Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er blitt singel og trenger å finne meg selv igjen så jeg ikke havner i den onde sirkelen av negative tanker etc. Det er jammen krevende og finne tilbake til seg selv, men det må gjøres! :)

Jeg har kommet til den konklusjonen at det må være helt supert å gjennomføre turer helt på egen hånd? F.eks. Norgesferie eller til utlandet. Bare å tørre det og å gjennomføre det :)

Har du gjort noe slikt tidligere og kjent på følelsen av å få mestring og selvtillit tilbake etter samlivsbrudd etc/o.l.?

Jeg ønsker gjerne å høre om dine opplevelser og hva du gjorde for å føle på glede og mestring igjen:)

Tusen takk for svar på forhånd♥️ 

Anonymkode: 9e171...fba

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Go for it girl 💪 Jeg kjenner meg igjen, har vært der for mange år siden. Husker at jeg gruet meg sånn til å reise alene, men hadde en sønn på tre år , og jeg tenkte at han skulle ikke få «lide» for at jeg lå begrensninger for meg selv. Jeg tok «sats» å kjørte til kongeparken, booket en campinghytte og gruet meg som en gal. Men du verden så jeg vokste på den turen der!! Ser på bilder den dag i dag, og får en god følelse over at jeg turte og ta det skrittet. Vi hadde en fantastisk tur, og jeg fant ut at jo visst kan man kose seg og ha et godt liv alene også. Ble kjent med andre voksne på camp ingen og innså at livet er vel så fint som singel. Lykke til TS! Dette tror jeg vil gjøre deg godt 💛

Anonymkode: f25ad...090

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde ikke noe stort. Brukte tid på å finne meg selv i hverdagen. Hvem er jeg? Hva liker jeg? Så var jeg mye ute i skogen, og bare konsentrerte meg om å lytte. 

Hadde ikke noe behov for å reise vekk. Bare være. Lære meg å sette pris på små gode øyeblikk. 

Ta en kaffe på en kafe alene. Bare nyte å være alene uten krav. Jeg tilbrakte mye tid ved sjøen. Dro inn masse frisk luft. Lyttet mye til musikk og sang masse.

Anonymkode: 80ff3...88c

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Go for it girl 💪 Jeg kjenner meg igjen, har vært der for mange år siden. Husker at jeg gruet meg sånn til å reise alene, men hadde en sønn på tre år , og jeg tenkte at han skulle ikke få «lide» for at jeg lå begrensninger for meg selv. Jeg tok «sats» å kjørte til kongeparken, booket en campinghytte og gruet meg som en gal. Men du verden så jeg vokste på den turen der!! Ser på bilder den dag i dag, og får en god følelse over at jeg turte og ta det skrittet. Vi hadde en fantastisk tur, og jeg fant ut at jo visst kan man kose seg og ha et godt liv alene også. Ble kjent med andre voksne på camp ingen og innså at livet er vel så fint som singel. Lykke til TS! Dette tror jeg vil gjøre deg godt 💛

Anonymkode: f25ad...090

Åh, jeg kunne kjenne entusiasmen gjennom skjermen😀 Tusen takk for meldingen din! Jeg SKAL gjennomføre og gjøre det! Nå er jo min kjære sønn 16 år🙈 og vil ikke nå dra på tur med mammaen sin😄 så det blir tur alene og som du sier det kan bli vel så bra og bedre enn det jeg tror ♥️ Tusen takk igjen!!!

TS

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg gjorde ikke noe stort. Brukte tid på å finne meg selv i hverdagen. Hvem er jeg? Hva liker jeg? Så var jeg mye ute i skogen, og bare konsentrerte meg om å lytte. 

Hadde ikke noe behov for å reise vekk. Bare være. Lære meg å sette pris på små gode øyeblikk. 

Ta en kaffe på en kafe alene. Bare nyte å være alene uten krav. Jeg tilbrakte mye tid ved sjøen. Dro inn masse frisk luft. Lyttet mye til musikk og sang masse.

Anonymkode: 80ff3...88c

Så utrolig fint å bare være i naturen og puste og finne ut hva man selv liker! Jeg kjenner jeg har en tendens til å ikke gjennomføre, kanskje redd for å kjenne på følelsene som kommer eller at jeg har holdt meg selv tilbake i lang tid!♥️

Men det er så viktig å bare hoppe i det og kjenne etter! Takk for meldingen din😊 Jeg MÅ gjennomføre dette!!

TS

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet mye for å finne meg selv igjen, bli modigere og mer selvstendig. Så jeg reiser nå på turer med ungene alene, jeg pusser opp, murer, bruker motorsag, gjør alle de tingene jeg før så på meg selv som ikke modig nok til å gjøre alene. 

Og jeg har brukt masse tid på å finne ut hva som gikk galt, hva min rolle i det var, og hva slags person jeg ønsker å være. Dessverre innser jeg bare jo mer jeg jobber med meg selv, hvor mye av skylda for bruddet jeg hadde selv, og hvor inderlig jeg skulle ønske jeg fikk en ny sjanse😭 Men det vil jeg dessverre aldri gjøre. Så jeg misliker livet mitt sterkt, men liker bedre den personen jeg er nå. 

Rådet mitt er bare å hoppe i det, du får til masse mer enn du tror. 👌

Anonymkode: 28ffb...2e6

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har jobbet mye for å finne meg selv igjen, bli modigere og mer selvstendig. Så jeg reiser nå på turer med ungene alene, jeg pusser opp, murer, bruker motorsag, gjør alle de tingene jeg før så på meg selv som ikke modig nok til å gjøre alene. 

Og jeg har brukt masse tid på å finne ut hva som gikk galt, hva min rolle i det var, og hva slags person jeg ønsker å være. Dessverre innser jeg bare jo mer jeg jobber med meg selv, hvor mye av skylda for bruddet jeg hadde selv, og hvor inderlig jeg skulle ønske jeg fikk en ny sjanse😭 Men det vil jeg dessverre aldri gjøre. Så jeg misliker livet mitt sterkt, men liker bedre den personen jeg er nå. 

Rådet mitt er bare å hoppe i det, du får til masse mer enn du tror. 👌

Takk for skikkelig fin meld ♥️💪 Jeg setter skikkelig stor pris på alt du skriver! Det tenner gnist i meg!! Det dukker opp en liten faen i meg og jeg tenker at jeg skal klare dette og fikse det som trengs. Om det er mer motorsag eller en hammer😊

Men kjære deg…. Du misliker livet ditt sterkt??🥺 Vil du fortelle litt mer om det om hvorfor du kjenner på det slik?

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Mitt tips: Jeg var på Madeira for ikke lenge siden og tenkte at det må være et perfekt sted å reise til alene. Man kan melde seg på masse utflukter for alt fra 20-70 EUR per dag, i alle vanskelighetsgrader. Alt fra enkle stier langs vannkanalene noen km. en halv dag, til heldagsturer opp i fjellene, eller man kjøres rundt til de fineste stedene med minibuss, jeep, eller båt. Man kan også leie bil, men det kjøres ganske fort der på bratte, svingete veier. Bolt fungerte veldig bra for shopping f.eks.

Siden du kan reise utenom høysesong er det ikke så dyrt med fly (om du kan reise direkte fra Oslo), og du kan bo for alt fra 6-7000 i uka til grisedyre luksushotell (det er også litt Airbnb ol.). Mange steder er det livemusikk på kveldene. Oppfattet det som ekstremt rolig og trygt, i hvert fall rundt der vi bodde i Funchal, vi var tre damer. Greit prisnivå selv med dårlig EUR-kurs. Fantastisk natur, 22 klimasoner på en liten øy (vi brukte alt fra allværsjakker og langbukser til bikini)! Skjønner hvorfor det kalles Europas Hawaii.

Anonymkode: 263e4...343

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Mitt tips: Jeg var på Madeira for ikke lenge siden og tenkte at det må være et perfekt sted å reise til alene. Man kan melde seg på masse utflukter for alt fra 20-70 EUR per dag, i alle vanskelighetsgrader. Alt fra enkle stier langs vannkanalene noen km. en halv dag, til heldagsturer opp i fjellene, eller man kjøres rundt til de fineste stedene med minibuss, jeep, eller båt. Man kan også leie bil, men det kjøres ganske fort der på bratte, svingete veier. Bolt fungerte veldig bra for shopping f.eks.

Siden du kan reise utenom høysesong er det ikke så dyrt med fly (om du kan reise direkte fra Oslo), og du kan bo for alt fra 6-7000 i uka til grisedyre luksushotell (det er også litt Airbnb ol.). Mange steder er det livemusikk på kveldene. Oppfattet det som ekstremt rolig og trygt, i hvert fall rundt der vi bodde i Funchal, vi var tre damer. Greit prisnivå selv med dårlig EUR-kurs. Fantastisk natur, 22 klimasoner på en liten øy (vi brukte alt fra allværsjakker og langbukser til bikini)! Skjønner hvorfor det kalles Europas Hawaii.

Anonymkode: 263e4...343

Dette høres utrolig spennende og modig ut! Dette skal jeg sjekke ut😊 Tusen takk for veldig god informasjon, det betyr masse! Jeg må ta fatt på opplevelser og bli modigere og mer selvsikker på at jeg kan jeg også😊♥️ Tusen takk igjen, det er så snilt av deg!!

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Takk for skikkelig fin meld ♥️💪 Jeg setter skikkelig stor pris på alt du skriver! Det tenner gnist i meg!! Det dukker opp en liten faen i meg og jeg tenker at jeg skal klare dette og fikse det som trengs. Om det er mer motorsag eller en hammer😊

Men kjære deg…. Du misliker livet ditt sterkt??🥺 Vil du fortelle litt mer om det om hvorfor du kjenner på det slik?

Jeg føler jeg har mistet alt som var viktig for meg, slekt, nærmeste familie, han, drømmelivet jeg hadde. Og hadde jeg klart å finne denne personen jeg er nå, mens vi fortsatt var sammen, tror jeg ikke han hadde gått i utgangspunktet. Nå er livet bare nitrist.😭 

Selv om jeg som sagt har blitt en mye modigere, avbalansert og moden person. (Med unntak av det å skulle se for seg å date igjen, det vet jeg ikke om jeg noen gang kommer til å tørre, eller ønske) 

Men jeg klarer meg praktisk og økonomisk, så den biten går bra. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...