AnonymBruker Skrevet 21. april #1 Skrevet 21. april Jeg vil veldig gjerne vite hvordan dere syns det var? Ser at UiS tilbyr dette som deltid over tre år. Har frem til 1. mars 2026 med å bestemme meg, men tenker det kan være lurt å tenke grundig gjennom dette😅. Lønn er nok hoveddrivkraften, må innrømme det. Hadde vært fint å gått opp så kraftig i lønn, nærmere 90.000kr i året! Men, hvordan syns dere det var? Ser at det er 3x15 stp, deretter master på 45 stp. Forelesninger hver uke (ikke obligatorisk, men anbefalt). Fikk dere noe gjennom UDIR, fikk dere alle årene? Nå må støtte fra UDIR søkes om hvert år, så kan jo risikere å få for ett år, men ikke året etter… Hvordan var det å skrive masteroppgaven? Anonymkode: a3dee...c4e
AnonymBruker Skrevet 22. april #2 Skrevet 22. april Ikke helt det du lurer på, men jeg er adjunkt med opprykk og startet i fjor på en deltidsmaster (4 år) for å bli lektor med opprykk. Vi har 2 samlinger i halvåret, ons-fre. Jeg fikk vikarordning fra Udir i fjor, i år og har akkurat fått innvilget for neste år. Så jeg har vært utrolig heldig. Vet at mange skoler og kommuner ikke prioriterer mastere… Så eneste året jeg ev må klare meg er 4 året, som er satt av til å skrive master. Da er det ikke samlinger. Kan jo være jeg får da også, men ordningen skal endres en del så vet ikke hva som er mulig. Er veldig givende å få en slik type faglig påfyll, og lønna i andre enden er en stor gulrot. Anonymkode: 0ebeb...a04
AnonymBruker Skrevet 22. april #3 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ikke helt det du lurer på, men jeg er adjunkt med opprykk og startet i fjor på en deltidsmaster (4 år) for å bli lektor med opprykk. Vi har 2 samlinger i halvåret, ons-fre. Jeg fikk vikarordning fra Udir i fjor, i år og har akkurat fått innvilget for neste år. Så jeg har vært utrolig heldig. Vet at mange skoler og kommuner ikke prioriterer mastere… Så eneste året jeg ev må klare meg er 4 året, som er satt av til å skrive master. Da er det ikke samlinger. Kan jo være jeg får da også, men ordningen skal endres en del så vet ikke hva som er mulig. Er veldig givende å få en slik type faglig påfyll, og lønna i andre enden er en stor gulrot. Anonymkode: 0ebeb...a04 Jøss, hvor er dette? Det burde vært en ordning hvor flere av oss fikk dekket dette. Anonymkode: 383a7...fa3
AnonymBruker Skrevet 22. april #4 Skrevet 22. april Jeg tar tilsvarende på HVL. Ikke støttet. Går over 8 semester, 5 emner a 15 sp, master på 45 sp. Kan tas på fulltid også. Anonymkode: 38df6...0d3
AnonymBruker Skrevet 22. april #5 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jøss, hvor er dette? Det burde vært en ordning hvor flere av oss fikk dekket dette. Anonymkode: 383a7...fa3 Det er bare vanlig ordning via Udir. Søkt hvert år i 3 år på vikarordning og egentlig hatt flaks. Har nok hatt litt flaks med rektor her som ser behovet for akkurat den masteren og heier på mest mulig kompetanse hos lærene, samt at ingen andre lærere på skolen har vært interessert i videreutdanning akkurat disse årene. Kan ikke gå mer på detaljnivå da det er liten skole, og lite studie. Anonymkode: 0ebeb...a04
AnonymBruker Skrevet 22. april #6 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Det er bare vanlig ordning via Udir. Søkt hvert år i 3 år på vikarordning og egentlig hatt flaks. Har nok hatt litt flaks med rektor her som ser behovet for akkurat den masteren og heier på mest mulig kompetanse hos lærene, samt at ingen andre lærere på skolen har vært interessert i videreutdanning akkurat disse årene. Kan ikke gå mer på detaljnivå da det er liten skole, og lite studie. Anonymkode: 0ebeb...a04 Takk- skjønner det. Tenkte på om det er fylke eller kommune. Anonymkode: 383a7...fa3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå