Gå til innhold

Å date etter kreftsykdom.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

K 43 . Jeg har vært uten kjæreste i mange år nå, det har egentlig ikke vært et savn heller, da jeg har konsentrert meg om barna og jobb. Nå som endelig yngste er blitt større og mer selvstendig tenkte jeg å kanskje begi meg ut på dating markedet igjen . Savner jo av og til en kjæreste og partner å dele ting med/reise med osv. Kjenner vel på den klassiske empty nest feelingen ettersom tenåringen styrer med sitt ( venner, kjæreste og fritidsaktiviteter ) . Men så pang så rammet kreften da, og nå sitter jeg her uten et bryst og uten hår ( håret vokser jo ut igjen da men.. det tar tid) og føler at kroppen som jeg kjente ikke er til stedet lenger. Da tenker jeg hvem i huleste vil kaste bort et blikk på meg liksom?  Det er sårt , men jeg må jo likevel være realist. Hva hadde dere gjort i en slik situasjon? Bare gitt opp å date og bare godta situasjonen som den er? 

Anonymkode: 232a2...fcb

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ser du ikke har fått svar. Mine tanker er at du bør unngå Tinder etc. Det er vanskelig å finne noen i en sånn kunstig setting. Og mange er useriøse. Det er bedre å treffe noen man kan bli kjent med over tid. For eksempel gjennom frivillige foreninger, turgrupper etc.

Og ikke gå inn i dette og tenk at du mangler noe. Det gjør du ikke. 

Jeg er 46 år og har landet på at jeg har det så fint alene. Det skal virkelig være verdt det hvis jeg går inn i et forhold. Hoppet av Tinder for flere år siden og skal ikke gå tilbake dit.

Anonymkode: b11f9...ea8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Men er du klar for å date, da? Det høres ut som om det er ganske nylig du har hatt kreft. Jeg tror nok jeg hadde konsentrert meg om å "bli/finne meg selv igjen" (og ikke minst akseptere meg selv, også med et bryst),  før jeg kastet meg ut i datinglivet.

Tankegangen "hvem vil kaste et blikk på meg" synes jeg du skal slutte med . Sånne holdninger fører ofte at man tar til takke med den første og beste som vil ha en, og den typen forhold er sjelden sunne.

Du har helt sikkert mange positive egenskaper, og du har helt sikkert mye ved deg som en sympatisk, oppegående mann vil finne attraktivt. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for fine svar dere 💛 nei, akkurat nå har jeg mer enn nok med meg selv, så pr dags dato er ikke dating et tema nei. Bare synes det er så typisk, at dette skulle ramme i det jeg tenkte at «nå har jeg vært singel så lenge, og føler at jeg har funnet meg selv igjen» og hadde lyst å utforske dating igjen. Har alltid vært fornøyd med utseende for så vidt , men nå ser jeg jo at behandlingen røyner på .. og det skremmer meg. Trives også alene, det er ikke det, men det er kanskje noe med det at når noe blir tatt fra deg på en måte, begynner en å tenke annerledes rundt det. 

Anonymkode: 232a2...fcb

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg har datet noen som tidligere har hatt kreft, men de har jobbet hardt med å finne seg selv og ta tilbake livet sitt etter at de føler de har fått det på nytt. Da har det vært en styrke for vedkommende. Tror det er viktig at du har det bra og ikke dater i desperasjon. Ta hekker tak i aktiviteter, da kan det være lettere å naturlig møte noen

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...