Gå til innhold

Kan dette være lipødem?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

37 år. 20250420_220510.thumb.jpg.da51f86a5bbe720604fd6bf13bb384d0.jpgTrener 2 - 3 ganger i uken. Er slank i resten av kroppen. Kun overarmene som er store. Har vært slik helt siden jeg kom i puberteten, men har nå med en vektøkning på 5 kg de siste årene blitt mye verre.  Fettet på undersiden av overarmen er veldig knudrete, nesten som harde erter. Har ikke smerter.  Må opp en ekstra størrelse i topper bare pga armene. Har alltid fått kommentarer :( Har ikke gått med singlett på over 25 år fordi jeg skjemmes så fælt :(

Anonymkode: df4f2...d5c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lurer jeg også på. Er samme alder og har det samme hentet, uansett hvor slank jeg er ellers.

Anonymkode: e3b47...9bb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

37 år. 20250420_220510.thumb.jpg.da51f86a5bbe720604fd6bf13bb384d0.jpgTrener 2 - 3 ganger i uken. Er slank i resten av kroppen. Kun overarmene som er store. Har vært slik helt siden jeg kom i puberteten, men har nå med en vektøkning på 5 kg de siste årene blitt mye verre.  Fettet på undersiden av overarmen er veldig knudrete, nesten som harde erter. Har ikke smerter.  Må opp en ekstra størrelse i topper bare pga armene. Har alltid fått kommentarer :( Har ikke gått med singlett på over 25 år fordi jeg skjemmes så fælt :(

Nei, og nei og atter nei. Dette er ikke lipødem. 

Anonymkode: b35c0...7e9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg feit men jeg har og slike armer bare større. Hvis du ellers er slank så er det jo merkelig at du har disse armene spesielt om du aldri har vært veldig stor. Har du vondt?

Jeg takler ikke at noen er borti armer og bein for jeg får så vondt i fettet.

Anonymkode: 21845...0f9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, og nei og atter nei. Dette er ikke lipødem. 

Når man googler og får opp stadie 1 ser det akkurat slik ut.  Synes ikke på bildet men det er også svært mye synlige cellulitter langs hele overarmen.  Resten av kroppen er tynn med stilige muskler- men når jeg strammer armen kan man kjenne at 50% er rent fett.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Herregud. Skulle stå SYNLIGE muskler...

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Herregud. Skulle stå SYNLIGE muskler...

Synlige stilige muskler :D 

Anonymkode: 21845...0f9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Grevinne heng. 

Anonymkode: e1a5f...25c

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når man googler og får opp stadie 1 ser det akkurat slik ut.  Synes ikke på bildet men det er også svært mye synlige cellulitter langs hele overarmen.  Resten av kroppen er tynn med stilige muskler- men når jeg strammer armen kan man kjenne at 50% er rent fett.

Når man googler kan man få opp utrolig mye. Er du fortsatt i tvil får du ta turen til fastlegen og spørre der. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Grevinne heng. 

Anonymkode: e1a5f...25c

Eller kalkun heng. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Når man googler kan man få opp utrolig mye. Er du fortsatt i tvil får du ta turen til fastlegen og spørre der. 

Eller kalkun heng. 

Ser ut som grevinneheng. Kalkunheng er vel under haken.

Anonymkode: 44911...911

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes grupper på facebook du kan spørre om hjelp. Finnes også kompresjonstøy å kjøpe på cizeta.

Anonymkode: 0dbb0...51d

AnonymBruker
Skrevet

Nei det er ikke lipødem, det er et helt ordinært grevinneheng. Lipødem er smertefullt, når du ikke har smerter er det ikke lipødem. Vær glad for det, det er ikke en diagnose å trakte etter. 

Anonymkode: b116d...95a

AnonymBruker
Skrevet

Du er bare dårlig trent. 

Anonymkode: 7459b...5e7

• Liker 1
Skrevet

Hvis du har synlige muskler og er slank på resten av kroppen så ville jeg absolutt tenkt at det der er lipødem, ja!

Hva sier legen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...