AnonymBruker Skrevet 21. april 2025 #1 Skrevet 21. april 2025 Har bestilt time hos legen for å tømme noen ganglioner jeg har i føttene. Har hatt de noen år, og er visst ifølge spesialist en slags idrettsskade. Vet ikke åssen jeg har fått dem, men har slike på begge føtter, nesten helt symmetrisk. Dette gjør at det ser ut til at jeg har griseføtter, altstå man ser ikke knokkelen min pga hevelsene. Ligger også væske rundt ved hælene. Kjenner ikke så veldig mye til dem til vanlig, men smeller jeg foten inn i noe ved trening eller noe, så gjør de vondt. Noen her som har fått tømt slike hos legen, og hvordan utføres i så fall dette? Anonymkode: 378d7...1c7
AnonymBruker Skrevet 21. april 2025 #2 Skrevet 21. april 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har bestilt time hos legen for å tømme noen ganglioner jeg har i føttene. Har hatt de noen år, og er visst ifølge spesialist en slags idrettsskade. Vet ikke åssen jeg har fått dem, men har slike på begge føtter, nesten helt symmetrisk. Dette gjør at det ser ut til at jeg har griseføtter, altstå man ser ikke knokkelen min pga hevelsene. Ligger også væske rundt ved hælene. Kjenner ikke så veldig mye til dem til vanlig, men smeller jeg foten inn i noe ved trening eller noe, så gjør de vondt. Noen her som har fått tømt slike hos legen, og hvordan utføres i så fall dette? Anonymkode: 378d7...1c7 Disse skal absolutt ikke tømmes før de er så vonde og store at de nærmest er klar for operasjon. Det hjelper neppe å tømme dem, de vil fylle seg på nytt innen noen uker eller måneder. Å operere på føtter som fungerer til føttenes bruk, er risikosport som de fleste kirurger ikke gjør. Men dette sagt og skrevet du får høre hva legen sier, og hvilken risiko der er for infeksjon og om legen er villig til å prøve å drenere dem, alternativt om legen henviser deg til sykehus. Anonymkode: f32e6...778
AnonymBruker Skrevet 21. april 2025 #3 Skrevet 21. april 2025 Har aldri hørt om at de tømmes, men eksen min fikk fjernet sin fordi han var veldig plaget. Så vidt jeg vet kan de komme tilbake selv om de fjernes. Anonymkode: 6db31...61f
AnonymBruker Skrevet 21. april 2025 #4 Skrevet 21. april 2025 Fastleger tømmer ikke sånne. Du må få en henvisning til ortopedisk avd og ta det derifra. Anonymkode: c5175...f8e
Meowmere Skrevet 21. april 2025 #5 Skrevet 21. april 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fastleger tømmer ikke sånne. Du må få en henvisning til ortopedisk avd og ta det derifra. Anonymkode: c5175...f8e Jo, noen gjør det. Snakker av erfaring.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2025 #6 Skrevet 21. april 2025 Jeg fikk en tømt hos lege en gang, men den var midt oppe på hånden. Det var for 20 år siden, og den har enda ikke kommet tilbake. Anonymkode: 07c22...b38
AnonymBruker Skrevet 21. april 2025 #7 Skrevet 21. april 2025 Jeg stakk hull selv. Null problem. Aldri kommet tilbake. Anonymkode: 6e43c...960
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå