AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:04 #21 Del Skrevet tirsdag kl 17:04 Jeg bruker sele! Spesielt når vi sykler/sparkesykler i områder hvor det kan komme biler, eller på båt og brygge.. vet det ser litt teit og overdramatisk ut, men har en overaktiv to-åring, og hvis jeg mister blikket i et millisekund så er ungen 100 meter unna. Pleier å løpe etter når ungen sykler/sparkesykler sånn at han ikke merker noe til selen, men da har jeg kontroll og kan bremse hvis situasjonen krever det. Anonymkode: b1934...19d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:09 #22 Del Skrevet tirsdag kl 17:09 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg bruker sele! Spesielt når vi sykler/sparkesykler i områder hvor det kan komme biler, eller på båt og brygge.. vet det ser litt teit og overdramatisk ut, men har en overaktiv to-åring, og hvis jeg mister blikket i et millisekund så er ungen 100 meter unna. Pleier å løpe etter når ungen sykler/sparkesykler sånn at han ikke merker noe til selen, men da har jeg kontroll og kan bremse hvis situasjonen krever det. Anonymkode: b1934...19d Hva slags sele bruker du? Anonymkode: 6e4fb...466 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:13 #23 Del Skrevet tirsdag kl 17:13 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Svigermoren min fikk på seg sele på 80 tallet når hun var liten. De festet henne i rekkverket til huset så hun ikke skulle løpe ut fra hagen og ut i veien. Hun hadde lang line men for henne var den ikke lang nok. Anonymkode: 8ef74...da7 På 80 tallet hadde min far tau knyttet fast i redningsvesten min slik jeg skulle holde meg unna da han satt ut bruket om bord i båten, sett i ettertid var det vel litt uforsvarlig om båten hadde gått ned Anonymkode: e0c85...609 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:18 #24 Del Skrevet tirsdag kl 17:18 Dra alene med toåringen til et sted som er trygt. En park eller lignende. Sett deg ned og lat som du er litt opptatt med noe og la hen løpe. Se hva som skjer når du ikke følger etter. Instinktivt vil ikke så små barn stikke av fra foreldrene. De vil teste å bevege seg seg vekk fra foreldrene, men når foreldrene ikke hele tiden løper etter og passer på vil de komme tilbake. Om erfaringen til barnet er at du hele tiden roper og løper etter så tror jo hen at det er meningen. Men hvis du kommuniserer tydelig at du blir på et sted og ikke følger etter vil ikke toåringen løpe så langt vekk fra deg. Dette fungerer på de fleste barn. Anonymkode: eb363...e6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:25 #25 Del Skrevet tirsdag kl 17:25 Hvis du har en bikkje, absolutt. Anonymkode: 05307...e63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:35 #26 Del Skrevet tirsdag kl 17:35 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvis du har en bikkje, absolutt. Anonymkode: 05307...e63 Jada, nå har vi sett hundekommentarene dine. Ingen har reagert, for det er ikke morsomt. Alternativet er jo å måtte ha ungen i vogn eller sele så de ikke får løpe fritt eller å ikke la dem få komme utenfor området med vegger eller gjerder. Som burhøns. Ha ha. 🙄 Anonymkode: 6e4fb...466 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:37 #27 Del Skrevet tirsdag kl 17:37 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Dra alene med toåringen til et sted som er trygt. En park eller lignende. Sett deg ned og lat som du er litt opptatt med noe og la hen løpe. Se hva som skjer når du ikke følger etter. Instinktivt vil ikke så små barn stikke av fra foreldrene. De vil teste å bevege seg seg vekk fra foreldrene, men når foreldrene ikke hele tiden løper etter og passer på vil de komme tilbake. Om erfaringen til barnet er at du hele tiden roper og løper etter så tror jo hen at det er meningen. Men hvis du kommuniserer tydelig at du blir på et sted og ikke følger etter vil ikke toåringen løpe så langt vekk fra deg. Dette fungerer på de fleste barn. Anonymkode: eb363...e6f Godt tips. Men problemet er ofte at han ser noe og løper mot det uten å tenke. Så det er nok noe modning som trenges her også. Og på flyplasser etc blir det jo uansett vanskelig Anonymkode: 6e4fb...466 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:38 #28 Del Skrevet tirsdag kl 17:38 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jada, nå har vi sett hundekommentarene dine. Ingen har reagert, for det er ikke morsomt. Alternativet er jo å måtte ha ungen i vogn eller sele så de ikke får løpe fritt eller å ikke la dem få komme utenfor området med vegger eller gjerder. Som burhøns. Ha ha. 🙄 Anonymkode: 6e4fb...466 Du må gjerne vise meg hvor jeg har sagt det mer enn en gang. Og, løpe fritt med sele? Er du litt tett? Anonymkode: 05307...e63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:40 #29 Del Skrevet tirsdag kl 17:40 Jeg hadde samme problemstilling med en snart 3-åring som løp så fort han fikk sjansen; og tvillingbabyer. Hadde håndleddsbånd, følte det var litt bedre enn å ha han i sele 😆 vi bodde midt i Oslo med masse trafikk så det var nødvendig. Anonymkode: cf59f...b9d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:42 #30 Del Skrevet tirsdag kl 17:42 Vi er veldig fornøyd med denne. https://www.clasohlson.com/no/Flexibånd-Flexi-Fun-i-størrelse-XS-til-L/p/31-3284-4 Anonymkode: 794f4...630 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:43 #31 Del Skrevet tirsdag kl 17:43 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg hadde samme problemstilling med en snart 3-åring som løp så fort han fikk sjansen; og tvillingbabyer. Hadde håndleddsbånd, følte det var litt bedre enn å ha han i sele 😆 vi bodde midt i Oslo med masse trafikk så det var nødvendig. Anonymkode: cf59f...b9d Hva er det? Kan du evt sende lenke? Jeg vil gjerne la ham gå selv til barnehage etc, men jeg tør ikke så lenge jeg er redd han stikker av eller løper ut i veien Anonymkode: 6e4fb...466 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:45 #32 Del Skrevet tirsdag kl 17:45 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du må gjerne vise meg hvor jeg har sagt det mer enn en gang. Og, løpe fritt med sele? Er du litt tett? Anonymkode: 05307...e63 Ja det er jeg. Helt tett i pappen faktisk. Om du ikke har noe nyttig å komme med så er det vel bare å være å kommentere om jeg er så dum? Takk for innspill. Ikke helt det jeg var på jakt etter, men takk for tida di. Og beklager om jeg tok «voff voff» kommentaren fra noen andre som at den var fra deg. Ha en strålende aften. Anonymkode: 6e4fb...466 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:52 #33 Del Skrevet tirsdag kl 17:52 Jeg brukte sele med bånd på datteren min da hun var på den alderen! Helt fantastisk! Det ga henne mye mer frihet (alternativet var å sitte i vogn hylende, eller i bæresele hylende), og det ga oss trygghet. Anonymkode: 440b5...0bc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:56 #34 Del Skrevet tirsdag kl 17:56 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg brukte sele med bånd på datteren min da hun var på den alderen! Helt fantastisk! Det ga henne mye mer frihet (alternativet var å sitte i vogn hylende, eller i bæresele hylende), og det ga oss trygghet. Anonymkode: 440b5...0bc Hva slags sele brukte du? Og hvor langt bånd kan man få på dem? Noen av de ser ut som at båndet er litt kort? Tenker jo at det bør være litt mulighet for bevegelse? Eller? Har ingen erfaring så ønsker veldig gjerne å høre fra andre som har det! Anonymkode: 6e4fb...466 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:58 #35 Del Skrevet tirsdag kl 17:58 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Dra alene med toåringen til et sted som er trygt. En park eller lignende. Sett deg ned og lat som du er litt opptatt med noe og la hen løpe. Se hva som skjer når du ikke følger etter. Instinktivt vil ikke så små barn stikke av fra foreldrene. De vil teste å bevege seg seg vekk fra foreldrene, men når foreldrene ikke hele tiden løper etter og passer på vil de komme tilbake. Om erfaringen til barnet er at du hele tiden roper og løper etter så tror jo hen at det er meningen. Men hvis du kommuniserer tydelig at du blir på et sted og ikke følger etter vil ikke toåringen løpe så langt vekk fra deg. Dette fungerer på de fleste barn. Anonymkode: eb363...e6f Dette er ikke sant for alle barn. Mine svigerforeldre sa dette til meg hele tiden. Til slutt ble jeg dritt lei og sa at vi gjerne kunne teste det, dersom de tok det fulle ansvaret. Toåringen forsvant og vi ble alle sittende, etter en god stund ble de såpass svett at de løp etter. De fant henne til slutt med en annen familie hun hadde funnet og blitt med, og gjerne ville bli hos, hun ville leke med barna deres. Dette var på ferie. Folk kjenner sine barn best, noen barn stikker faktisk uten å se seg tilbake. (Jeg svarte over, ja vi brukte sele og bånd). Nå, 2 år senere, trengs det ikke lenger. Anonymkode: 440b5...0bc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:00 #36 Del Skrevet tirsdag kl 18:00 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva slags sele brukte du? Og hvor langt bånd kan man få på dem? Noen av de ser ut som at båndet er litt kort? Tenker jo at det bør være litt mulighet for bevegelse? Eller? Har ingen erfaring så ønsker veldig gjerne å høre fra andre som har det! Anonymkode: 6e4fb...466 Helt enkel svart sele med bånd, båndet var ikke veldig langt.. kanskje rundt 1,5m? Vi brukte det aller mest i områder med mye mennesker, eventuelt bilveier, da trengs jo ikke så langt bånd uansett. Men vurderte noen ganger å skaffe fleksibånd.. sånn til hunder😂 Anonymkode: 440b5...0bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:01 #37 Del Skrevet tirsdag kl 18:01 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Vi er veldig fornøyd med denne. https://www.clasohlson.com/no/Flexibånd-Flexi-Fun-i-størrelse-XS-til-L/p/31-3284-4 Anonymkode: 794f4...630 Takk! Blir den ikke for lang? Er redd jeg skal rykke til når småen løper av gårde 😅 Anonymkode: 6e4fb...466 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:02 #38 Del Skrevet tirsdag kl 18:02 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette er ikke sant for alle barn. Mine svigerforeldre sa dette til meg hele tiden. Til slutt ble jeg dritt lei og sa at vi gjerne kunne teste det, dersom de tok det fulle ansvaret. Toåringen forsvant og vi ble alle sittende, etter en god stund ble de såpass svett at de løp etter. De fant henne til slutt med en annen familie hun hadde funnet og blitt med, og gjerne ville bli hos, hun ville leke med barna deres. Dette var på ferie. Folk kjenner sine barn best, noen barn stikker faktisk uten å se seg tilbake. (Jeg svarte over, ja vi brukte sele og bånd). Nå, 2 år senere, trengs det ikke lenger. Anonymkode: 440b5...0bc Hjelp! At du turte! Men veldig bra at du gjorde det. Tenker det ble stille etterpå ja. Anonymkode: 6e4fb...466 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:41 #39 Del Skrevet onsdag kl 12:41 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Dra alene med toåringen til et sted som er trygt. En park eller lignende. Sett deg ned og lat som du er litt opptatt med noe og la hen løpe. Se hva som skjer når du ikke følger etter. Instinktivt vil ikke så små barn stikke av fra foreldrene. De vil teste å bevege seg seg vekk fra foreldrene, men når foreldrene ikke hele tiden løper etter og passer på vil de komme tilbake. Om erfaringen til barnet er at du hele tiden roper og løper etter så tror jo hen at det er meningen. Men hvis du kommuniserer tydelig at du blir på et sted og ikke følger etter vil ikke toåringen løpe så langt vekk fra deg. Dette fungerer på de fleste barn. Anonymkode: eb363...e6f ? Dette er jo bare tull. Det fungerer neppe på barn som man vurdere å kjøpe sele til (som jo ikke er "de fleste barn"). Og hva når barnet tester det samme et sted som slettest ikke er trygt, som er de fleste steder, for eksempel på veien til barnehagen? Da tror h*n jo det er greit å løpe vekk vekk hvis man bare kommer tilbake. Mitt yngste barn brukte vi sele på når hun var 1,5, på ferie, på brygga og slikt. Ikke ellers, og hun har stukket av/blitt mistet/gått av gårde/blitt stående igjen/gjemt seg jeg vet ikke hvor mange ganger. Blitt borte på flyplass (burde hatt sele da!), i butikker, på museum, osv. Så små barn vandrer jo bare avgårde. Ihvertfall enkelte barn. Den eldste skjedde det aldri, men med henne var vi jo to som til en hver tid leide og passet på. Problemet oppstår jo når man har én til som man må bære/passe, og et barn som er altofr trygt/i sin egen verden/har utfartstrang. Anonymkode: 4cb0e...daa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:15 #40 Del Skrevet onsdag kl 17:15 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Du må gjerne vise meg hvor jeg har sagt det mer enn en gang. Og, løpe fritt med sele? Er du litt tett? Anonymkode: 05307...e63 Løper mye friere enn å sitte i vogn, men ingen skriver stygge kommentarer om hvor kneblet og fastbundet barn er i vogn og hvor forferdelig det er at foreldre hindrer fri fysisk utfoldelse i vogn. Så du kan spare deg. Anonymkode: f9eef...f99 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå