AnonymBruker Skrevet 22. april #1 Skrevet 22. april Hvor mye tjener dere? Ev andre goder? Har fått tilbud om stilling, men lønnen er sjukt dårlig. Går jo ned i lønn.. Anonymkode: 37eeb...c22
AnonymBruker Skrevet 22. april #2 Skrevet 22. april Ca 750000. Fleksitid, styrer dagene selv. Ellers ikke så mange goder.. Anonymkode: 6dc1d...c44
AnonymBruker Skrevet 22. april #3 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Ca 750000. Fleksitid, styrer dagene selv. Ellers ikke så mange goder.. Anonymkode: 6dc1d...c44 Ikkesant! Kan jeg spørre hvor mange du har personalansvar for? Jeg har fått tilbud om 620.000, er jo bare 20.000 mer enn det jeg allerede har i grunnlønn og med turnustillegg har jeg pleid å ha ca 680.000 i året. Anonymkode: 37eeb...c22
AnonymBruker Skrevet 23. april #4 Skrevet 23. april Ikke godta 620.000, det er alt for lavt! Jeg har personalansvar for ca 40 ansatte i store og små stillinger + tilkallingsvikarer. Det er en jobb der du aldri rekker å bli ferdig med det du skal, «ingen» er fornøyde med deg, ansatte ringer deg på kvelder/helg/tidlig morgen. Ville aldri godtatt under 700.000. Nå har jeg sagt opp da, så jeg jobber ut juni. Hovedgrunnen er at jeg aldri føler jeg har fri (blir ringt opp av nattevakter kl 6 på søndager, helligdager og ellers f. Eks, pga at dagvakt er syk osv). Sykt mye jobb. Ansatte tjener mer enn meg, men ofte da pga overtid eller forskyving av vakter. Skal ikke mange overtids vaktene eller forsyninger til før lønna til ansatte passerer min lønn.. Anonymkode: 6dc1d...c44 1
AnonymBruker Skrevet 23. april #5 Skrevet 23. april 620 000 er det jeg som spes.spl i en relativt dårlig betalt kommune har som grunnlønn. Folk må være obs. Jeg var på intervju i en annen kommune som ligger høyere i lønn, en dagstillibg. Fikk beskjed at om jeg fikk stillingen skulle de matche min nåværende grunnlønn. Altså gå ned mye, og ha dårligere lønn enn vanlige spl i den kommunen. Anonymkode: 25d6f...602
Majer Skrevet 25. april #6 Skrevet 25. april I Oslo kommune er det rundt 850k med mulighet for noe fjernarbeid og fleks. Det er takket være Raymond Johansen, Robert Steen og resten av de rødgrønne som styrte. Men det er egentlig ganske lav lønn i forhold til hvor mange man har ansvar for, samt oppgaver. Den type ansvar i teknologi-miljøer generer godt over millionen. Ofte nærmere to.
AnonymBruker Skrevet 25. april #7 Skrevet 25. april 620 000 høres alt for lavt ut. Med personalansvar hadde jeg aldri godtatt en slik lønn. Anonymkode: 593e1...3fc 1
AnonymBruker Skrevet 25. april #8 Skrevet 25. april Jobber ikke innen helse lenger, men tror jeg hadde 720 000,- i året i 2021. AnonymBruker skrev (På 23.4.2025 den 8.16): Ikke godta 620.000, det er alt for lavt! Jeg har personalansvar for ca 40 ansatte i store og små stillinger + tilkallingsvikarer. Det er en jobb der du aldri rekker å bli ferdig med det du skal, «ingen» er fornøyde med deg, ansatte ringer deg på kvelder/helg/tidlig morgen. Ville aldri godtatt under 700.000. Nå har jeg sagt opp da, så jeg jobber ut juni. Hovedgrunnen er at jeg aldri føler jeg har fri (blir ringt opp av nattevakter kl 6 på søndager, helligdager og ellers f. Eks, pga at dagvakt er syk osv). Sykt mye jobb. Ansatte tjener mer enn meg, men ofte da pga overtid eller forskyving av vakter. Skal ikke mange overtids vaktene eller forsyninger til før lønna til ansatte passerer min lønn.. Anonymkode: 6dc1d...c44 Som leder er jo dette noe du har full mulighet til å styre. Å leie inn vikar ved fravær kan ansvarsvakten ordne. Det er ditt ansvar å utarbeide rutiner rundt når det er greit å kontakte leder utenom ordinær arbeidstid, samt informere medarbeiderne om dette. Da jeg var leder innen helsevesenet ble jeg ikke oppringt når jeg hadde fri med mindre det brant. 🤷♀️ AnonymBruker skrev (På 23.4.2025 den 15.18): 620 000 er det jeg som spes.spl i en relativt dårlig betalt kommune har som grunnlønn. Folk må være obs. Jeg var på intervju i en annen kommune som ligger høyere i lønn, en dagstillibg. Fikk beskjed at om jeg fikk stillingen skulle de matche min nåværende grunnlønn. Altså gå ned mye, og ha dårligere lønn enn vanlige spl i den kommunen. Anonymkode: 25d6f...602 Dette lager ikke mening. Anonymkode: c3b3b...f8a
AnonymBruker Skrevet 25. april #9 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jobber ikke innen helse lenger, men tror jeg hadde 720 000,- i året i 2021. Som leder er jo dette noe du har full mulighet til å styre. Å leie inn vikar ved fravær kan ansvarsvakten ordne. Det er ditt ansvar å utarbeide rutiner rundt når det er greit å kontakte leder utenom ordinær arbeidstid, samt informere medarbeiderne om dette. Da jeg var leder innen helsevesenet ble jeg ikke oppringt når jeg hadde fri med mindre det brant. 🤷♀️ Dette lager ikke mening. Anonymkode: c3b3b...f8a Meg som skrev det første innlegget du har sitert. Jeg er helt enig, rutinene er at ansvarsvakt tar innleie. Om det er krise, så skal de ta kontakt med leder over meg igjen (da hun har særlig uavhengig stilling og dermed ikke vanlig arbeidstid). Problemet er at hun ikke kjenner folka og vet hva hun skulle gjøre (ikke tar hun telefonen heller om de ringer😆) Så da ringer de meg. Jeg har på ikke forstyrr, og de fleste ansatte respekterer dette. Men mange av dagens arbeidstakere virker som er redde for å gjøre feil, spesielt i disse innsparingstider.. Rutinene er uansett at ansvarsvakt fikser innleie og gjør det de må, og så får vi heller ta en prat påfølgende arbeidsdag om innleie kunne vært løst på en bedre måte. Det hjelper uansett ikke hva rutinene er når man blir vekket kl 6 på søndag, uavhengig om jeg tar tlf eller ikke - jeg blir uansett vekket og blir liggende og tenke på det. men nå har jeg som skrevet lever oppsigelse, og jeg gleder meg til å ikke ha personalansvar lenger 😁 Anonymkode: 6dc1d...c44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå