AnonymBruker Skrevet 22. april #1 Skrevet 22. april Vet det er litt kontroversielt, men jeg har en superaktiv toåring med et søsken på under 1. om jeg skal ha med begge to er det helt umulig uten vogn. Toåringen bare løper av gårde. Er det noen som vet om det finnes en slags sele eller sekk med sele man kan bruke for å sikre at han er trygg og ikke løper fra meg? Anonymkode: 6e4fb...466 1
AnonymBruker Skrevet 22. april #2 Skrevet 22. april https://www.jollyroom.no/babyutstyr/barnesikring/sikkerhetsseler/babyono-laere-a-ga-sele-first-steps-gronn Anonymkode: a0617...776 1
AnonymBruker Skrevet 22. april #3 Skrevet 22. april Du kan ha han i bæresele knyttet på deg. Da vet du hvor du har han. Det gjorde vi med vår som bare stakk av når vi var ute. Ellers har jeg sett at det finnes varianter av sekk med sele i. Men jeg vet ikke om jeg ville stolt på det. Du kan da ha lille i sele på magen og store i sele på ryggen. Anonymkode: e1a61...37d
AnonymBruker Skrevet 22. april #4 Skrevet 22. april https://www.babycare.no/vogn-og-gasele-4me-sort-18825?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw_JzABhC2ARIsAPe3ynpMb2zLkAtFcZpU56cOYVvGKfjJiG7zKITIpp5Dzz-xSs7kaS3tzL8aAmRHEALw_wcB Slik brukte en nå før i tiden. Husker lillesøsteren min måtte ha det for å ikke stikke av Anonymkode: eb932...e00 2
AnonymBruker Skrevet 22. april #5 Skrevet 22. april Husk å båndtrene før du går med barnevogn.. Anonymkode: d63bc...c4c
AnonymBruker Skrevet 22. april #6 Skrevet 22. april Har brukt gåsele på reise på flyplass og togstasjon. Ryggen min har ikke godt av å ha et barn på rundt 15 kg i bæresele, og barnet har det mye bedre når hun får lov til å gå. Veldig fornøyd, det ble mindre bagasje å dra på, og det føltes trygt. Tror barnet var fornøyd også, hun merket nok stort sett ikke noe til selen. Anonymkode: ac79f...f50 4
AnonymBruker Skrevet 22. april #7 Skrevet 22. april Jeg tror det er noe sånt som dette: Reer Travelkid Go Children's Walking And (Grey/Grå) - 292 kr | Boozt.com eller dette: Ole Brumm sekk med sele | FINN-torget du er ute etter, TS. Anonymkode: e1a61...37d 1
AnonymBruker Skrevet 22. april #8 Skrevet 22. april Det er bedre med sele på barnet enn at barnet kan løpe i fra deg og bli skadet.. Anonymkode: 3c4ac...fe7 5
AnonymBruker Skrevet 22. april #9 Skrevet 22. april Vi har brukt gåsele på barn på flyplass og ved stup i fjellet. Anbefales! Anonymkode: 1f69c...15f 5
AnonymBruker Skrevet 22. april #10 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er bedre med sele på barnet enn at barnet kan løpe i fra deg og bli skadet.. Anonymkode: 3c4ac...fe7 Enig, og bedre med sele enn vogn eller bæretøy også. Da får jo ungen gått og beveget seg slik hen jo vil. Jeg hadde lett brukt sele på vår om det var sosialt akseptabelt. Anonymkode: f9eef...f99 4
AnonymBruker Skrevet 22. april #11 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Enig, og bedre med sele enn vogn eller bæretøy også. Da får jo ungen gått og beveget seg slik hen jo vil. Jeg hadde lett brukt sele på vår om det var sosialt akseptabelt. Anonymkode: f9eef...f99 Det blir sosialt akseptabelt jo flere som ser hvor fornuftig det er og som tør å gjøre det! Anonymkode: 1f69c...15f 3
AnonymBruker Skrevet 22. april #12 Skrevet 22. april Svigermoren min fikk på seg sele på 80 tallet når hun var liten. De festet henne i rekkverket til huset så hun ikke skulle løpe ut fra hagen og ut i veien. Hun hadde lang line men for henne var den ikke lang nok. Anonymkode: 8ef74...da7 1
AnonymBruker Skrevet 22. april #13 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det blir sosialt akseptabelt jo flere som ser hvor fornuftig det er og som tør å gjøre det! Anonymkode: 1f69c...15f Ja, tenker også det. Sikkerhet må jo komme først. Rart at der skal være så kontroversielt. Takk for tips alle! Anonymkode: 6e4fb...466 1
AnonymBruker Skrevet 22. april #15 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Svigermoren min fikk på seg sele på 80 tallet når hun var liten. De festet henne i rekkverket til huset så hun ikke skulle løpe ut fra hagen og ut i veien. Hun hadde lang line men for henne var den ikke lang nok. Anonymkode: 8ef74...da7 Dette blir noe annet etter min mening. Å ha barnet gående i sele sammen med voksne er en trygg måte å holde barnet i bevegelse, men det du skriver er å binde ungen som en hund på løpeline. Anonymkode: 31b6f...522 4
AnonymBruker Skrevet 22. april #16 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Svigermoren min fikk på seg sele på 80 tallet når hun var liten. De festet henne i rekkverket til huset så hun ikke skulle løpe ut fra hagen og ut i veien. Hun hadde lang line men for henne var den ikke lang nok. Anonymkode: 8ef74...da7 Nå kjenner jeg at jeg lurer jeg veldig på hvor gammel du er. Din svigermor er er født på 80 tallet, og har rukket å få et så voksent barn at han har giftet seg😱 Anonymkode: f9eef...f99 5
AnonymBruker Skrevet 22. april #17 Skrevet 22. april Bæremeis eller bæresjal. Ville lagt aktiviteter hvor jeg var alene med barna til området hvor barnet kan løpe mer fritt. Feks lekeplasser som er inngjerdet, parker et stykke fra bilvei, turer hvor det ikke er bratt eller andre farlige plasser. Har du 1åringen i vogn, så kan du sette vognen i lås og springe etter 2åringen om du må. Er det tungt å bære 2åring i bæremeis, kan 2åringen sitte i vogn og minste være i bæresele. Det funker kanskje ikke for alle, men jeg har god erfaring med å være mer leken. Ikke vise at man stresser tydelig med mye "stopp, ikke gjør det, vent, slutt". Spør om 2åringen vil trille vognen, om barnet kan peke på ulike ting dere ser, øve på å holde i hånden ved trafikk (drar barnet seg ut i veien er det lov å dra barnet tilbake, det er ikke akkurat mishandling), øve på å hinke litt, gå "museskritt" osv. Rett og slett få barnet over på noe annet enn at barnet løper. Ofte gjør de det på gøy også, og artig når det ikke er "lov". Gåsele er selvsagt ok i noen tilfeller. Bratte turer, flyplasser, togstasjon, arrangement med mye folk hvor barnet lett kan forsinne osv. Anonymkode: d54a5...5eb
AnonymBruker Skrevet 22. april #18 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Bæremeis eller bæresjal. Ville lagt aktiviteter hvor jeg var alene med barna til området hvor barnet kan løpe mer fritt. Feks lekeplasser som er inngjerdet, parker et stykke fra bilvei, turer hvor det ikke er bratt eller andre farlige plasser. Har du 1åringen i vogn, så kan du sette vognen i lås og springe etter 2åringen om du må. Er det tungt å bære 2åring i bæremeis, kan 2åringen sitte i vogn og minste være i bæresele. Det funker kanskje ikke for alle, men jeg har god erfaring med å være mer leken. Ikke vise at man stresser tydelig med mye "stopp, ikke gjør det, vent, slutt". Spør om 2åringen vil trille vognen, om barnet kan peke på ulike ting dere ser, øve på å holde i hånden ved trafikk (drar barnet seg ut i veien er det lov å dra barnet tilbake, det er ikke akkurat mishandling), øve på å hinke litt, gå "museskritt" osv. Rett og slett få barnet over på noe annet enn at barnet løper. Ofte gjør de det på gøy også, og artig når det ikke er "lov". Gåsele er selvsagt ok i noen tilfeller. Bratte turer, flyplasser, togstasjon, arrangement med mye folk hvor barnet lett kan forsinne osv. Anonymkode: d54a5...5eb Ja, bruker vogn mest. Søskenvogn. Men fint at eldste kan løpe litt fritt i mellom. Og tenker mest på reise etc med sele. Stort sett går det fint, men om han ser noe han er interessert i - også biler på veien - kan han finne på å bare løpe. Og det er ikke alltid man kan få vogna i lås fort nok. Vi øver på det, men tenker en sele kunne være en fin sikkerhet mens vi øver i noen tilfeller. Jeg tør ikke gamble med livet til barnet mitt Anonymkode: 6e4fb...466 4
AnonymBruker Skrevet 22. april #19 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå kjenner jeg at jeg lurer jeg veldig på hvor gammel du er. Din svigermor er er født på 80 tallet, og har rukket å få et så voksent barn at han har giftet seg😱 Anonymkode: f9eef...f99 Min søster er født i 81, ho var fester i løpestreng med sele, ho stakk av med en gang ho hadde mulighet hvis en snudde ryggen til. Og med sjøen 3 min unna var nå det det tryggeste og ho er nå bestemor. Eldste barne hennes er nå 23 år Anonymkode: eb932...e00 2
AnonymBruker Skrevet 22. april #20 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå kjenner jeg at jeg lurer jeg veldig på hvor gammel du er. Din svigermor er er født på 80 tallet, og har rukket å få et så voksent barn at han har giftet seg😱 Anonymkode: f9eef...f99 Du vet at en person som var liten f.eks. i 1980, er 45 år i dag? Vedkommende kan ha blitt mamma da hun var 18-20 år og dermed selvsagt ha voksent barn i dag 🤷♀️. Ikke noe som helst rart med det. Jeg ville brukt sele på 2 åringen uten å nøle. Anonymkode: cfd93...4a5 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå