Gå til innhold

El bil- Peugeot GT 2008/3008

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har erfaring med denne bilen, hvordan er varmeapparatet i sterk kulde om vinteren? ( i ca 15-20 ˚C) Blir bilen god og varm? Hva er minus med bilen synes du? Vurderer denne. 

Anonymkode: 1ab8f...d72

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke kjøp fransk bil.

Anonymkode: 5d792...586

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Peugeot gjorde det veldig skarpt i denne testen. E-308 er kanskje forgjengeren til 3008?

Anonymkode: ad552...2fa

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De som TS spør etter var jo ikke med i testen. Går du god for at de gjør samme jobben?

Anonymkode: 1d4a3...f19

Testen viser det er forskjell mellom merker, der Peugeot E-308 kom godt ut. Men, jeg kan ikke si at GT 2008/3008 er like bra. Mulig noen som har modellen kan skrive om sin erfaring? 

Endret av TBL12
AnonymBruker
Skrevet

Franske biler med sin håpløse elektronikk egner seg ikke som elbil produsenter. Regner med at mye er komponenter er fra andre leverandører.

Anonymkode: 732f8...513

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Ikke kjøp fransk bil.

Anonymkode: 5d792...586

Nei vel. 😊 Trenger da egt gode argumenter for hvorfor? Er ikke Peugeot i fra 2021 like bra biler som mange andre? 

Skrevet

Jeg vurderte Peugeot 208/2008, når jeg skulle ha meg bil. Designmessig utvendig er det lekre biler 😍

Det som gjorde at det ikke ble noen av dem, var at jeg ikke helt likte interiøret innvendig og at jeg ble anbefalt å ikke kjøpe fransk av folk som hadde litt peiling. Så jeg slo det fra meg. Mulig at kvaliteten er blitt bedre med årene, men jeg er fortsatt litt skeptisk til franske bilmerker (og ikke bare Peugeot) 🤔

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei vel. 😊 Trenger da egt gode argumenter for hvorfor? Er ikke Peugeot i fra 2021 like bra biler som mange andre? 

Det kommer litt an på hvem du spør, og hvilken målemetode de bruker - kostnader/reparasjonshyppighet/nedetid/alvorlighetsgrad på feil osv. Peugeot er nå betydelig mer pålitelig enn f.eks. Volkswagen, og lysår bedre enn skikkelig søppel som Landrover eller Audi. Men en enkel Mazda slår Peugeot lett. Og en Kia/Hyundai skal, i teorien, være lysår bedre. Så troner Honda/Toyota/Lexus øverst på haugen og vet knapt hva et uplanlagt stopp er for noe.

Samtidig kan du ha mye trøbbel med det som skal være verdens beste bil. Sannsynligheter er ikke det samme som fasitter.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det kommer litt an på hvem du spør, og hvilken målemetode de bruker - kostnader/reparasjonshyppighet/nedetid/alvorlighetsgrad på feil osv. Peugeot er nå betydelig mer pålitelig enn f.eks. Volkswagen, og lysår bedre enn skikkelig søppel som Landrover eller Audi. Men en enkel Mazda slår Peugeot lett. Og en Kia/Hyundai skal, i teorien, være lysår bedre. Så troner Honda/Toyota/Lexus øverst på haugen og vet knapt hva et uplanlagt stopp er for noe.

Samtidig kan du ha mye trøbbel med det som skal være verdens beste bil. Sannsynligheter er ikke det samme som fasitter.

Takk for det :)👍

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.4.2025 den 15.37):

Peugeot gjorde det veldig skarpt i denne testen. E-308 er kanskje forgjengeren til 3008?

308 og 3008 er to ulike biler. De kan ikke sammenlignes. 
Og generelt, ikke kjøp Peugeot, de er fryktelig dårlige på reklamasjoner om noe er galt med bilene. 

Anonymkode: 06a30...3bd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.4.2025 den 12.29):

Dere som har erfaring med denne bilen, hvordan er varmeapparatet i sterk kulde om vinteren? ( i ca 15-20 ˚C) Blir bilen god og varm? Hva er minus med bilen synes du? Vurderer denne. 

Jeg har hatt e2008 gt i 3 år. Den blir raskt veldig varm og setene blir fort varme. Jeg har vært veldig fornøyd med bilen, men savnet rattvarme på vinteren. Jeg har ikke hatt noen problemer med den og vært veldig fornøyd. Skal bytte den ut nå med byd sealion 7 for å få rattvarme, hengerfeste og elektrisk bakluke som e2008 ikke har. E3008 har disse tingene så ville heller gått for den hvis du skal ha ny bil nå. Veldig mange er fornøyd med den. E2008 er litt utdatert nå. 

Anonymkode: 3894a...8d1

AnonymBruker
Skrevet

Peugeot er fullstendig idiotisk. Den eneste gyldige grunnen til å kjøre en Peugeot er hvis du har arvet den eller fått den, og er på vei til skraphaugen med den.

Anonymkode: 04f14...835

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...