettopp vi som ikke drikker som kan uttale oss om hvorvidt vi vil henge med folk som drikker seg snydens og mister kontrollen. Og du mistet seriøsiteten allerede ved "uføretrygdede". 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Patetisk forsøk på hersketeknikk.

Når angrep er ditt beste forsvar, burde du kanskje revurdere litt..?

Anonymkode: eb809...8dc

• Liker 1
Skrevet

Alle mennesker har rett til å kutte ut mennesker de føler de ikke passer sammen med. Av hvilken som helst årsaker. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er med venninnen her - folk som drikker til de spyr, lager drama og ikke klarer å oppføre seg og i tillegg bagatellisere og bortforklarer det i ettertid ("vil ha litt å drikke av og til") trenger jeg ikke i livet mitt. Og jeg syntes det var like patetisk da jeg var 18.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Honey Dew skrev (31 minutter siden):

Det sier da ingenting om de kommer til å utvikle misbruk senere.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Honey Dew skrev (33 minutter siden):

Jeg har vokst opp med to alkoholikere som foreldre og jeg vet godt hva jeg snakker om.

Nettopp der har du det. Det var akkurat det jeg mente i mitt første innlegg. Du har dine erfaringer og tror at dine erfaringer er helt lik på, og direkte verførbar til, alle situasjoner i hele verden. Det finnes flust i mennesker som har blitt overstadig på fest uten at de ble eller er alkoholikere av den grunn. Du vet på ingen måte nok om TS eller hennes drikkemønster til å påstå at hun er på vei til å bli alkoholiker. Dine erfaringer med alkohol er ikke nødvendigvis de samme som andres erfaringer med alkohol. Du må lære deg å nyansere og ikke se alt svart/hvitt og konkludere uten å være i nærheten av å ha nok informasjon. 

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er jo nettopp vi som ikke drikker som kan uttale oss om hvorvidt vi vil henge med folk som drikker seg snydens og mister kontrollen. Og du mistet seriøsiteten allerede ved "uføretrygdede". 

Har jeg sagt noe om det? Jeg drikker sjeldent alkohol selv og noen ganger blir jeg med andre som skal drikke alkohol, og andre ganger ikke. Men det er ikke det som er poenget. Poenget er at vedkommende som jeg svarte ikke har noen som helst forutsetninger for å vite om TS er på vei til å bli alkoholmisbruker. Jeg luktet det lang vei fra første innlegget til vedkommende at her er det noen som har negative erfaringer med andres alkoholbruk og tror at hennes opplevelser rundt alkohol er de eneste oppevelsene som går an å ha for alle i hele verden med alkohol. Og så konkluderer hun ut fra sine erfaringer uten å i det hele tatt ha noe som helst grunnlag for å konkludere i denne saken. Det er så lavmål at jeg har ikke ord. Og helt typisk for dette forumet. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg luktet det lang vei fra første innlegget til vedkommende at her er det noen som har negative erfaringer med andres alkoholbruk og tror at hennes opplevelser rundt alkohol er de eneste oppevelsene som går an å ha for alle i hele verden med alkohol. Og så konkluderer hun ut fra sine erfaringer uten å i det hele tatt ha noe som helst grunnlag for å konkludere i denne saken. Det er så lavmål at jeg har ikke ord. Og helt typisk for dette forumet. 

Alt jeg trenger å vite for å konkludere, er at jeg ikke vil henge med folk som blir så fulle at de spyr. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Honey Dew skrev (1 time siden):

Så bra for deg! Gratulerer med å klare å gjøre noe 99% av verden ikke klarer.

Uansett, det å ta seg en fyllekveld i ny og ne gjør ingenting. Man blir verken rusmisbruker eller dum av det.

Man kan derimot ta noen dumme valg med alkohol innabords, men det kan man også med piller legen skriver ut til deg eller annet.

Det går bra....

Anonymkode: b49f8...763

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Alt jeg trenger å vite for å konkludere, er at jeg ikke vil henge med folk som blir så fulle at de spyr. 

Igjen: Det var ikke det som var poenget i det hele tatt. Du skal få henge med akkurat hvem du vil, du som alle andre. 

Poenget er: Vedkommende jeg svarte har ingen som helst grunnlag for å konkludere med at TS er på vei til å bli alkoholmisbruker. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...